Από τις πάλαι ποτέ υπερμοντέλες που σημάδεψαν το πέρασμα από τα 80s στα 90s είναι η μόνη που επιβιώνει με το σπαθί της, ως εικόνα και ως εξώφυλλο, χωρίς να έχει ανάγκη τη γοητεία του ρετρό. Τη Ναόμι Κάμπελ μπορείτε να τη βρείτε σήμερα να εμφανίζεται σε ρόλο στο ραπ τηλεοπτικό «Empire» και να κοσμεί το τεύχος Σεπτεμβρίου στην περυσινή αυστραλιανή «Vogue». Ναι, αναμφίβολα η επιβίωση είναι ζήτημα αναλλοίωτης ομορφιάς: στα 45 της η βρετανίδα καλλονή διαθέτει ό,τι διέθετε όταν μεσουρανούσε, συν την πατίνα του vintage. Είναι όμως και ζήτημα επιχειρηματικών ελιγμών. Ο υποδειγματικός χειρισμός παρελθόντος και παρόντος φαίνεται στο πανηγυρικό δίτομο λεύκωμα με τίτλο το όνομά της που η Taschen ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο του 2016.

Με συνολική έκταση 868 σελίδες (και τιμή 1.500 ευρώ) αυτή η υπογεγραμμένη έκδοση των 1.000 αντιτύπων αποτελεί επαρκή δοξολογία της καριέρας της Ναόμι. Ο πρώτος τόμος περιέχει φωτογραφίες ονομάτων όπως Ρίτσαρντ Αβεντον, Αντον Κόρμπιν, Χέλμουτ Νιούτον, Μάριο Τεστίνο και άλλων ων ουκ έστιν αριθμός, ο δεύτερος την αυτοβιογραφία της πλαισιωμένη από εξώφυλλα, διαφημίσεις, ανέκδοτες φωτογραφίες. Ως οδοδείκτης μιας διαδρομής που ξεκίνησε στα 16 από το εξώφυλλο του βρετανικού «Elle» και κάλυψε με υποδειγματικές καμπύλες άπειρες πασαρέλες, τόνους ιλουστρασιόν χαρτιού, έναν δίσκο μουσικής και μια απόπειρα λογοτεχνικής καθιέρωσης (το μυθιστόρημα «Ο κύκνος», με ghostwriter την Κάρολιν Απτσερ) θα συνιστά ενδιαφέρουσα προσθήκη στις άπειρες δημοσιογραφικές στήλες που γράφτηκαν για αυτήν. Αγνωστο αν έχει να προσθέσει κάτι στα πιπεράτα συμβάντα: την ταραχώδη πολιτεία των καταδικών για ξυλοδαρμό συνεργατών, του εθισμού στα ναρκωτικά, των σχέσεων με τον Μάικ Τάισον και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, της ενσάρκωσης του γκλάμουρ μιας ολόκληρης εποχής όπως αποτυπώθηκε στο περίφημο βιντεοκλίπ του Ντέιβιντ Φίντσερ για το «Freedom» του Τζορτζ Μάικλ το 1990. Στο κάτω κάτω, τα εκθαμβωτικά γυμνά του πρώτου τόμου τα λένε όλα.

Info:

Αυτοκράτειρα. Στο «Empire» του Fox, η Ναόμι είναι η Καρολίνα Μαρκς, σχεδιάστρια μόδας και αντικείμενο του πόθου του επίδοξου ραπ αστέρα Χακίμ Λάιον.

* Δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑmen Ιανουαρίου 2016