από metereologos.gr
Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018
 
 

Κωδικός «συναίσθημα»

Η νέα BMW Z4 αποτελεί απτή απόδειξη του πώς ο σχεδιασμός της μπορεί να αφήσει στο παρασκήνιο το τεχνολογικό της υπόβαθρο
Κωδικός «συναίσθημα»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Υπάρχει μια γοητευτική αντίθεση αυτή την εποχή στην BMW. Αρχικά βλέπεις τις Σειρές 3, 5 και 7 να εξελίσσονται σχεδιαστικά τόσο ανεπαίσθητα από γενιά σε γενιά που θα μπορούσες να θεωρήσεις ότι κάποιος ακολουθεί τη γνωστή στρατηγική της VW «μην αλλάζεις - σχεδόν - τίποτε» και μετά συναντάς τη Z4 Concept. Το πρωτότυπο στο οποίο θα βασιστεί το 2018 η έκδοση παραγωγής του γερμανικού roadster είναι ένα συμπίλημα ποίησης και ακρίβειας.

«Αυτές τις λέξεις χρησιμοποιούμε μεταξύ μας στην εταιρεία όταν μιλάμε για αυτό» αποκαλύπτει ο Αντριαν φαν Χόιντονκ, επικεφαλής σχεδιασμού του Ομίλου BMW, υπογραμμίζοντας ότι αυτό που βλέπουμε εδώ αντικατοπτρίζει τη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση των Γερμανών. Ωστόσο, οι λέξεις δεν έχουν παλμό, δεν μεταδίδουν τη ζωή που αποπνέει από κοντά αυτό το μεταβιομηχανικό έργο τέχνης και το δέος που προκαλεί με τις αναλογίες του.

Ξεχάστε τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή τού υφιστάμενου μοντέλου, εδώ κυριαρχεί η soft top λογική για τον περιορισμό του βάρους, η αύξηση κατά 50% του διαθέσιμου χώρου αποσκευών και το ανάλαφρο πάτημα στον δρόμο. Η μόνη σταθερά είναι η κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης δεν φαίνεται πιθανή, ενώ το ίδιο απίθανη μοιάζει και μια Z4 παραγωγής με plug-in υβριδικό σύνολο.

Προτεραιότητα θα δοθεί στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου, γι' αυτό και πέρα από μια έκδοση με ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά, η νέα ανοιχτή διθέσια BMW θα είναι όσο σκληροπυρηνική αντέχει ο οδηγός της, ο οποίος αρχικά θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κινητήρες: στον τετρακύλινδρο δίλιτρο turbo με τους 180 ίππους στην s20i ή με τους 248 ίππους στην s30i και στον εξακύλινδρο της Z4 M40i με τους 320 ίππους. Θα υπάρξει επίσης και το Competition Package στον ίδιο τρίλιτρο κινητήρα που θα αυξήσει την ισχύ στους 360 ίππους σε συνδυασμό με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο - η βασική έκδοση θα εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.

Εκτός προγράμματος είναι οποιαδήποτε σκέψη για σύστημα αυτόνομης οδήγησης - δεν ταιριάζει άλλωστε στο προφίλ του μοντέλου - ενώ οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Z4 θα κατασκευάζεται από την επόμενη χρονιά στο Γκρατς της Αυστρίας.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Βλέμματα περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.