Η Αίγυπτος και η Σαουδική Αραβία αποφάσισαν να θέσουν σε εφαρμογή τα σχέδια για την κατασκευή μιας γιγάντιας γέφυρας στον Κόλπο της Ακαμπα, μεταξύ Αφρικής και Ασίας, αψηφώντας τις διαμαρτυρίες του Ισραήλ και της Ιορδανίας. Ο αιγύπτιος πρωθυπουργός Εσάμ Σαράφ ανέθεσε την επίβλεψη των σχετικών εργασιών στον πρόεδρο της Παναραβικής Οδικής Ομοσπονδίας.

Τα σχέδια προβλέπουν διόροφη γέφυρα–για σιδηρόδρομο και για αυτοκίνητα–μήκους 32 χλμ πάνω απο τα Στενά του Τιράν, κοντά στο αιγυπτιακό θέρετρο Σαρμ ελ-Σειχ. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται σε 3.6 δισ. ευρω και πιστεύεται οτι θα καλυφθεί απο τα διόδια των μυριάδων προσκηνητών οι οποίοι κατακλύζουν τους ιερούς τόπους των μουσουλμάνων στη Μέκκα και από το εμπόριο.

Η ιδέα για την γέφυρα διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1996 και τρία χρόνια αργότερα ο τότε πρόεδρος Χόσνι Μουμπάρακ εκανε πανηγυρικές δηλώσεις για τη σημασία του έργου. Ξαφνικά, πριν πέντε χρόνια τα σχέδια αποσύρθηκαν, κάποιες εταιρίες που δημιουργήθηκαν στην Αίγυπτο για την κατασκευή διαλύθηκαν και η υπόθεση αποσιωπήθηκε. Οπως έγινε αργότερα γνωστό, το Ισραήλ διαμαρτυρήθηκε στο Κάιρο, υποστηρίζοντας ότι η οδική σύνδεση Αιγύπτου-Σαουδικής Αραβίας «ενώνει» τον αραβικό κόσμο και ανατρέπει την ισορροπία ασφαλείας της χώρας.

Σήμερα τα πράγματα στο Κάιρο έχουν αλλάξει και το νέο καθεστώςς θέλει να το κάνει γνωστό αυτό. Γενική είναι η εκτίμηση ότι η απόφαση να κατασκευαστεί η γέφυρα αποτελεί αραβικό θρίαμβο. Για πρώτη φορά από το 1948, δηλαδή από τότε που ιδρύθηκε το κράτος του Ισραήλ,τα αραβικά κράτη της Βόρειας Αφρικής θα έχουν άμεση οδική σύνδεση με τα αραβικά κράτη της Μέσης Ανατολής. Δεν θα αναγκάζονται να περνούν απο ισραηλινό έδαφος, όπως συμβαίνει τώρα.

Οι αιγυπτιακές εφημερίδες δημοσιεύουν σήμερα δήλωση Σαουδάραβα πρίγκιπα ο οποίος σε ερώτηση για ενδεχόμενη διαμαρτυρία του Ισραήλ απάντησε. «Δεν θα δώσουμε σε κανένα το δικαίωμα να μας αποθαρρύνει να υλοποιήσουμε τα σχέδια της κατασκευής της γέφυρας. Τα Στενά του Τιράν είναι διεθνή ύδατα»

Η Ακαμπα, τα Στενά και η όλη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας έχουν οικονομική σημασία για το Ισραήλ όπως και για την Ιορδανία επειδή μέσω αυτής «βγαίνουν» στον Ινδικό Ωκεανό.