Η κληρονομιά που καταλείπει στην πασαρέλα είναι βαριά. Ανακοινώνοντας στα μέσα Απριλίου την απόφασή της να αποσυρθεί στην πρώιμη ηλικία των 35 ετών από τις επιδείξεις μόδας η Ζιζέλ Μπούντχεν άφησε πίσω της συντρίμμια – αυτά του μοντέλου με τις θελκτικές καμπύλες που εκτόπισε από τη σκηνή τις heroin chic προκατόχους της, πρόσθεσε στο ρεπερτόριο της δουλειάς τη διασύνδεση με τις φιλανθρωπικές οργανώσεις και τελειοποίησε τον όρο «ζεύγος διασημοτήτων» (λέγε με Λεονάρντο ντι Κάπριο για σύντροφο και κορυφαίο παίκτη του αμερικανικού ποδοσφαίρου Τομ Μπρέιντι για σύζυγο).

Είκοσι χρόνια μετά την εμφάνισή της στο στερέωμα και πολλά εκατομμύρια αργότερα (το εισόδημά της για το 2014 υπολογιζόταν σε 47 εκατ. δολάρια), η βραζιλιάνα καλλονή δεν θέλει να αφήσει τον ανδρικό πληθυσμό παραπονεμένο με μια παρατεταμένη απουσία από τη σκέψη του. Τουλάχιστον όσα μέλη του έχουν τη διάθεση να καταβάλουν τα 500 ευρώ που κοστίζει η υπογεγραμμένη από την ίδια έκδοση του φωτογραφικού λευκώματος «Gisele» (εκδ. Taschen). Κουβαρντάδες θαυμαστές και λοιποί εμμονικοί με τα κάλλη της μπορούν να προσθέσουν τις 536 σελίδες και τις 300 επιλεγμένες φωτογραφίες του στον μυστικό βωμό κάπου στο σπίτι τους – ή να κρατηθούν και να εξαργυρώσουν με κέρδος την τζίφρα της στο e-bay. Δύσκολα άλλωστε θα βρείτε εκπρόσωπο του ανδρικού είδους ο οποίος θα τολμήσει να ξεστομίσει για αυτήν κάτι παρόμοιο με την ιεροσυλία του Ντόναλντ Τραμπ για την Αντζελίνα Τζολί («δεν τη βρίσκω ελκυστική») – το κατά Μπριζίτ Μπαρντό «Και ο θεός έπλασε τη Ζιζέλ» του «Vanity Fair» από το 2009 ισχύει για όλους εις τον αιώνα των αιώνων. Αμήν.

* Δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑmen Νοεμβρίου 2015