Είναι γνωστό πως διάφοροι θρυλικοί χάρτινοι ήρωες των καρτούν, όπως για παράδειγμα οι κλασικοί ήρωες του Ντίσνεϊ, ο Μπαγκς Μπάνι των «Looney Tunes» και τόσοι ακόμη, εμφανίζονται ως…γκεστ σταρ σε συσκευασίες παιδικών προϊόντων γιά να ανεβάσουν τις πωλήσεις τους.

Τώρα μια καινούρια έρευνα κατέδειξε ότι αυτή η ευρέως διαδεδομένη – και αμφιλεγόμενη- διαφημιστική τακτική έχει και τα καλά της, αφού μπορεί τελικά να οδηγήσει τα παιδιά στο να καταναλώνουν πιο υγιεινά τρόφιμα.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια στις ΗΠΑ, έδωσαν σε 80 παιδιά, ηλικίας από τεσσάρων έως έξι ετών, κουτιά δημητριακών, εκ των οποίων τα μισά ήταν διακοσμημένα με πιγκουΐνους καρτούν, ενώ τα άλλα μισά δεν ήταν.

Μάλιστα οι διακοσμημένες συσκευασίες περιείχαν πιο υγιεινά προϊόντα, αν και λιγότερο εύγευστα σε σχέση με τις «απλές» συσκευασίες, οι οποίες περιείχαν πιό παχυντικά δημητριακά με ζάχαρη, επικάλυψη σοκολάτας κλπ.

Και οι 80 λιλιπούτειοι καταναλωτές προτίμησαν να δοκιμάσουν τα υγιεινά δημητριακά από τη συσκευασία με τους πιγκουίνους, αδιαφορώντας για το ότι ήταν λιγότερο εύγευστα.

Οι ερευνητές Μάθιου Λαπιέρ και Σάρα Βάαλα, συνεπικουρούμενοι από την επιβλέπουσα καθηγήτρια Ντέμπρα Λαινμπάργκερ, θεωρούν πως η έρευνα αυτή, που θα δημοσιευτεί στην επιστημονική επιθεώρηση «Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine», μπορεί να χρησιμεύσει στην προώθηση πιο υγιεινών πρωινών γευμάτων.

«Οι βιομηχανίες δημητριακών μπορούν να τοποθετούν τα υγιεινά τους προϊόντα σε ελκυστικές συσκευασίες με ήρωες από ταινίες κινουμένων σχεδίων, οδηγώντας έτσι τα παιδιά στην κατανάλωση λιγότερο παχυντικών τροφών» εξήγησαν.