Υπάρχουν τόσο πολλά που μπορεί να γράψει κανείς για τη νέα A-Class, αλλά είναι ακόμη τόσο νωρίς. Από την άνοιξη του 2017 που τη γνωρίσαμε ως πρωτότυπο sedan στην έκθεση της Σανγκάης έως το Λας Βέγκας τον Ιανουάριο του 2018, όταν συνοδηγήσαμε το μοντέλο παραγωγής με το έντονο καμουφλάζ για να διαπιστώσουμε πώς λειτουργεί το Mercedes-Benz User Experience –το πιο προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σε αυτοκίνητο σήμερα -, μεσολάβησαν σχεδόν εννέα μήνες και μερικές πολύ δημιουργικές ιδέες που αποκαλύφθηκαν μόλις την περασμένη εβδομάδα στο Αμστερνταμ. Κάθε χρονικός σταθμός ήταν πολύτιμος για την εξελικτική διαδικασία της τέταρτης γενιάς της A-Class, η οποία είναι νέα σε όλα –είτε φαίνονται είτε όχι.
Πίσω από τη νέα σχεδίαση, για παράδειγμα, «κρύβεται» μια ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική στην οποία θα βασιστούν hatchback, sedan, MPV, SUV, coupé, shooting brake και, πιθανώς, cabrio εκδόσεις των συμπαγών μοντέλων της Mercedes-Benz. «Οταν σχεδιάζαμε αυτήν την πλατφόρμα γνωρίζαμε ότι θα κατασκευάσουμε τουλάχιστον οκτώ διαφορετικά μοντέλα επάνω της» υπογραμμίζει ο Γκόρντεν Βάγκενερ, επικεφαλής σχεδιασμού της Daimler. Ο Βάγκενερ δεν έκρυψε ποτέ ότι η κεντρική ιδέα την οποία κλήθηκε να υλοποιήσει η ομάδα του ήταν εκείνη της δημιουργικής απλότητας.
Οι διαφορετικές αναλογίες και το μεγαλύτερο κατά 15 εκατοστά μήκος του αυτοκινήτου, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του, αποτελούν τις προφανείς διαφορές και υπηρετούν τη σκέψη του Ακίμ Μπαντστίμπνερ, επικεφαλής εξωτερικής σχεδίασης της Mercedes-Benz. «Μειώσαμε το ύψος του μπροστινού μέρους κατά πέντε εκατοστά για να προσδώσουμε επιθετική εμφάνιση στο αυτοκίνητο. Αποτελούσε εξαρχής ζητούμενο για εμάς η σπορτίφ ταυτότητα του μοντέλου, γι’ αυτό και επιλέξαμε τροχούς διαστάσεων 16-19 ιντσών, μια κλασική σπορτίφ γρίλια, αλλά και μικρότερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω» επισημαίνει.
«Παρ’ όλα αυτά, η νέα A-Class είναι περισσότερο εκλεπτυσμένη από ποτέ άλλοτε» τονίζει ο Μαρκ Φέδερστον, επικεφαλής της ομάδας σχεδιαστών που ασχολούνται με τα μικρότερα μοντέλα της Mercedes-Benz. «Παρατηρήστε την ακρίβεια των γραμμών και την αρμονία που χαρακτηρίζει τις εξωτερικές επιφάνειες» τονίζει, μετατοπίζοντας αργότερα το ενδιαφέρον μας στο πίσω μέρος της νέας A-Class. «Επρεπε να βελτιώσουμε την πρακτικότητα του μοντέλου χωρίς να παραβιάσουμε τις συμπαγείς διαστάσεις του. Σχεδιάσαμε έτσι τα πίσω διαιρούμενα φώτα κερδίζοντας 10 εκατοστά από κάθε πλευρά –άρα προσθέσαμε 20 εκατοστά στο άνοιγμα του χώρου αποσκευών» προσθέτει ο Φέδερστον.
Το οπτικό αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον σύγχρονο, στοιχείο απαραίτητο καθώς η εμφάνισή της θα αποτελέσει –παράλληλα με την τεχνολογία της –το κυριότερο όπλο στη μάχη της προσέγγισης νεότερων ηλικιακά αγοραστών.

Μέχρι την άνοιξη που θα την οδηγήσουμε για πρώτη φορά, μακριά από την Ελλάδα, κρατάμε τη ρήση του ισχυρού άνδρα της Daimler, δρα Ντίτερ Τσέτσε, γι’ αυτή: «Για την προηγούμενη A-Class θέλαμε ένα γοητευτικό καταναλωτικό προϊόν, δεν κάναμε τέχνη για το μουσείο. Σήμερα μπορούμε να έχουμε και τα δύο». l

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ