Η ροµαντική εικόνα του Τζακ Κέρουακ µε τον σάκο στον ώµο εκφράζει όσο καµία άλλη τη θρυλική γενιά των µπιτ συγγραφέων και ποιητών που δεν δίσταζαν να ζήσουν στην κόψη του ξυραφιού για χάρη της αληθινής εµπειρίας. Στο πασίγνωστο βιβλίο του «Στον δρόµο», περιγράφει το περιπετειώδες ταξίδι του στην Αµερική µαζί µε τους συνοδοιπόρους του (γράφοντας µε ιδιοφυές ύφος και ρυθµό που ο ίδιος αποκάλεσε «µπιτ»). Από τότε, η αναζήτηση της ελευθερίας και η απόρριψη του κοµφορµισµού ταυτίστηκε µε το ταξίδι. Εκατοντάδες συγγραφείς, καλλιτέχνες και απλοί αναγνώστες ξεχύθηκαν στον δρόµο µε προορισµό το άγνωστο.

Η ολιγάριθµη οµάδα των µπιτ συγγραφέων και ποιητών (µεταξύ άλλων, Τζακ Κέρουακ, Γουίλιαµ Μπάροουζ, Γκρέγκορι Κόρσο, Νιλ Κάσιντι και Πολ Μπόουλς) εµπλούτισε τη λογοτεχνία µε σπουδαία έργα: Το 1957, ας πούµε, ο Κέρουακ ταξίδεψε στην Ταγγέρη µε τον Αλεν Γκίνσµπεργκ και τον Πίτερ Ορλόφσκι, όπου συνάντησε τον µονίµως σουρωµένο Μπάροουζ και τον βοήθησε να γράψει το γνωστό, προκλητικό «Γυµνό γεύµα».

Ενώ ο Κέρουακ έχει περάσει στην ποπ κουλτούρα ως δεινός ταξιδευτής, στην πραγµατικότητα ταξίδευε πολύ λιγότερο από τον Γκίνσµπεργκ. Ωστόσο, ο Κέρουακ είχε συντάξει το µανιφέστο: «Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να σπαταλήσει τη ζωή του χωρίς να βιώσει τουλάχιστον µία υγιή, ίσως και ράθυµη, εµπειρία ολοµόναχος στην ερηµιά, µε µοναδικό στήριγµα τον εαυτό του, ώστε να βρει την αληθινή και κρυµµένη δύναµή του» έγραφε για τον µοναχικό ταξιδιώτη.

Οι εικόνες του Γκίνσµπεργκ αποτελούν ιστορικά ντοκουµέντα. Κυρίως, όµως, έχουν ενδιαφέρον επειδή αποτυπώνουν τις περιπέτειες και τα ταξίδια της λογοτεχνικής παρέας.

Φωτογραφίες του Γκίνσµπεργκ περιλαµβάνονται στα λευκώµατα «Beat Memories: The Photographs of Allen Ginsberg» (εκδόσεις Prestel) και «Snapshot Poetics» (εκδόσεις Chronicle).