Οι εργοδότες μπορεί να το έχουν…επικηρύξει ως καταστροφικό, αλλά μια νέα έρευνα δείχνει ότι το καλύτερο διάλειμμα ανάμεσα στις ατέλειωτες ώρες στο γραφείο είναι η περιήγηση στο ίντερνετ. Κι αυτό γιατί η ευχάριστη συνήθεια να επισκέπτονται τις αγαπημένες τους ιστοσελίδες, για να ξεφύγουν για λίγο από τη ρουτίνα της δουλειάς τους, κάνει τους εργαζόμενους πιο παραγωγικούς και ανανεώνει τη διάθεση τους!

Αν είστε εργοδότης, λοιπόν, μην αγανακτείτε πλέον όταν βλέπετε στις οθόνες των εργαζόμενών σας σελίδες που δεν έχουν καμία σχέση με τη δουλειά, γιατί η έρευνα της «Management Academy» του Τέξας κατέληξε πως το σερφάρισμα στο ίντερνετ επιφέρει μια «σημαντική λειτουργία αποκατάστασης», ειδικά για αυτούς που περνούν πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή.

Αν είστε εργαζόμενος, πάλι, να ξέρετε πλέον πως το διάλειμμα που θα γεμίσει καλύτερα τις μπαταρίες σας, ώστε να επανέλθετε δριμύτερος στην εκτέλεση των καθηκόντων σας δεν είναι ούτε τα τηλέφωνα και τα μηνύματα με τον/την αγαπημένη σας, αλλά μια γρήγορα επίσκεψη στις ιστοσελίδες που σας ενδιαφέρουν και σας χαλαρώνουν. Αντίθετα, τα διαλείμματα για ανάγνωση/απάντηση email είναι πιο κουραστικά, καθώς απαιτούν μεγαλύτερη συγκέντρωση.

Η έρευνα έγινε ανάμεσα σε 96 τελειόφοιτους φοιτητές οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες εργασίας με διαφορετικό τύπο διαλείμματος. Η πρώτη δεν είχε διάλειμμα, η δεύτερη είχε διάλειμμα ξεκούρασης, ενώ η τρίτη σέρφαρε στο διαδίκτυο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα μέλη της ομάδας «σερφαρίσματος» ήταν πιο παραγωγικά, πιο αποτελεσματικά στη δουλειά που τους ανατέθηκε, πιο αφοσιωμένα και είχαν μικρότερα δείγματα εγκεφαλικής κόπωσης και ανίας. Μάλιστα οι συντάκτες της μελέτης παρομοίασαν το σερφάρισμα στο ίντερνετ με ένα διάλειμμα για καφέ ή ένα σνακ, και τόνιζουν ότι ο ευχάριστος αυτός τύπος διαλείμματος…μπορεί να «σε κάνει άλλον άνθρωπο»!

Υπάρχει βέβαια και η άλλη πλευρά, αφού κυκλοφορούν αρκετές έρευνες που ισχυρίζονται το αντίθετο. Ότι δηλαδή το ίντερνετ μειώνει την παραγωγικότητα, αφού συνεχώς φορτώνει το μυαλό μας με νέες πληροφορίες, άσχετες προς την δουλειά. Οξεία κριτική, για παράδειγμα, στο Ιντερνετ κάνει ο Αμερικανός ειδικός Νικόλας Καρ στο άρθρο του με τίτλο «Μήπως το Google μας κάνει χαζούς;». Το επιχείρημά του, που αντιτίθεται στη νέα έρευνα, είναι πως ο εγκέφαλος μας χάνει σταδιακά την ικανότητα να επεξεργαστεί μεγαλύτερα κείμενα μιας και το λατρεμένο, «πολυσύχναστο» διαδίκτυο μας σερβίρει τις πληροφορίες εύκολα, σύντομα, μέσα σε μικρές, ισχνές προτάσεις…