Μια από τις προτεραιότητες των σημερινών ιδιοκτητών της Volvo όταν ανέλαβαν τις τύχες της το 2010 και «επανίδρυσαν» την εταιρεία στη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα ήταν η ανάδειξη αξιών που προέρχονται από τη σκανδιναβική κουλτούρα. Εστίασαν σε έννοιες όπως η τεχνογνωσία, η δεξιοτεχνία και η διακριτική πολυτέλεια, η οποία χωρίς να γίνεται πάντοτε αντιληπτή από τους μη μυημένους είναι διαρκώς παρούσα, εξασφαλίζοντάς της φήμη και πελατεία. Σταδιακά δε, πέρασαν στην επόμενη πίστα, δημιουργώντας εκδόσεις όπως η Excellence στη Σειρά 90, με στοιχεία που δεν συναντάμε –στο σύνολό τους –σε άλλους κατασκευαστές της premium κατηγορίας.
Στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, για παράδειγμα, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το S90 Ambience Concept –βασισμένο στην ήδη γνωστή τριθέσια, χωρίς το κάθισμα του συνοδηγού, έκδοση της ναυαρχίδας της Volvo –
που συνδυάζει οπτικά στοιχεία, ήχους και αρώματα. «Το Ambience Concept επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια, ξεπερνώντας τις επιλογές των υλικών και δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που συνδέεται με τις αισθήσεις σας. Στην περίπτωσή μας ο σχεδιασμός διερευνά πώς αισθάνονται οι άνθρωποι μέσα στο αυτοκίνητο και τους δίνει τη δυνατότητα να επηρεάζουν τη διάθεσή τους» επισημαίνει ο Ρόμπιν Πέιτζ, επικεφαλής σχεδιασμού στη Volvo Cars.
Ο τρόπος που το κάνουν είναι μάλλον αναμενόμενος, καθώς οι επιβάτες μπορούν να προσωποποιήσουν την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του S90 χρησιμοποιώντας την έξυπνη εφαρμογή στο smartphone ή στο tablet τους για να επιλέξουν ένα από τα επτά οπτικά θέματα τα οποία συγχρονίζονται με τον ανάλογο ήχο και το άρωμα.
Το οπτικό στοιχείο μετατρέπει την οροφή του αυτοκινήτου σε καμβά όπου εμφανίζονται θέματα όπως το Βόρειο Σέλας, το Σκανδιναβικό Δάσος, η Λίμνη των Κύκνων, το Αρχιπέλαγος ή η Βροχή, με το καθένα από αυτά να παρέχει μια διαφορετική κλιμάκωση διάθεσης, από τη χαλάρωση έως την αναζωογόνηση. Υπάρχουν επίσης το Βραδινό θέμα και η Ελευθερία, που μετατρέπουν τον θάλαμο επιβατών σε ένα άλλου τύπου spa. Κάθε επιλογή συνοδεύεται από την αντίστοιχη μουσική, η οποία ακούγεται μέσω του ηχοσυστήματος της Bowers & Wilkins –που ειδικά για την περίσταση διαθέτει και μικρά ηχεία υψηλών συχνοτήτων (tweeters) και στα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων –ενώ συνδυάζεται με ένα από τα τέσσερα αρώματα τα οποία αναδίδονται από το ειδικό σύστημα που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Ο Ρόμπιν Πέιτζ υπογραμμίζει πως ενώ έως τώρα η Volvo ήταν γνωστή για την ανθρωποκεντρική προσέγγισή της και την έμφαση που δίνει στις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, το ενδιαφέρον της επεκτείνεται ολοένα και περισσότερο σε τομείς που αφορούν το «ευ ζην» στο αυτοκίνητο. Στην πιθανή επισήμανση ότι η νέα εφαρμογή ίσως αποκόπτει τον επιβάτη από τα στοιχεία του φυσικού του περιβάλλοντος –κάνει δηλαδή το αντίθετο από αυτό που πετυχαίνει μια μεγάλη ηλιοροφή –ο Μάρτιν Aντερσον, υπεύθυνος προϊόντος στο τμήμα Ειδικών Αυτοκινήτων της Volvo, αποκαλύπτει ότι το Ambience Concept δημιουργήθηκε πρωτίστως για αγορές όπως αυτή της Κίνας, όπου θα μπορέσει να εξωραΐσει το πολύβουο αστικό της περιβάλλον, προσανατολίζοντάς μας έτσι για την πρώτη χώρα που αυτό θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις παραγωγής.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 5 Ιουνίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ