Καθώς τα μάτια μας έχουν δει πολλά στην κατηγορία «ξενοδοχειακό πρωινό» και ο ουρανίσκος μας έχει κακοπάθει ουκ ολίγες φορές, αποτελεί ευχάριστη έκπληξη να ανακαλύπτουμε ότι όλο και περισσότερα ελληνικά ξενοδοχεία, ακόμη κι αν δεν ανήκουν σε μια μεγάλη αλυσίδα, ασπάζονται τη φιλοσοφία του παραδοσιακού ελληνικού πρωινού και εντάσσουν στον μπουφέ τους παραδοσιακά εδέσματα και ντόπια υλικά. Πρόσφατα μάλιστα, το διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι στο ξενοδοχείο Le Palace Art Hotel στη Θεσσαλονίκη. Η ανακαίνιση του χώρου σε συνδυασμό με τον πλούσιο μπουφέ του – το ξενοδοχείο έχει πιστοποιηθεί από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος για το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» – μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις.

Ρωτήσαμε λοιπόν και μάθαμε ότι πίσω από τους ευγενικούς και εξυπηρετικούς σερβιτόρους, που φτιάχνουν επί τόπου φρουτοχυμούς με όποια φρούτα εποχής επιθυμείτε, αλλά και καφέδες της επιλογής σας, βρίσκεται ο σεφ Αντώνης Θεοδωράκης ο οποίος καθημερινά επιλέγει αγνά, ελληνικά και φρέσκα υλικά για να ετοιμάσει τα πιάτα του. Να αφήσουμε στην άκρη τα φρέσκα ψωμάκια (οκτάσπορο ολικής, λευκό χωριάτικο πλεξούδα, μπαγκέτα με σουσάμι και πολλά άλλα) και να περάσουμε στις πίτες: Σπανακόπιτα, τυρόπιτα, πιπερόπιτα, αλλά και η παραδοσιακή θεσσαλονικιώτικη μπουγάτσα είχαν όλες γεύση… σπιτική. Τα γλυκά επίσης. Σοκολατόπιτα, κέικ πορτοκάλι με σταγόνες σοκολάτας, πάστα Φλώρα με μαρμελάδα εποχής (βερίκοκο), ρεβανί, μπράουνις, χαλβάς με σοκολάτα και υπέροχες μπάρες δημητριακών διεκδικούσαν όλα μια θέση στο πιάτο μας.


Φυσικά, οι αλμυρές γεύσεις με φρεσκοψημμένες μπρουσκέτες, βασιλικά αβγά, κις λορέν αλλαντικών και τυριών, και η ποικιλία τυριών και αλλαντικών – με ταμπελάκι για την καταγωγή του κάθε είδους – δεν υστερούσαν σε τίποτε. Οι ελιές είναι Χαλκιδικής (αναμενόμενο), αλλά και Καλαμάτας, ενώ στα τυριά βρήκαμε φέτα Αρναίας Χαλκιδικής, μακεδονικό ημίσκληρο κασέρι, μανούρι και γραβιέρα Κρήτης. Την ποικιλία συμπληρώνουν οι σπιτικές μαρμελάδες εποχής: φράουλα, βερίκοκο και ροδάκινο, ενώ δεν λείπουν το ταχίνι, το θυμαρίσιο μέλι, το κεφίρ, τα χειροποίητα μούσλι καθώς και αποξηραμένα και φρέσκα φρούτα.

Μάθαμε επίσης πως πρόσφατα το ξενοδοχείο συμμετείχε στη νέα καμπάνια της ΄Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Thessbrunch» (θεσσαλονικιώτικο brunch δηλαδή). Το πρότζεκτ, που περιλαμβάνει brunch με τοπικά προϊόντα σε διαφορετικά ξενοδοχεία της πόλης κάθε Κυριακή, εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικού τουριστικού σχεδιασμού με τη Θεσσαλονίκη να διεκδικεί τον τίτλο της γαστρονομικής πρωτεύουσας.