Για δύο συνεχόµενα Σαββατοκύριακα η Βαρκελώνη βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος με αφορμή δύο φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους δραστηριότητες: σήμερα πραγματοποιείται εκεί το πέμπτο Grand Prix της Formula 1, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η ισπανική πόλη φιλοξένησε στα νερά της μία από τις σπουδαιότερες εκθέσεις superyachts στον κόσμο. Για πολλούς από τους επισκέπτες αυτής της έκθεσης ο αγώνας της F1 αποτελεί απλώς μια καλή αφορμή για να παρατείνουν την παραμονή τους στη γενέτειρα του Ζουάν Μιρό, ωστόσο για την Aston Martin, χορηγό ονόματος της Red Bull Racing, η ευκαιρία ήταν διπλή: και αγώνας και πρεμιέρα για το νέο μίνι υποβρύχιο που υπογράφει η Triton Submarines από τη Φλόριδα των ΗΠΑ.
Η συμφωνία των δύο πλευρών για την υλοποίηση του Project Neptune, όπως ονομάζεται, είχε ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο του 2017 και τώρα, οκτώ μήνες μετά και λίγο πριν από την έναρξη της μαζικής παραγωγής τού αξίας 3,3 εκατ. δολαρίων τριθέσιου υποβρυχίου, οι οριστικές τεχνικές λεπτομέρειες είναι πλέον γνωστές.
Το tailor-made υποβρύχιο καταδύεται σε βάθος έως 500 μ. –το μισό από τη ναυαρχίδα της Triton, το μοντέλο 3300/3 –
αλλά επιταχύνεται τέσσερις φορές πιο γρήγορα από εκείνο, με μέγιστη ταχύτητα σχεδόν πέντε κόμβους. Τα νέα μεγέθη του ηλεκτρικού Neptune οφείλονται στη βελτιστοποιημένη σχεδίαση, στην αύξηση της ισχύος και στην αναβάθμιση της υδροδυναμικής απόδοσης, ενώ η μείωση της μετωπικής επιφάνειας αποτέλεσε στοίχημα για τους σχεδιαστές του, καθώς το lifestyle υποβρύχιο έπρεπε να εξασφαλίζει στους δύο VIP επιβάτες και στον χειριστή του πανοραμική θέα σχεδόν 360° μέσα από τον ακρυλικό θόλο.
Παρά το βάρος των τεσσάρων τόνων, το Neptune έχει «επιχειρησιακή ικανότητα» 12 ωρών πλεύσης με μία φόρτιση των 30 kWh μπαταριών, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν, πέρα από τον διαθέσιμο κλιματισμό, τη χειροποίητη πολυτέλεια και τα κατά παραγγελία υλικά –δέρμα, ανθρακόνημα κ.ά. –με ονομασία προέλευσης, τα οποία επιλέγονται από το ειδικό τμήμα «Q» της Aston Martin που πήρε το όνομά του από τον hi-tech φύλακα-άγγελο του Τζέιμς Μποντ. Αγνωστος παραμένει ακόμη ο χρόνος παράδοσης κάθε παραγγελίας για αυτό το μη μαζικό προϊόν, ωστόσο στη βρετανική φίρμα και στον αμερικανό συνεργάτη της γνωρίζουν ότι οι early adopters, όπως χαρακτηρίζονται εκείνοι που θέλουν να παραλάβουν πρώτοι οτιδήποτε καινούργιο, θα αποτελέσουν την καλύτερη διαφήμιση για το συγκεκριμένο project.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 13 Μαϊου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ