Η έφεση των Σουηδών στην καινοτομία θεωρείται διαχρονικά δεδομένη. Τεχνολογία, design και χρηστικότητα αποτελούν τα προνομιακά πεδία δραστηριοποίησης ενός λαού που ξεχωρίζει τον άνθρωπο από το σύνολο, δρώντας ταυτόχρονα τόσο συλλογικά όσο κανείς άλλος, ακόμη και σε τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία όπου –για εκείνους –οι επιδόσεις οφείλουν να εναρμονίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος.
Αυτή η φιλοσοφία ζωής δημιούργησε την τεχνολογία Twin Engine. Δύο λέξεις που αποτυπώνουν την plug-in υβριδική τεχνολογία της Volvo –η οποία αξιοποιείται στις κορυφαίες T8 εκδόσεις των XC90, S90 και V90 –που συνδυάζει τον δίλιτρο Drive-E κινητήρα βενζίνης των 320 ίππων, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς με τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα αποδίδοντας 60 kW. Η συνδυαστική απόδοση των 407 ίππων αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία των premium οικογενειακών αυτοκινήτων, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι το μόνο εντυπωσιακό στοιχείο.

«Η τεχνολογία Twin Engine είναι ιδιαίτερη επειδή σου προσφέρει τρία αυτοκίνητα σε ένα. Μπορείς να το οδηγείς σαν απλό αυτοκίνητο, με την απόδοση των 320 ίππων που εξασφαλίζει ο συνδυασμός μηχανικού υπερσυμπιεστή και turbo, σαν αμιγώς ηλεκτρικό, με αθόρυβη λειτουργία, μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία που υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα ή σαν υβριδικό, με εκπομπές CΟ2 μόλις 49 γρ./χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 2,1 λίτρα/100 χλμ. στην περίπτωση του XC90 T8» επισημαίνει ο Per-Arne Reinholdsson, μηχανικός συστημάτων κίνησης στη Volvo.
H μικρού μεγέθους αλλά υψηλής χωρητικότητας μπαταρία που διαθέτουν οι εκδόσεις T8 είναι τοποθετημένη κατά μήκος του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά σε σχέση με το κέντρο βάρους του XC90 T8 Twin Engine AWD, ο οδηγός του οποίου έχει στη διάθεσή του διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα οποία επιλέγει από το χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, πίσω από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Στην προεπιλογή Hybrid υπάρχει αυτόματη εναλλαγή ανάμεσα στον δίλιτρο βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα, αποσκοπώντας στη μέγιστη οικονομία καυσίμου, ενώ στην επιλογή Pure η μπαταρία χρησιμοποιείται ως αποκλειστική πηγή ενέργειας εξασφαλίζοντας τη θεωρητική αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Η επιλογή Power συνδυάζει τη δύναμη και των δύο κινητήρων στους τέσσερις τροχούς, ρυθμίζοντας τη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, του κιβωτίου ταχυτήτων και των φρένων για σπορ οδήγηση, ενώ στην επιλογή AWD εξασφαλίζεται βελτιωμένη πρόσφυση με κίνηση σε όλους τους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες, με το πρόγραμμα Off Road να ενεργοποιεί την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη λειτουργία του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης για οδήγηση σε ανώμαλο οδόστρωμα με ταχύτητες κάτω από 40 χλμ./ώρα.
Τέλος, η λειτουργία Save επιτρέπει στον οδηγό να μη χρησιμοποιήσει όλη την ενέργεια της μπαταρίας –η φόρτιση της οποίας απαιτεί από 2,5 έως 12 ώρες, ανάλογα με την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος –για να μπορεί να το κάνει αργότερα, μεταμορφώνοντας το XC90 από επταθέσιο SUV υψηλών επιδόσεων σε οικογενειακό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ