Εχουν περάσει πια δύο δεκαετίες από το 1996, τη χρονιά που ο δεκαπεντάχρονος τότε Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς υπέγραφε το πρώτο του συμβόλαιο στην ομάδα της γενέθλιας πόλης του, Μάλμε. Το γήπεδο ήταν για εκείνον το δεύτερο σπίτι του και οι διαδρομές του προς αυτό το απαραίτητο διάλειμμα από το όνειρο που ζούσε.
Σε εκείνες τις διαδρομές πρωτοσυνάντησε τα Volvo Cross Country. Ηταν η χρονιά που η σουηδική εταιρεία παρουσίασε την πρώτη γενιά του V70 XC, η οποία αποτελώντας την εναλλακτική πρόταση στα SUV της εποχής εγκαινίασε μια δυναστεία που όμοιά της δεν υπάρχει στη σκανδιναβική αυτοκινητοβιομηχανία.
Από τότε οι δρόμοι τους συνδέθηκαν σχεδόν καρμικά και η σχέση που αναπτύχθηκε ανάμεσα στα δύο brand –διότι πέρα από τη Volvo ο Ζλάταν είναι ένα brand από μόνος του –υπερβαίνει τους όρους οποιασδήποτε εμπορικής συνεργασίας.
«Εχω δοκιμάσει τα νέα μοντέλα και νομίζω ότι είναι φανταστικά. Εχουμε ένα κοινό με τη Volvo, τολμάμε και σκεφτόμαστε διαφορετικά. Η προηγούμενη καμπάνια με εμένα να οδηγώ το XC60 στα χιόνια της Σουηδίας και να απαγγέλλω τον εθνικό ύμνο της χώρας μου ήταν πολύ καλή, αλλά αυτή είναι ακόμη καλύτερη. Γιατί αυτή είναι Made by Zlatan» δήλωσε χαμογελώντας ο Ιμπραΐμοβιτς, με την παροιμιώδη αυτοπεποίθηση που τον διακρίνει, για τη συμμετοχή του στην ταινία για το νέο V90.
Πάνω σε αυτό βασίζεται το V90 Cross Country που θα κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους στις αρχές του 2017 συνδυάζοντας την πολυτέλεια της σειράς 90 με το στοιχείο της περιπέτειας, που αποτυπώνεται στην εμφάνισή του. Πίσω της κρύβεται η ουσία, καθώς το τετρακίνητο αμάξωμα απέχει από το έδαφος 6,5 εκ. περισσότερα από το «απλό» V90. Οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι αξιοσημείωτα καλύτερες από αυτές των προηγούμενων Cross Country μοντέλων, προσανατολίζοντας τον οδηγό του στην ευκολότερη εκτός δρόμου κίνηση. Μιλώντας για τις πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου, ο Στέφαν Κάρλσον, διευθυντής Δυναμικής στη Volvo, επεσήμανε ότι δοκιμάστηκαν σχεδόν 200 διαφορετικά set-ups κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του V90 Cross Country. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Rough Road, Comfort, Eco και Dynamic, με τη λειτουργία ελέγχου κατάβασης να είναι επίσης διαθέσιμη. Η αερανάρτηση στον πίσω άξονα θα περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ένα ειδικό σετ ελαστικών που εξασφαλίζουν καλύτερο off-road κράτημα αλλά και περισσότερη άνεση στην άσφαλτο.
Η χρήση των αποκλειστικά δίλιτρων κινητήρων Drive-E βενζίνης και diesel με ισχύ έως 320 ίππους που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων θεωρείται αυτονόητη, ενώ η πιθανότητα plug-in υβριδικής επιλογής, απόδοσης 407 ίππων, θα καταστήσει το V90 Cross Country πρωτοπόρο και σε αυτόν τον τομέα.
Ο Ζλάταν, πάντως, δεν θα έχει δίλημμα. Ενα από τα πρώτα αυτοκίνητα που θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής θα βρει τη θέση του στο γκαράζ του σουηδού σταρ πιστοποιώντας ότι πέρα από ηχηρές μεταγραφές και συμβόλαια εκατομμυρίων ευρώ εκείνος παραμένει πιστός οπαδός της σουηδικής φίρμας.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ