Οι τρόποι για να προσεγγίσεις ένα αυτοκίνητο που θα ταίριαζε περισσότερο στο εξώφυλλο επιστημονικών περιοδικών παρά στον ειδικό Τύπο δεν είναι πολλοί. Ιδιαιτέρως δε όταν η φίρμα το σήμα της οποίας θα φέρει στο αμάξωμά του υπογραμμίζει σε κάθε ευκαιρία ότι το εξελίσσει σε συνεργασία με δύο εργαστήρια του γνωστού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, του περίφημου MIT.
«Κόλπο του μάρκετινγκ» μπορεί να σκεφθεί κάποιος, αλλά στο τέλος της ημέρας η Lamborghini δεν χρειάζεται να καταφύγει σε τέτοια για να τραβήξει την προσοχή. Το κάνει απλώς διότι μπορεί να υπερηφανεύεται ότι η «Lamborghini Terzo Millennio», όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος αυτού του μοντέλου, δεν δείχνει απλώς το μέλλον: είναι το ίδιο το μέλλον.
Κινούμενη διαχρονικά στο προνομιακό για εκείνη πεδίο των υπερεπιδόσεων, η Lamborghini επιλέγει την ηλεκτροκίνηση αλλά απορρίπτει τις «συμβατικές» μπαταρίες προκρίνοντας τη χρήση υπερπυκνωτών οι οποίοι θα αξιοποιούν στον μέγιστο βαθμό την ανάκτηση κινητικής ενέργειας προς όφελος της απόδοσης και του κύκλου ζωής τους. Ωστόσο, η παράμετρος της διαχείρισης της ενέργειας αποτελεί προφανώς τη μεγαλύτερη πρόκληση σε ένα ηλεκτροκίνητο super sportscar, αλλά δεν είναι η μόνη.
Η απόφαση των μηχανικών να τοποθετήσουν από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό έχει θετικά αποτελέσματα στην κατανομή του βάρους, στον έλεγχο της ροπής και στη δημιουργία ενός ιδιότυπου συστήματος τετρακίνησης. Ετσι, η απουσία ενός παραδοσιακού κινητήρα που καταλαμβάνει συγκεκριμένο όγκο και του συνήθους για τη Lamborghini συστήματος τετρακίνησης απελευθερώνει τους σχεδιαστές και τους αεροδυναμιστές οι οποίοι χωρίς δεσμεύσεις δημιουργούν με μόνο κριτήριο την τέλεια ροή του αέρα. Με αυτό στο μυαλό τους και με την αρωγή του MIT, η Lamborghini προσανατολίζεται σε νέους τρόπους επεξεργασίας και χρήσης ανθρακονημάτων, τα οποία αποτελούν το κυρίαρχο συστατικό του αμαξώματος της Terzo Millennio. Σκεφθείτε δε ότι χρησιμοποιούνται ειδικοί αισθητήρες που ελέγχουν την ακεραιότητα της δομής του πλαισίου ανιχνεύοντας πιθανές ρωγμές στο αμάξωμα, οι οποίες μάλιστα χάρη στη μοριακή σύνθεση του νέου υλικού θα μπορούν να αυτοεπισκευάζονται.
Από αυτό το κρεσέντο επιστημονικής φαντασίας απουσιάζουν –ακόμη –πλήρως παραδοσιακές λεπτομέρειες όπως η ισχύς, η αυτονομία κίνησης και τα μεγέθη των επιδόσεων, ενώ το μόνο γνωστό στοιχείο για το εσωτερικό της αφορά την ύπαρξη ενός virtual cockpit το οποίο πέρα από τις φουτουριστικές ενδείξεις του θα «μεταφέρει» τον οδηγό σε ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, προβάλλοντας μπροστά του διάσημες πίστες αγώνων –κάτι σαν video game στον δρόμο.
«Η Lamborghini πρέπει πάντα να δημιουργεί τα όνειρα της επόμενης γενιάς. Γι’ αυτό δεν έχουμε παρά να ξαναγράψουμε τους κανόνες των σούπερ σπορ μοντέλων» επισημαίνει ο Στέφανο Ντομενικάλι, επικεφαλής της ιταλικής φίρμας, χωρίς να αφήνει και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης για τον ρυθμιστικό ρόλο που θα διεκδικήσει η εταιρεία του τα επόμενα χρόνια στην προαγωγή της ιδέας «αυτοκίνηση».
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ