Ταξιδεύοντας στην αμερικανική μεγαλούπολη της Ανατολικής Ακτής στα μέσα Φεβρουαρίου είναι απίθανο να μην ενδώσεις στον πειρασμό να βρεθείς στη Διεθνή Εκθεση Σκαφών που πραγματοποιείται εκεί κάθε χρόνο τέτοια εποχή.

Αυτή είναι άλλωστε μία από τις σημαντικότερες διοργανώσεις του είδους παγκοσμίως, με όλα τα μεγάλα ονόματα του χώρου να διαγκωνίζονται στη μάχη των εντυπώσεων. Ανάμεσά τους και η Cigarette Racing, το καμάρι του κόλπου της Φλόριδας, με τα εντυπωσιακά σε σχεδιασμό και επιδόσεις ταχύπλοα, η οποία τα τελευταία έντεκα χρόνια συνεργάζεται με τη Mercedes-AMG για την κατασκευή μοναδικών (one-off) σκαφών.

Η εφετινή υλοποίηση, εμπνευσμένη από το hypercar «Project ONE» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελεί την crème de la crème του υδάτινου κόσμου. Ενα σκάφος προδιαγραφών Formula 1 στα χρώματα της AMG, με μήκος 15,7 μέτρα, το οποίο μπορεί να «μεταφέρει» έως έξι άτομα στα ειδικά σχεδιασμένα bucket καθίσματά του. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, κέβλαρ και E-glass, το Cigarette Racing Project ONE 515 (από τα 51 πόδια και 5 ίντσες του μήκους του) υιοθετεί την ονομασία του κορυφαίου τεχνολογικά μοντέλου της AMG, αλλά όχι όλη την τεχνολογία του. Αντί για το V6 υβριδικό σύνολο 1,6 λίτρων των 1.000+ ίππων της τετράτροχης υλοποίησης, το σκάφος εξοπλίζεται με δύο κινητήρες Mercury συνολικής απόδοσης 3.100 ίππων.

Η διαφορά ισχύος είναι προφανής καθώς κάθε τέτοιο μοτέρ αποδίδει 1.350 ή 1.550 ίππους, ανάλογα με το mode που επιλέγει ο χειριστής του και το καύσιμο –91 οκτανίων ή αγωνιστικών προδιαγραφών –που χρησιμοποιεί.

«Η μεταφορά της τεχνολογίας της Formula 1 από την πίστα στον δρόμο μέσω του Mercedes-AMG Project ONE είναι το πιο φιλόδοξο σχέδιο που έχουμε υλοποιήσει έως τώρα. Είναι απίστευτο να βλέπουμε το όραμά μας να μετασχηματίζεται τόσο εντυπωσιακά σε σκάφος» υπογραμμίζει με μια δόση υπερβολής ο Τομπίας Μερς, επικεφαλής της AMG, γνωρίζοντας ότι πέρα από τα χρώματα, τα εξωτικά υλικά και τη χειροποίητη ποιότητα που διακρίνει τα δύο πρωτότυπα, το μάρκετινγκ είναι εκείνο που επιβάλλει τέτοιες συνέργειες.
Αν και στη σχεδίαση του σκάφους κομβικό ρόλο είχε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes Γκόρντεν Βάγκενερ, στο επίκεντρο της προσοχής βρίσκεται η δουλειά των Αμερικανών και συγκεκριμένα αριθμητικά δεδομένα: η ταχύτητα των 225 χλμ./ώρα (μέγεθος αντιληπτό από τους μη μυημένους στα θαλάσσια σπορ), το μειωμένο κατά 2.268 κιλά βάρος του σκάφους σε σχέση με το 41 ποδών SD GT3 του 2016 και βέβαια η τιμή του, η οποία είναι διαθέσιμη μόνο κατόπιν ειδικού αιτήματος. Μια ιδιοτροπία που ανέκαθεν διέκρινε τις ξεχωριστές κατασκευές της «σκληρής του Μαϊάμι» από τα σκάφη ευρείας παραγωγής.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ