Η ομορφάσχημη Παθ ντε λα Χουέρτα μοιραία οδηγήθηκε στο γυμνό. Το μεγαλείο της ανέδειξε ο νονός του αμερικανικού ανεξάρτητου κινηματογράφου Τζιμ Τζάρμους στην ταινία «Στα όρια του ελέγχου» (2009). Εκεί, ολόγυμνη, με ένα όπλο στο χέρι και ενίοτε φορώντας ένα διαφανές αδιάβροχο, στοίχειωσε τα όνειρα των θεατών της. Στους τίτλους του έργου αναφερόταν ως η «Γυμνή», ωσάν εκεί να συνοψιζόταν η πεμπτουσία της.

Ωστόσο, όταν η Αλεξάντρα Καρ γνώρισε την Παθ ντε λα Χουέρτα, δεν μπορούσε ίσως να υποψιαστεί ότι λίγο αργότερα ολόκληρη η υφήλιος θα διεκδικούσε την αλαβάστρινη σάρκα της. Οι δύο γυναίκες πέρασαν έναν ολόκληρο χρόνο μαζί, το 2008: οι φωτογραφίσεις με μια Nikon 35 mm ξεκινούσαν μέσα στο μικροσκοπικό σπίτι της ηθοποιού στο Γουέστ Βίλατζ της Νέας Υόρκης (όπου η Παθ γεννήθηκε και μεγάλωσε) και ύστερα την ακολουθούσαν στις διάφορες καθημερινές δραστηριότητές της. Το αποτέλεσμα, αν και στημένο, αναδεικνύει την αφοπλιστική προσωπικότητα της 29χρονης μούσας.

Μετά τον Τζάρμους, ακολούθησε η συμμετοχή στην ταινία «Enter the Void» του Γκασπάρ Νοέ, όπου υποδύεται μια στριπτιζέζ, και ύστερα στη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Boardwalk Empire», όπου εμφανίζεται ως παραπάνω από πειστική ιέρεια του σεξ. Εκτοτε, το ανάγλυφο γυμνό κορμί της δανείστηκαν τα περιοδικά «Playboy» και «Purple», η πολυτελής εταιρεία εσωρούχων Agent Provocateur και ο φωτογράφος Τέρι Ρίτσαρντσον στο μπλογκ του. Το ότι ουδέποτε φοβήθηκε μήπως τυποποιηθεί ως «η γυμνή του σινεμά» αποτέλεσε ίσως και την εγγύηση για τη διαχρονική και αναλλοίωτη σαγήνη της.

Box: Το λεύκωμα «Paz de la Huerta: The Birds Didn’t Die over the Winter» (εκδ. Damiani) περιλαμβάνει 100 φωτογραφίες της Παθ ντε λα Χουέρτα, οι οποίες επιλέχθηκαν από τις χιλιάδες που τράβηξε η Αλεξάντρα Καρ σε διάστημα δύο ετών. Η εν λόγω φωτογράφος γνώρισε την ηθοποιό το 2007, προτού την ανακαλύψει ο Σκορσέζε και γίνει η μούσα του Τζάρμους. Εναν χρόνο αργότερα, απένταρες και οι δύο, πραγματοποίησαν αυτές τις λήψεις μέσα στο ζεστό κουκούλι του διαμερίσματος της Παθ στη γειτονιά Γουέστ Βίλατζ, στην παγωμένη Νέα Υόρκη.

*Δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιανουαρίου 2014