1. Ματέο Ρέντσι
AIRBUS A340-500

Το νέο παιχνίδι του ιταλού πρωθυπουργού ενοικιάστηκε προς 175 εκατ. ευρώ από την Etihad τον περασμένο Σεπτέμβριο – κομματάκι ακριβό για τα δεδομένα της ιταλικής λιτότητας. Τουλάχιστον οι 16 ώρες αυτονομίας πτήσης του θα καταστήσουν παρελθόν τις συχνές στάσεις ανεφοδιασμού που απαιτούσε ο προκάτοχός του, ένα Α319.

2. Μπαράκ Ομπάμα
BOEING 747 VC-25

Tα δύο σημερινά Air Force One είναι τροποποιημένα 747-200Β με κόστος 235 εκατ. δολάρια, αυτονομία 12.600 χιλιομέτρων και δυνατότητα μεταφοράς 70 επιβατών. Κατασκευασμένα την περίοδο 1986-1990, βρίσκονται πλέον στην τρίτη ηλικία τους. Τον Ιανουάριο του 2015 επιλέχθηκε ο τύπος 747-8 προκειμένου μελλοντικά να μεταφερθεί εκεί ο ιπτάμενος Λευκός Οίκος.

3. Βλαντίμιρ Πούτιν
ILYUSHIN II-96-300PU

Κόστισε 45 εκατ. ευρώ αλλά συνολικά 163 εκατ. μαζί με τις μετατροπές που χρειάστηκε για να μειωθεί η χωρητικότητά του από 262 σε 100 άτομα και να αποκτήσει εσωτερικό διάκοσμο εμπνευσμένο (φυσικά) από τη ρωσική τέχνη.

4. Φρανσουά Ολάντ
AIRBUS 330-200

Αγοράστηκε αντί 218 εκατ. ευρώ το 2009 από την Air Caraïbes και μπορεί να μεταφέρει 60 άτομα. Το 2012 επιβίωσε από χτύπημα κεραυνού ενώ ο Ολάντ βρισκόταν εν πτήσει προς τη Γερμανία. Γερό σκαρί.

5. Ανγκελα Μέρκελ
AIRBUS A340-313X

Η σιδηρά καγκελάριος πετά με δύο αεροπλάνα διαμορφωμένα από τη Lufthansa με τα VIP απαραίτητα – κοιτώνες και αντιπυραυλικά.

6. Αλέξης Τσίπρας
GULFSTREAM V

Το κυβερνητικό αεροσκάφος αντί των εμπορικών αερογραμμών με τις οποίες ταξίδευε στην πρώτη θητεία του, επιλέγει πλέον και ο Αλέξης Τσίπρας.

7. Ντέιβιντ Κάμερον
VOYAGER A330

Ο παρίας των ηγετών ως τώρα έπαιρνε τα αεροπλάνα της γραμμής της British Airways. Στις 19 Νοεμβρίου αποφασίστηκε πως η RAF θα του παραχωρήσει ένα τροποποιημένο Airbus Voyager A330 που χρησιμοποιούσε ως αεροσκάφος ανεφοδιασμού. Αρκεί να ξεμυρίσει από το πετρέλαιο.

* Δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑmen Ιανουαρίου 2016