H διάκριση ήρθε με τον Χείρωνα. Τον πιο γνωστό Κένταυρο, που σύμφωνα με τη μυθολογία αποτελούσε και τον σύνδεσμο με τους θεούς. Η Centaurus Racing Team δεν θα μπορούσε να ετοιμάσει το πρώτο της μονοθέσιο και να μην του χαρίσει το όνομα του γιου τουΚρόνου, αφού κατά κάποιον τρόπο και αυτό ενώνει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Φόρμουλα 1 με κάτι πιο συμβατό και προσιτό, όπως ένα αυτοκίνητο πίστας που χρησιμοποιούν οι ερασιτέχνες οδηγοί. Οι φοιτητές από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που πήραν τη χρυσή διάκριση εφέτος στον παγκόσμιο διαγωνισμό Formula Student, κατέλαβαν την πρώτη θέση στην επιχειρηματική παρουσίαση και απέδειξαν ότι το πρώτο σκαλί του βάθρου είναι για αυτούς μόνο η αρχή.

Η μεγάλη επιτυχία

Η ομάδα ιδρύθηκε το 2009 ύστερα από πρωτοβουλία των φοιτητών και έκτοτε έχει συμμετάσχει στα τρία επίπεδα του διαγωνισμού, που προϋποθέτει τη σχεδίαση, την κατασκευή και τον αγώνα με το δικό της αυτοκίνητο. Τον Σεπτέμβριο, στον διαγωνισμό της Ιταλίας, οι φοιτητές από τη Θεσσαλία σημείωσαν πολλές επιτυχίες και πέτυχαν και τη χρυσή διάκριση που τους επέτρεψε να πανηγυρίσουν τη νίκη τους μπροστά στις μεγαλύτερες εταιρίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφήνοντας άφωνους 2.000 νέους από όλον τον κόσμο. «Για εμάς ήταν όλα εντυπωσιακά γιατί πρώτη φορά συμμετείχαμε σε κάτι τέτοιο. Οταν μάθαμε ότι βγήκαμε πρώτοι δεν το πίστευε κανείς μας και τρέχαμε να δούμε τα αποτελέσματα. Ο Αγαπητός Διακογιάννης, μάλιστα, το παιδί που ασχολιόταν με τον οικονομικό τομέα και είχε κάνει την παρουσίαση, ήρθε χοροπηδώντας να μας το πει», θυμάται χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Καραγιάννης, που ασχολείται με το πλαίσιο – σκελετό – του αυτοκινήτου, τη σχεδίαση και την κατασκευή του και είναι από τη δεύτερη γενιά της ομάδας – μπήκε το 2011 –, που ανανεώνεται καθώς ο κανονισμός επιβάλει τα μέλη να είναι φοιτητές της σχολής.

Στην Ελλάδα υπάρχουν άλλες τρεις ομάδες που ασχολούνται με παρόμοια πρότζεκτ, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα και στην Αθήνα, αλλά δεν υπάρχει άλλο τιμ που να κατασκευάζει κάποιο είδος οχήματος και να συμμετέχει σε τέτοιους διαγωνισμούς. Η ομάδα είναι χωρισμένη σε τέσσερις τομείς: Πλαίσιο, κινητήρας, ανάπτυξη, οικονομικά. Κάθε τομέας ασχολείται με το δικό του κομμάτι ξεχωριστά και στο τέλος όλοι οι φοιτητές συνεργάζονται για την κατασκευή. Πολλά μέλη της ομάδας έχουν ήδη καταφέρει να πάνε σε μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού για πρακτική άσκηση, ενώ αρκετά είναι και αυτά που επιθυμούν να συνεχίσουν να δουλεύουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Βασική επιτυχία των μηχανικών του μέλλοντος πάντως, αποτέλεσε και το γεγονός πως το αυτοκίνητο, στην πρώτη του παρουσία, κατάφερε να περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους και να τερματίσει σε όλα τα αγωνίσματα χωρίς να εμφανίσει προβλήματα. «Στον τερματισμό του μεγαλύτερου αγώνα του διαγωνισμού – αγώνας αντοχής 22 χλμ. – περιμέναμε να πέσει η καρό σημαία και είχε μαζευτεί όλη η ομάδα στην είσοδο της πίστας για να πανηγυρίσουμε αγκαλιασμένοι. Δυνατές στιγμές. Δεν περιμέναμε να τα πάμε τόσο καλά. Το ότι καταφέραμε και τερματίσαμε ενώ άλλες μεγάλες ομάδες είχαν μείνει εκτός ήταν μεγάλη ικανοποίηση και δικαίωση για τη δουλειά που είχαμε κάνει» εξηγεί ο Κωνσταντίνος. Οι διακρίσεις όμως είχαν ξεκινήσει από το 2011, όταν η ομάδα πήρε την 1η γενική θέση στην Ιταλία, διαγωνιζόμενη μόνο με σχέδια για το μονοθέσιο. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε τόσο με σχέδια όσο και με μερικά κατασκευασμένα μηχανικά μέρη στο Silverstone της Αγγλίας, λαμβάνοντας την τρίτη θέση στον σχεδιασμό και την πέμπτη θέση στην επιχειρηματική παρουσίαση.

Νέα σελίδα

Στόχος της Centaurus Racing Team για τη νέα χρονιά είναι η σχεδίαση και η κατασκευή ενός νέου βελτιωμένου μονοθέσιου με σκοπό τη συμμετοχή σε έναν ακόμη διαγωνισμό το καλοκαίρι του 2014 – πιθανότατα στην Ουγγαρία τον Αύγουστο. «Για την επόμενη χρονιά θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα νέο αυτοκίνητο, βασισμένο στο Χείρωνα. Θα βελτιώσουμε ορισμένα κομμάτια που δεν πήγαν καλά και ευελπιστούμε να εξελίξουμε κάποιες ιδέες που είχαμε. Η βασική αλλαγή θα είναι στον τομέα του πλαισίου, όπου θα φτιάξουμε ένα νέο με διαφορετικές διαστάσεις ώστε να είναι πιο άνετη η θέση του οδηγού και να μπορούν να τοποθετηθούν όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου με μεγαλύτερη ευκολία» λέει ο Κωνσταντίνος.

Την περίοδο αυτή ανανεώνονται τα μέλη της ομάδας και νέοι, φιλόδοξοι μηχανικοί προστίθενται στο δυναμικό της. «Το βασικό στοιχείο είναι να υπάρχει ενδιαφέρον, πάθος και αφοσίωση. Οι υποψήφιοι περνούν ένα τεστ με βάση τις ανάγκες του διαγωνισμού και κάνουν κάποια σχέδια με ένα χρονοδιάγραμμα, ώστε να δούμε αν μπορούν να αντεπεξέλθουν υπό πίεση και πόση δουλειά μπορούν να βγάλουν σε μικρό χρονικό διάστημα», καταλήγει ο Κωνσταντίνος. Αν και οι συνθήκες είναι δύσκολες και δεν υπάρχει η απαραίτητη χρηματική στήριξη, το Πανεπιστήμιο βοηθά τους φοιτητές με την παραχώρηση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού που χρησιμοποιούν. Μετά από τόσες ώρες που περνούν μαζί πάντως, τα παιδιά έχουν αναπτύξει φιλικές σχέσεις, ενώ στο πρόγραμμα είναι και οι αναμενόμενες εντάσεις. Ακόμη όμως και όταν συναντούν εμπόδια γνωρίζουν – από προσωπική εμπειρία πια – ότι με προσπάθεια και αφοσίωση όλα μπορούν να γίνουν.

Η ομάδα του 2013 που συμμετείχε στον διαγωνισμό:

Ανδρέας Λεβεντάκης, Στέφανος Αθανασιάδης, Στέφανος Μανιός, Φώτης Καρδαράς, Σταμάτης Κιακίδης, Μύρων Παπαδημητράκης, Πέτρος Επισκόπου, Γιώργος Τάτσιος, Κωνσταντίνος Πετριτσόπουλος, Τάσος Σαμαράς, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, Κωνσταντίνος Ντόνας, Στέλιος Κανελλόπουλος, Γιώργος Παπαγεωργίου, Βάσω Καλούτσα, Θανάσης Τσαπερλής, Αγαπητός Διακογιάννης

Τα επιβεβαιωμένα μέλη της εφετινής ομάδας είναι:

Φώτης Καρδαράς, Σταμάτης Κιακίδης, Μύρων Παπαδημητράκης, Κωνσταντίνος Πετριτσόπουλος, Τάσος Σαμαράς, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, Κωνσταντίνος Ντόνας, Στέλιος Κανελλόπουλος, Γιώργος Παπαγεωργίου, Βάσω Καλούτσα, Δημήτρης Δατσογιάννης