Είθισται τα πρωτότυπα μοντέλα σε διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου όπως αυτή της Φρανκφούρτης να δοκιμάζουν τις αντοχές του κοινού «σφυγμομετρώντας» τις αντιδράσεις του. Ωστόσο, πάντοτε υπάρχουν εξαιρέσεις σε κάθε κανόνα. Στην περίπτωση του Urban EV Concept η Honda καλείται να αναμετρηθεί με το μέλλον της διευρύνοντας πολύ καθυστερημένα τους ορίζοντές της στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης. «Θέμα προτεραιοτήτων» θα σκεφτεί κάποιος, αλλά ακόμη κι έτσι το γεγονός ότι έπρεπε να φτάσουμε στο φθινόπωρο του 2017 για να δούμε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο –που θεωρητικά θα κυκλοφορεί στους δρόμους το 2019 –είναι τουλάχιστον παράξενο. Ιδίως δε διότι δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για κρίσιμες παραμέτρους όπως η αυτονομία του, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, η χωρητικότητα των μπαταριών και ο απαιτούμενος χρόνος για τη φόρτισή τους. Οι ίδιοι οι Ιάπωνες αφήνουν να διαρρεύσει ότι η αυτονομία του θα υπερβαίνει τα 300 χιλιόμετρα και ενθαρρύνουν όσους γοητεύονται από την αισθητική του να εστιάσουν την προσοχή τους σε αυτήν –προτροπή εντελώς αντίθετη με την κυρίαρχη ιδέα περί μηχανολογικής υπεροχής κάθε Honda και τη σχεδόν αποκλειστική προβολή της.
Με τη σκέψη λοιπόν ότι στην περίπτωση οποιουδήποτε πρωτότυπου τίποτα δεν χρειάζεται να αποδειχθεί τη δεδομένη στιγμή (άρα η ώρα της κρίσης μετατίθεται για το μέλλον), ας αναγνωρίσουμε στο αμάξωμα του δίθυρου Urban EV Concept την επίδραση του αρχέγονου Civic της δεκαετίας του 1970. Οι στρογγυλοί προβολείς διατηρούνται, ενώ η παραλληλόγραμμη γρίλια τού χθες έδωσε τη θέση της σε ένα panel στο οποίο προβάλλονται οπτικά μηνύματα προς όσους βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο. Οι πόρτες ανοίγουν αντίθετα –στοιχείο εντυπωσιακό αλλά διόλου ασφαλές και πρακτικό –ενώ στον ευρύχωρο θάλαμο επιβατών κυριαρχούν η τετραθέσια διάταξη και η εντυπωσιακή ενιαία οθόνη πάνω στην ξύλινη επιφάνεια του ταμπλό.
Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι οθόνες στο εσωτερικό των θυρών που απεικονίζουν τις πληροφορίες λειτουργίας του αυτοκινήτου και την εικόνα του δρόμου που μεταφέρουν οι μικροκάμερες οι οποίες βρίσκονται πια στη θέση των πλευρικών φλας, καταργώντας τους εξωτερικούς καθρέφτες. Τα μπλε χρώματος λογότυπα που βρίσκονται επάνω στο αμάξωμα –το οποίο έχει μήκος 10 εκατοστά μικρότερο από εκείνο του Honda Jazz –προδίδουν την ηλεκτρική φύση του και θα τοποθετούνται σε όλα τα ηλεκτρικά Honda, ασχέτως κατηγορίας. Η δε μινιμαλιστική προσέγγιση που κάνει το Urban EV Concept να δείχνει τόσο χαριτωμένο αφήνει στο παρασκήνιο τεχνολογίες όπως το Automated Network Assistant, το οποίο εκπαιδεύεται από τη συμπεριφορά του οδηγού και παρέχει συμβουλές σύμφωνα με προηγούμενες αποφάσεις του –ενδιαφέρουσα ως λειτουργία, μένει να αποδείξει τη χρηστικότητά της στον δρόμο. l

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ