Από τις φωτογραφίες του και μόνο, συμπαθητικό δεν τον λες. Ο Αλβάρο ντε Μιράντα Νέτο είναι ευειδής αλλά ψυχρός. Δεδομένου ότι και η Αθήνα Ωνάση δεν είναι η πιο επικοινωνιακή και συμπαθητική κληρονόμος στον κόσμο, θα έλεγε κανείς πως αυτοί οι δύο άνθρωποι ήταν πλασμένοι ο ένας για τον άλλον: Ανέκφραστοι, τσιγκούνηδες στο γέλιο (όταν τουλάχιστον βρίσκονται σε δημόσιο χώρο), απόμακροι (από σνομπισμό ή από συστολή;), κενοί, θαρρείς, συναισθημάτων, αποκτούν μια πιο ανθρώπινη διάσταση μόνο όταν συναντούν τα αγαπημένα τους άλογα. Οσο όμως και αν η ιππασία τούς έφερε πιο κοντά (σε έναν στάβλο η Αθηνά προσέγγισε για πρώτη φορά τον Αλβάρo), δεν ήταν αρκετή για να τους κρατήσει ενωμένους.
Το διαζύγιό τους (βγήκε κοινή συναινέσει έπειτα από πολλές συζητήσεις και διαπραγματεύσεις) μάλλον δεν δημιούργησε έκπληξη. Αργά ή γρήγορα το περιμέναμε. Ως άλλη μια επιβεβαίωση της κατάρας που κυνηγάει τους Ωνάσηδες; Ή της ψύχρας που χαρακτηρίζει και τις δύο πλευρές; Ούτε απασχόλησε την κοινή γνώμη όσο την έχουν απασχολήσει άλλοι χωρισμοί. Κάτι σχόλια για τις οικονομικές απαιτήσεις του κυρίου, κάτι διαψεύσεις, κάτι διεκπεραιωτικές δηλώσεις δικηγόρων και παρατρεχάμενων, κάτι δημοσιεύματα για εντάσεις και καβγάδες που ποτέ δεν επιβεβαιώθηκαν… Και που, τελικά, ελάχιστους ενδιέφεραν. Αυτό ήταν.
Ούτε καν η πρόσφατη αποκάλυψη πως ο βραζιλιάνος γόης απατούσε τη μελαγχολική Αθηνά τα οκτώ από τα συνολικά έντεκα χρόνια τού κοινού βίου τους δεν στάθηκε ικανή για να μας κάνει να δούμε με μεγαλύτερο ενδιαφέρον τη σχέση τους, έστω το τέλος της. Κοντολογίς, παραμένοντας αδιάφοροι και απόμακροι, ο Αλβάρο και η Αθηνά δεν κατάφεραν να κάνουν επιτυχία ούτε καν με τους δραματικούς ρόλους της απατημένης και του προικοθήρα-μοιχού! Η Αθηνά, όπως όλα δείχνουν (ανάμεσά τους και ο παγερός, επαγγελματικός τρόπος με τον οποίο έχει διαχειριστεί, δηλαδή θάψει, την ελληνικότητά της), δεν ενδιαφέρεται για τέτοιες παραστάσεις, προτιμά να απέχει από εξώφυλλα, εξομολογήσεις, δημόσιες εκδηλώσεις αγάπης και αποκαλυπτικά αφιερώματα. Ο Ντόντα, ζώντας στη βαριά σκιά της, ακολούθησε μέχρι σήμερα το παράδειγμά της. Επειδή έτσι ήθελε ή επειδή δεν του επιτρεπόταν να εμφανιστεί πιο εξωστρεφής; Θα συνεχίσει άραγε έτσι διακριτικά ή τώρα που είναι ελεύθερος θα μας δείξει μια άλλη πλευρά του που κρατούσε κρυφή;
Οπως και να έχει, ο Αλβάρο ντε Μιράντα Νέτο, γιος ενός επιχειρηματία και μιας ψυχολόγου, γεννημένος το 1973 στο Σάο Πάολο, έγινε γνωστός μέσα από τη σχέση του με τη χρυσή κληρονόμο. Τι ξέρουμε για τη ζωή του στην π.Α. (προ Αθηνάς) εποχή; Πως μεγάλωσε στη Βραζιλία και πως άρχισε από τα νιάτα του να εκπαιδεύεται στην ιππασία δίπλα στον Νέλσον Πεσόα, στο Βέλγιο. Με πολλά μετάλλια (ανάμεσά τους και δύο ολυμπιακά) στο παλμαρέ του, θεωρείται σήμερα ένας από τους καλύτερους ιππείς του κόσμου. Εως τη στιγμή που αποφάσισε να παντρευτεί την εγγονή του Αριστοτέλη Ωνάση είχε σχέση με το μοντέλο Σιμπέλ Ντόρσα, με την οποία απέκτησε μία κόρη.
Τα όσα ακολούθησαν μοιάζουν με βραζιλιάνικη σαπουνόπερα: Η Ντόρσα έχασε την επιμέλεια και των δύο παιδιών της, και της κόρης της με τον Ντόντα και του γιου που είχε αποκτήσει από άλλη σχέση, γεγονός που της στοίχισε. Τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο, στο οποίο έχασε τη ζωή του ο τότε αγαπημένος της, ο επιχειρηματίας Μαρσέλο Φράνκο, και πέρασε έναν χρόνο σε αναπηρική καρέκλα. Ακολούθως ερωτεύτηκε τον κοκαϊνομανή τηλεπαρουσιαστή Τζιλμπέρτο Σκάρπα, ο οποίος ένα βράδυ αυτοκτόνησε πέφτοντας από το διαμέρισμά τους στον έβδομο όροφο πολυκατοικίας του Σάο Πάολο. Μερικές εβδομάδες μετά, αυτοκτόνησε και εκείνη με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Προηγουμένως είχε φροντίσει να στείλει επιστολή σε lifestyle περιοδικό, όπου μεταξύ άλλων έγραφε: «Ντόντα, μια μέρα, όταν ο Θεός θα σας συγχωρέσει, εσένα και την Αθηνά, για αυτό που έκανες σε μένα με τα παιδιά, θα νιώσεις καλύτερα. Λυπάμαι, Αθηνά, δεν πρόκειται ποτέ να γνωρίσεις την αληθινή αγάπη».
Θεαματικά αποχώρησε η Ντόρσα από τον μάταιο (και ματαιόδοξο) κόσμο των πλουσίων και των διασήμων, όσο πιο διακριτικά και αθόρυβα μπορούσαν συνέχισαν η «αντροχωρίστρα»(;) Αθηνά και ο «άκαρδος» Ντόντα τον κοινό βίο τους. Με μερικούς σκόρπιους ψιθύρους να διαταράζουν πότε-πότε τη σιωπή: σχετικά με το αν ήθελαν και μπορούσαν να κάνουν παιδιά, για τις σχέσεις τους με την οικογένεια της Αθηνάς, για τις σχέσεις της Αθηνάς με τα παιδιά του συζύγου της. Κάποια στιγμή μάθαμε και για το διαζύγιο. Ποιος έφταιγε; «Η Αθηνά Ωνάση δεν μπορούσε να χαρίσει ένα παιδί στον Ντόντα» έγραψε ιστοσελίδα της Βραζιλίας, ενώ στον εγχώριο Τύπο έκαναν την εμφάνισή τους δημοσιεύματα για τους νέους έρωτες του Ντόντα με μια επαγγελματία ιππέα, η οποία βγήκε και διέψευσε τα πάντα, και με τη δημοσιογράφο Ντενίζ Σεβέρο, τρυφερά στιγμιότυπα με την οποία ανέβασε ο ίδιος στο Internet.
Η αποκάλυψη πως τελικά ήταν «σεσημασμένος» μοιχός και πως ποτέ δεν εκπλήρωσε τους όρκους πίστης του προς την Αθηνά ήρθε τις τελευταίες ημέρες περισσότερο για να επιβεβαιώσει πως η κόρη της Χριστίνας Ωνάση «είναι άτυχη στις σχέσεις της σαν τη μητέρα της» (όπως μας αρέσει να σχολιάζουμε), παρά για να αποκαλύψει έναν Αλβάρο που δεν τον υποπτευόμασταν. Το ίδιο και τα δημοσιεύματα για τις απαιτήσεις του πάνω στην περιουσία τής πρώην γυναίκας του. Το όνομά του προστίθεται τώρα στον κατάλογο με τις συνέπειες της κατάρας που βαραίνει την οικογένεια Ωνάση. Ετσι, ως μια… υποκατάρα, ως ένας ακόμη ανεξίτηλος λεκές στη δραματική ιστορία της made in Greece δυναστείας θα περάσει στην Ιστορία και ο Αλβάρο ντε Μιράντα Νέτο, ακολουθώντας τη μοίρα του πεθερού του, Τιερί Ρουσέλ. Δεν είναι ό,τι πιο τιμητικό.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ