Toν Μάιο του 2011, σε µία από τις τηλεφωνικές συνοµιλίες του Κώστα Μπίνη µε τον Αντώνη Γούση, ακούστηκε η φράση: «Πώς έχουµε καταντήσει έτσι, από Mad Men έχουµε γίνει Sad Men». Το λογοπαίγνιο θα µπορούσε να είχε µείνει εκεί, ένα αστείο ανάµεσα στους δύο φίλους που είχαν γνωριστεί δουλεύοντας µαζί, ως copywriter και art director αντιστοίχως, στη διαφηµιστική εταιρεία Leo Burnett. Η ιδέα µιας χιουµοριστικής σειράς που παρωδεί τις καταστάσεις και τους χαρακτήρες που δουλεύουν σε µια εταιρεία θα µπορούσε να είχε µείνει και αυτή εκεί. Είναι µια φράση που ακούγεται στα γραφεία όταν µαζεύονται οι παρέες των συναδέλφων και φαντάζοµαι ότι οι περισσότεροι από εµάς αν δεν την έχουµε πει, την έχουµε ακούσει. Ο Κώστας και ο Αντώνης όµως, που είχαν φύγει εδώ και κάτι µήνες από τη δουλειά τους και έκαναν πια δικά τους πράγµατα, είχαν συνηθίσει να µην αφήνουν καµία ιδέα να πηγαίνει χαµένη. Τον µήνα που η κρίση της διαφηµιστικής αγοράς ήταν βασικό θέµα στις συζητήσεις όλης της πιάτσας που κινείται γύρω της, κατοχύρωσαν το url www.sadmen.gr – αµέσως έπειτα από εκείνο το τηλεφώνηµα.

Οπως συνήθως συµβαίνει, όλα ξεκίνησαν από κουβέντες πάνω από έναν καφέ, στον Φάρο του Ψυχικού. Εκεί άρχισε να συζητιέται τι είναι αυτό το πράγµα που θέλουν να φτιάξουν και ποιοι είναι οι χαρακτήρες• και αυτό που ξεκίνησε ως φιλικός χαβαλές, µόνο για τους ίδιους και τους φίλους τους, σύντοµα έγινε ένα σοβαρό πρότζεκτ. «Στην αρχή πήγαµε να κάνουµε µια παρωδία του “Mad Men”. Με αυτόν τον οδηγό κάναµε την αντιστροφή των χαρακτήρων, ο δυναµικός Ντρέιπερ, ας πούµε, είναι ο άχρηστος ∆ρεπάρης. Στην πορεία όµως είδαµε ότι είχαµε την ευκαιρία να σχολιάσουµε την κατάσταση της Ελλάδας και είπαµε να το διευρύνουµε. Τώρα πια είναι κάτι τελείως ελληνικό και απλώς κάνουµε κάποιες αναφορές στη σειρά, όπως αυτό µε την πλήρη απαγόρευση του καπνίσµατος» λέει ο Κώστας.

Τον Ιούλιο, όταν πια ο Αντώνης είχε «ανεβάσει» το sadmen.gr και είχαν φτιαχτεί τα προφίλ των χαρακτήρων στο Facebook, άρχισαν να φιξάρουν τα επεισόδια. Τον Αύγουστο, πριν και µετά τις διακοπές τους, το πρότζεκτ άρχισε να γίνεται ακόµη πιο συγκεκριµένο και οι δυο τους µιλούσαν µε τις ώρες µεταξύ τους στο Skype. Oι ηθοποιοί βρέθηκαν, ήταν άνθρωποι τους οποίους ήδη ήξεραν από τα διαφηµιστικά που είχαν φτιάξει, ο σκηνοθέτης ήταν κι αυτός φίλος, και τον Σεπτέµβριο έκλεισε και ο χώρος του γυρίσµατος µαζί µε το συνεργείο.

Ο Αντώνης και ο Κώστας, που έχουν δουλέψει περίπου 10 χρόνια στη διαφήµιση, ήξεραν τι χρειάζεται για να κάνουν ένα web series που θα αρέσει στον κόσµο και θα τον κάνει να µιλάει για αυτό, αυτή ήταν η δουλειά τους άλλωστε. Ηξεραν µε ποιους θα συνεργαστούν, πώς θα το στήσουν, αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν ήταν εύκολο – γιατί καµία ιστορία επιτυχίας δεν είναι. Τους τελευταίους µήνες δουλεύουν ατελείωτες ώρες χωρίς διακοπές για να εξασφαλίσουν ότι αυτό που φτιάχνουν θα είναι καλό και θα παραµείνει βιώσιµο. Η ιδέα τους είναι συγκεκριµένη: «Αυτό που λείπει από τα social media είναι το πρωτογενές περιεχόµενο. Αυτό θέλουµε να δώσουµε εµείς µε το «Sad Men», να βάλουµε τον κόσµο να συµµετέχει και να βγει από την απλή ανακύκλωση της είδησης της στιγµής. ∆εν το βλέπουµε µόνο ως ένα web series, αλλά ως µια ψηφιακή πλατφόρµα».

Τα έξοδα για τη δηµιουργία του κόσµου των «Sad Men» προς το παρόν βγαίνουν από τις δικές τους τσέπες. Τα αµέσως επόµενα επεισόδια που είναι προγραµµατισµένα θα συνεχίσουν να αυτοχρηµατοδοτούνται. Εχουν άλλα 12 ήδη γραµµένα. Ο Αντώνης λέει ότι «αυτή τη στιγµή βγαίνει ένα επεισόδιο κάθε 15 ηµέρες. Θα θέλαµε να είναι εβδοµαδιαία. Θεωρούµε ότι είναι ένα πρότζεκτ που εύκολα µπορεί να χρηµατοδοτηθεί από διαφηµίσεις. Το θέµα είναι αν θα αντέξουµε µέχρι να βρεθούν τελικά οι χορηγοί». Τους τελευταίους µήνες στην Ελλάδα µιλάµε πολύ για τη δηµιουργικότητά µας, για την επένδυση στην τεχνολογία και την ανάγκη πρωτότυπων επιχειρηµατικών ιδεών ως απάντηση στην κρίση. Οπως φαίνεται, ιδέες υπάρχουν.