«Οταν την είδα για πρώτη φορά να κάνει οντισιόν, έχασα τη μιλιά μου. Τέτοιο ταλέντο, τέτοια ένταση και τέτοια συναισθηματική δύναμη· στοιχεία που δεν τα βλέπεις συχνά μπροστά σου. Μια φορά σε κάθε γενιά ηθοποιών –το πολύ» έχει πει για την Τζένιφερ Λόρενς ο Γκάρι Ρος, σκηνοθέτης του πρώτου μέρους του επιτυχημένου κινηματογραφικού franchise «The Hunger Games», βασισμένου στο δυστοπικό τρίτομο μπεστ σέλερ της Σούζαν Κόλινς «Αγώνες Πείνας» –ακολούθησαν τρεις ακόμα ταινίες-blockbuster.
Είναι πολύ πιθανό η δημοτικότητα της Λόρενς στο νεανικό κοινό να οφείλεται στην επαναστατικότητα που εξέπεμπε η μυθιστορηματική ηρωίδα της, Κάτνις Εβεργκριν, στους «Αγώνες Πείνας». Το στοιχείο της επαναστατικότητας συμβαδίζει πάντως και με το ποιόν της πιο ταλαντούχας, τελικά, ηθοποιού της γενιάς της. Και ταυτόχρονα μιας από τις πιο ακριβοπληρωμένες (το 2015 τής απέφερε 52 εκατ. δολάρια και το 2016 αύξησε τον τραπεζικό της λογαριασμό κατά 46 εκατ. δολάρια).
Την ίδια στιγμή δεν παριστάνει απλώς ότι δεν μασάει. Οντως δεν μασάει. Είναι ίσως το καλύτερο πρόσωπο που έχει βγάλει τα τελευταία χρόνια το Χόλιγουντ αλλά την ίδια στιγμή σκέπτεται και συμπεριφέρεται με τρόπο κόντρα χολιγουντιανό: Δεν παίζει με το κινητό της και δεν ξημεροβραδιάζεται στα κοινωνικά δίκτυα. «Αν ποτέ δείτε κάτι στο Facebook, στο Twitter ή στο Instagram που λέει ότι προέρχεται από εμένα, το σίγουρο θα είναι ότι δεν προέρχεται από εμένα» είπε στο ΒΒC πριν από μερικά χρόνια.
Ενδεικτική του «coolness» της Λόρενς η συνέντευξη που έδωσε στον Τζορτζ Στεφανόπουλος για το ΑΒC λίγο μετά την τελετή απονομής των Οσκαρ του 2013, όταν η ηθοποιός απέσπασε το βραβείο α’ ρόλου για τον «Οδηγό αισιοδοξίας». Την ώρα που απαντά σε μια ερώτηση, ο Τζακ Νίκολσον τη διακόπτει για να τη χαιρετήσει και να τη συγχαρεί. Ακολουθεί έντονη αμηχανία, με τον βετεράνο ηθοποιό να υποκλίνεται, να την κολακεύει για τη δουλειά της και εκείνη να του λέει ότι έχει δει όλες τις ταινίες του κ.ο.κ. Φυσικά και είναι έκπληκτη για τη στιγμή της με τον Τζακ –«αυτό θα θυμάμαι από την απονομή» λέει στον Στεφανόπουλος. Αλλά την ίδια ώρα επιδεικνύει μια τόσο αβίαστη συμπεριφορά που σου δίνει την εντύπωση ότι δεν τρέχει και τίποτα. «Είναι ακόμη εδώ;» ρωτάει τον παρουσιαστή όταν ο Νίκολσον κάνει ότι φεύγει. «Θα περιμένω» της λέει εκείνος πονηρά σκύβοντας πίσω από την πλάτη της. Κι εκείνη: «Χα χα! Αυτή θα είναι η ζωή μου από εδώ και στο εξής. Γεια σου, Τζακ. Γεια σου, Τζένιφερ!».
Αλλά δεν είναι. Οχι ακριβώς. Η Τζένιφερ Λόρενς αυτοαποκαλείται «old lady» γιατί είναι σπιτόγατα και διασκεδάζει καλώντας για απογευματινή κουβεντούλα την παρέα της. Γουστάρει τη reality TV και καταβροχθίζει junk food αδιαφορώντας για την τελειότητα της σιλουέτας της. Δικές της δηλώσεις όλες. Πάντως η αποκρυπτογράφηση της προσωπικής ζωής της δεν είναι εύκολη υπόθεση, παρότι κάποια πράγματα είναι γνωστά: οι Κρις Μάρτιν (των Coldplay), Τζος Χάτσερσον (συμπρωταγωνιστής της στους «Αγώνες Πείνας») και Νίκολας Χουλτ (συμπρωταγωνιστής της στα «Χ-Μen») έχουν «χρεωθεί» στα φημολογούμενα και επιβεβαιωμένα ρομάντζα της 27χρονης ηθοποιού.
Γεννημένη στο Λούισβιλ του Κεντάκι, η Τζένιφερ Λόρενς έδειξε ενδιαφέρον για τον χώρο του θεάματος από πολύ μικρή –η πρώτη οντισιόν της έγινε σε ηλικία 14 ετών, ενώ η πορεία της πήρε την άγουσα από το 2011, με τον ρόλο της Ρέιβεν-Μιστίκ στο «Χ-Μen: Η πρώτη γενιά» (και το κινηματογραφικό franchise συνεχίζεται). Ωστόσο η καλλιτεχνική καταξίωση είχε έρθει νωρίτερα, με κάτι εντελώς διαφορετικό: τον ρόλο της φτωχής αλλά δυναμικής κοπέλας η οποία στην «Καρδιά του χειμώνα» αναζητεί τα ίχνη του εμπόρου ναρκωτικών πατέρα της σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την οικογένειά της ενωμένη. Ο ρόλος την οδήγησε στα Οσκαρ –στην πρώτη από τις τέσσερις μέχρι σήμερα υποψηφιότητές της (τρεις α’ ρόλου και μία β’ ρόλου).
Σήμερα η Τζένιφερ Λόρενς έχει τη δυνατότητα να μοιράζει την πίτα έτσι όπως εκείνη θέλει κάνοντας η ίδια τις επιλογές της. Στην τελευταία ταινία της, το «Κόκκινο σπουργίτι», υποδύεται μια ρωσίδα μπαλαρίνα που γίνεται κατάσκοπος. Δεν είναι η ταινία για την οποία θα τη θυμόμαστε, αλλά είναι κάτι το διαφορετικό, δείχνει την ανάγκη της να κάνει τολμηρές επιλογές, να παίρνει ρίσκα (μάλιστα, τη βλέπουμε για πρώτη φορά γυμνή στην οθόνη).
Και δεν βάζει νερό στο κρασί της αν δεν συμφωνεί με κάτι. Η ταινία που προηγήθηκε του «Κόκκινου σπουργιτιού» είναι το «Μother!» του Ντάρεν Αρονόφσκι, με τον οποίο η Λόρενς διατηρούσε σχέση έως τον περασμένο Οκτώβριο. Οπως έχει συμβεί στις περισσότερες ταινίες του, ο Αρονόφσκι έγραψε ο ίδιος το σενάριο για το οποίο δεν είχε διαρρεύσει τίποτε πέρα από μια μικρή σύνοψη. Σύμφωνα με συνέντευξη της Τζένιφερ Λόρενς στη «Vogue», από τα γυρίσματα δεν έλειψαν κάποια «επεισόδια», κάτι επίσης σύνηθες για ταινία του Αρονόφσκι. Η ένταση δε ήταν τόσο μεγάλη που κάποια στιγμή η Λόρενς έπαθε υπεραερισμό (ανέπνεε πολύ γρήγορα), γεγονός που δεν πτόησε τον Αρονόφσκι, ο οποίος ζήτησε να ξαναγυρίσουν τη σκηνή κάνοντας έξαλλη τη Λόρενς.
Παρότι δεν λέει κουβέντα για τα προσωπικά της, δέχθηκε να κάνει ένα τεστ «ανίχνευσης ψεύδους» για το περιοδικό «Vanity Fair». Υπάρχει όλο το βίντεο στο YouΤube, διάρκειας περίπου εννέα λεπτών, και είναι ολοφάνερο ότι η Λόρενς δεν αισθάνεται καλά με τη διαδικασία. Ρίχνει κοφτές ματιές στο μηχάνημα για να δει αν την έπιασε να ψεύδεται, λέει διαρκώς ότι η νευρικότητά της αυξάνεται ραγδαία, κατανοεί όμως ότι είναι μέρος της δουλειάς της και δέχεται να παίξει το παιχνίδι. Ετσι μαθαίνουμε ότι έχει σκοπό κάποια στιγμή να παντρευτεί, ότι έχει ερωτευτεί και ότι δεν είναι της άποψης πως υπάρχει μια αδελφή ψυχή για τον καθένα μας στον κόσμο. Δεν πιστεύει στον κεραυνοβόλο έρωτα, την έχουν πληγώσει ερωτικά στο παρελθόν και, ναι, θα έβγαινε ραντεβού με κάποιον που δεν είναι σελέμπριτι. Θα έβγαινε ραντεβού και με κάποιον κοντύτερο από την ίδια.
Η νεαρή ηθοποιός δεν δίστασε να πάρει θέση και για το σκάνδαλο Χάρβεϊ Γουάινστιν που αυτή την εποχή εξακολουθεί να είναι το πιο καυτό θέμα συζήτησης στο Χόλιγουντ. Ως γνωστόν, ο πρώην ισχυρός άνδρας της Miramax κατηγορείται από διάφορες γυναίκες ηθοποιούς για σεξουαλική παρενόχληση και βιασμό. Η Λόρενς, που είχε συνεργαστεί μαζί του στον «Οδηγό αισιοδοξίας», δήλωσε στην εκπομπή «60 Μinutes» πως, όταν άκουσε για πρώτη φορά όσα εκείνος έκανε, «ήθελα να τον σκοτώσω. Για τον τρόπο που κατέστρεψε τις ζωές όλων αυτών των γυναικών θα ήθελα να τον δω στη φυλακή».
Μάλιστα, το θέμα είχε και συνέχεια, όταν η νομική ομάδα του Γουάινστιν, προς υπεράσπιση του πελάτη της, χρησιμοποίησε μια παλιά δήλωση της Λόρενς, θετική για τον πρώτο. «Ο Χάρβεϊ Γουάινστιν και η εταιρεία του εξακολουθούν να κάνουν αυτό που έκαναν πάντα: αρπάζουν πράγματα μέσα από ένα γενικό σύνολο και τα χρησιμοποιούν όπως θέλουν και ανάλογα με το συμφέρον τους. Αυτό κάνουν οι κυνηγοί. Και αυτό πρέπει να σταματήσει» ήταν η απάντησή της.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 24 Μαρτίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ