Νέα στοιχεία για την τραγωδία στην Ιταλία, όπου 38 άτομα έχασαν τη ζωή τους, μετά την κατάρρευση γέφυρας στη Γένοβα, φέρνουν στο φως της δημοσιότητας δύο ιταλικές εφημερίδες, La Stampa και Repubblica.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, σε μηχανολογική μελέτη, που είχε ανατεθεί από την ιταλική εταιρία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων Autostrade το 2017, η εταιρεία είχε δεχτεί προειδοποίηση για την κατάσταση των περιβεβλημένων με τσιμέντο καλωδίων που «κρατούσαν» τη γέφυρα.

Φαίνεται πως η γέφυρα είχε ήδη παρουσιάσει ορισμένα προβλήματα λίγο μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της το 1967. Κάποιοι στύλοι μάλιστα είχαν ενισχυθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ενώ δεν είχε γίνει κάποια περαιτέρω συντήρηση έκτοτε.

Ωστόσο η εταιρεία Autostrade, σε δηλώσεις της έχει αναφέρει ότι παρακολουθούσε την κατάσταση της γέφυρας και αντέδρασε «με έναν τρόπο που δεν συνάδει απολύτως με τις προσδοκίες και απαιτεί περαιτέρω έρευνα».

Μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει τα δημοσιεύματα των ιταλικών εφημερίδων.

Σύμφωνα με τη μελέτη, αυτή η ανωμαλία στην αντίδραση των στύλων μπορεί να είχε σχέση με τη διάβρωση του μετάλλου σε ορισμένα καλώδια. Μία από τις ιδιαιτερότητες της γέφυρας είναι πως τα καλώδιά της είχαν περίβλημα από μπετόν, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την εκτίμηση της κατάστασής της.

Βάσει των ίδιων δημοσιευμάτων, η εταιρεία ανακοίνωσε μια προσφορά 20 εκατομμυρίων ευρώ τον Μάιο φέτος καθώς σχεδίαζε να ενισχύσει τους στύλους που δεν είχαν ενισχυθεί από τη δεκαετία του 1990.

Οι έρευνες κάτω από τα συντρίμμια συνεχίζονται καθώς ο αριθμός των αγνοουμένων αγγίζει έως και τα 20 άτομα.

Νωρίτερα είχε σημειωθεί φωτιά στα ερείπια η οποία εμπόδισε την επιχείρηση, που πιθανότατα να προκλήθηκε από μια σπίθα από εξοπλισμό κοπής μετάλλων και ξεκίνησε από μια αποθήκη κάτω από την κατεστραμμένη γέφυρα.