Με φάρο το XC90 και την επιτυχία που γνωρίζει οπουδήποτε και αν διατίθεται, η Volvo επέστρεψε στην κατηγορία των τετράθυρων μοντέλων κύρους με το S90 για να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς από τους ικανότερους του είδους.
Κρατώντας αποστάσεις από οποιαδήποτε συντηρητική σχεδιαστική προσέγγιση, το σουηδικό sedan έχει ήδη κατακτήσει σημαντικές διακρίσεις στο πεδίο του design επενδύοντας στην καθαρότητα του βιομηχανικού σχεδιασμού και στη δύναμη της τεχνολογίας.
Η πλήρης απουσία ρετρό στοιχείων αναδεικνύει τη σημασία της καινοτομίας στον τρόπο σκέψης των δημιουργών του –των Οραματιστών όπως χαρακτηρίζονται τα μέλη της ομάδας σχεδίασης της σειράς 90 στη Volvo.
Μια σκέψη που γίνεται εμφανέστερη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο εξασφαλίζει μια high-end εμπειρία πολυτέλειας και άνεσης, από τον τρόπο με τον οποίο συνυπάρχουν το δέρμα, το ξύλο και το μέταλλο μέχρι τον κυρίαρχο ρόλο της κεντρικής οθόνης αφής των 9 ιντσών. Αυτή είναι το κέντρο ελέγχου του συστήματος Sensus Connect και των λειτουργιών πλοήγησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, με παράλληλη δυνατότητα χρήσης των συστημάτων Apple CarPlay και Android Auto.
Πέρα από την υιοθέτηση των κορυφαίων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το S90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης στον βασικό του εξοπλισμό. Χάρη σε αυτές, με το σύστημα Pilot Assist, το S90 επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει παραμένοντας στη λωρίδα κυκλοφορίας με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα χωρίς να προπορεύεται άλλο αυτοκίνητο.
Η λειτουργία του συστήματος είναι εξαιρετικά απλή και συντείνει σε μια αγχολυτική διαδικασία οδήγησης που σου επιτρέπει να επιλέξεις πότε θέλεις πραγματικά να οδηγήσεις και πότε απλώς να μετακινηθείς.
Στην κάθε περίπτωση το σουηδικό sedan είναι εξαιρετικό σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Το στιβαρό πλαίσιο, η διαδραστική αίσθηση του τιμονιού με την «πληροφορία» που δίνει και η λειτουργία της ανάρτησης στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης συνθέτουν ένα σύνολο που κινείται στην κόψη του ξυραφιού, αν το θελήσεις, μεταξύ σπορτίφ συμπεριφοράς και χαλαρής κίνησης.
Ανεξαρτήτως οδηγικού προφίλ, πάντως, οι αποκλειστικά δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου απόδοσης 190-320 ίππων συνδυάζονται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων εξασφαλίζοντας χαμηλές εκπομπές ρύπων και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, ενώ οι περιβαλλοντικές και άλλες επιδόσεις της plug-in υβριδικής T8 Twin Engine έκδοσης με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία 45 χλμ. αποδεικνύουν ότι η Volvo θέτει πλέον τα όρια στους ανταγωνιστές της.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ