Οι αριθµοί, σε αντίθεση µε τους ανθρώπους, δεν λένε ποτέ ψέµατα. Και σύµφωνα µε τους αριθµούς, η Τέιλορ Σουίφτ είναι η αδιαφιλονίκητη πριγκίπισσα της ποπ µουσικής σήµερα. Το καινούργιο της τραγούδι, «Look What You Made Me Do», γαντζώθηκε στην κορυφή των τσαρτς στη Βρετανία και στις ΗΠΑ και έσπασε διάφορα ρεκόρ, µε πιο σηµαντικές διακρίσεις το ότι είναι πλέον το κοµµάτι µε τα περισσότερα streams (10 εκατοµµύρια) στο Spotify µέσα σε ένα εικοσιτετράωρο, αλλά και πως το επίσηµο βίντεο που χρησιµοποιήθηκε για την εικονοποίησή του προβλήθηκε στο YouTube την πρώτη ηµέρα της κυκλοφορίας του 43,2 εκατοµµύρια φορές, εκτοπίζοντας από την πρώτη θέση το «Hello» της Adele (27,7 εκατοµµύρια). Πρόκειται για το πρώτο σινγκλ από το επερχόµενο άλµπουµ της µε τίτλο «Reputation», το οποίο θα είναι διαθέσιµο προς πώληση στις 10 Νοεµβρίου. Ο προηγούµενος δίσκος της είχε πάρει το όνοµά του από τη χρονολογία γέννησής της, «1989», και υπήρξε το µπεστ σέλερ του 2014, πουλώντας 9,5 εκατοµµύρια αντίτυπα παγκοσµίως. Το δεύτερο, εξίσου εθιστικό, νέο τραγούδι που έχει παρουσιάσει ονοµάζεται
«…Ready For It?» και κυκλοφόρησε προ ηµερών.
Οι εξελίξεις αυτές έρχονται µερικές εβδοµάδες µετά το τέλος της δικαστικής διαµάχης της µε τον DJ Ντέιβιντ Μιούλερ, τον οποίο κατηγόρησε ότι την είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά στο πλαίσιο προγραµµατισµένης συνάντησης πριν από συναυλία, αγγίζοντάς την στα οπίσθια χωρίς τη θέλησή της. Η 27χρονη αµερικανίδα δικαιώθηκε από τους ενόρκους. «Ελπίζω να βοηθήσει η υπόθεση αυτούς των οποίων οι φωνές πρέπει επίσης να ακουστούν» ανέφερε σε γραπτή δήλωσή της. «Σκοπεύω στο µέλλον να κάνω δωρεές σε διάφορους οργανισµούς που βοηθούν τα θύµατα σεξουαλικής επίθεσης να υπερασπιστούν τον εαυτό τους» συµπλήρωσε. Ενα δολάριο ήταν η συµβολική αποζηµίωσή της για αυτή την υπόθεση. Βρήκε µάλιστα τον τρόπο να κάνει ένα κλείσιµο του µατιού στην περιπέτειά της στο πρόσφατο, πολυσυζητηµένο βιντεοκλίπ της, σε µια σκηνή που τη δείχνει ξαπλωµένη σε µια µπανιέρα γεµάτη κοσµήµατα και άλλα πολύτιµα αντικείµενα. Ανάµεσά τους διακρίνεται και ένα (και µοναδικό) χαρτονόµισµα του ενός δολαρίου.
O τίτλος «Reputation» («Υπόληψη») είναι απολύτως ταιριαστός σε ένα δηµόσιο πρόσωπο η φήµη του οποίου υπέστη σοβαρά πλήγµατα την τελευταία χρονιά. Η άρνησή της να πάρει ξεκάθαρη πολιτική θέση όσον αφορά τον Τραµπ –κάποιοι λένε ότι το απέφυγε προκειµένου να µη δυσαρεστήσει το (φανατικό) κοινό της στις µεσοδυτικές Πολιτείες -, της στοίχισε σε καλλιτεχνικό κύρος, ειδικά εφόσον είχε προσπαθήσει πιο παλιά να οικοδοµήσει το σοφιστικέ, σοβαρό προφίλ της σταρ που την ενδιαφέρουν ζητήµατα όπως η ισότητα των φύλων. Υπήρξε όµως και η κόντρα της µε το ζεύγος Κιµ Καρντάσιαν και Κάνιε Γουέστ που της κόστισε την αξιοπιστία της –και γέµισε τα προφίλ της σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρµες µε σχόλια τα οποία έκαναν αλόγιστη χρήση του emoji που απεικονίζει ένα φίδι, χαρίζοντάς της το παρατσούκλι «Queen of Snakes». Περιληπτικά, τα γεγονότα έχουν ως εξής: ο Κάνιε Γουέστ είχε χρησιµοποιήσει το όνοµά της σε τραγούδι του µε τρόπο χιουµοριστικά προσβλητικό, εκείνη δήλωσε άγνοια και ξεκαθάρισε πόσο θίχτηκε από τη συµπεριφορά του. Λογάριαζε ωστόσο χωρίς τη δαιµόνια όσον αφορά τον χειρισµό των εντυπώσεων σύζυγό του, Κιµ, η οποία έδωσε στη δηµοσιότητα ηχητικό απόσπασµα µε τη νεαρή από την Πενσιλβάνια να δίνει την έγκρισή της στον Γουέστ, για κάποιους τουλάχιστον από τους στίχους.
Ολη αυτή την ιστορία η Σουίφτ προσπάθησε να την εκµεταλλευτεί προς όφελός της στο νέο της τραγούδι υπονοώντας ουσιαστικά πως το πανίσχυρο ανδρόγυνο της σόουµπιζ την παγίδευσε και την εξέθεσε –συνειδητά και αδίστακτα. Η πάµπλουτη τραγουδίστρια και τραγουδοποιός εισήγαγε ανέκαθεν στα τραγούδια της στοιχεία από την προσωπική ζωή της. Στους προηγούµενους δίσκους της οι προβληµατισµοί της προέκυπταν από τις δυσκολίες που αντιµετώπιζε στον έρωτα, από τη λανθασµένη, επιφανειακή εντύπωση που έχουν σχηµατίσει οι άλλοι για αυτήν, ακόµη και από τις, κάπως κοριτσίστικες, κόντρες της µε µουσικές αντιζήλους όπως η Κέιτι Πέρι και η Νίκι Μινάζ. Η νεαρή σταρ µοιάζει πλέον να γνωρίζει καλά πως δεν έχει σηµασία να επανεφευρίσκεις διαρκώς τον εαυτό σου µε συνεχείς µεταµορφώσεις (α λα Μαντόνα) αλλά να φροντίζεις να διορθώνεις επιµελώς το brand σου σαν να πρόκειται για ένα αέναο work in progress.
Δεν γνωρίζουµε ποιες άλλες αναφορές σε όσα γνωρίζουµε από τα προσωπικά της θα γίνονται στη νέα δισκογραφική δουλειά της, αν θα θίξει τον (άσχηµο) χωρισµό της µε τον Κάλβιν Χάρις ή τον πολλά υποσχόµενο αλλά σύντοµο (και πολλοί ισχυρίζονται ψεύτικο) δεσµό της µε τον βρετανό ηθοποιό Τοµ Χίντλστον (στους στίχους, γιατί στο βιντεοκλίπ τους περιποιείται αµφότερους). Oλα αυτά θα της χαρίσουν πολυπόθητη κάλυψη και δηµοσιότητα, όµως αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως εµάς είναι η ποιότητα της µουσικής της. Και η Σουίφτ, όσο αντιπαθής, δολοπλόκα, χειριστική και επιτηδευµένη κι αν θεωρείται από πολλούς, έχει αποδείξει ότι συγκαταλέγεται σίγουρα στη λίστα µε τα πιο εντυπωσιακά ταλέντα της γενιάς της όσον αφορά τη σύνθεση εµπορικών ποπ κοµµατιών. Οι έρωτες και οι φιλίες απαιτούν βεβαίως και άλλα προσόντα.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ