Μερικά χρόνια πριν, η ύπαρξη ενός κινητήρα 1,5 λίτρου σε ένα premium τετράθυρο μοντέλο όπως το S60 θα συνιστούσε ένα εμπορικό ρίσκο χωρίς προηγούμενο. Το ζήτημα δεν θα ήταν ο κυβισμός, αλλά πόση ισχύ μπορεί να παραγάγει ένα τέτοιο μοτέρ χωρίς να επηρεάσει δυσμενώς τα μεγέθη της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, σε συνάρτηση με τις επιδόσεις του.
Σήμερα το ερώτημα είναι ρητορικό. Η τεχνολογία έχει δώσει τη λύση και μάλιστα με εμφατικό τρόπο, αν παρατηρήσει κανείς τις «πράσινες επιδόσεις» του Volvo S60 T3 με τον κινητήρα των 1.498 κ.εκ.
Το σουηδικό sedan, που διατίθεται στη χώρα μας με το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων στον βασικό εξοπλισμό του χωρίς επιπλέον χρέωση, αποδίδει 152 ίππους και 250 Nm ροπής, εκλύοντας 134 γρ./χλμ. CO² με κατανάλωση στον μεικτό κύκλο 5,8 λίτρα καυσίμου/100 χλμ.
Πέρα από την εντύπωση που προκαλούν αυτοί οι αριθμοί, η πραγματική έκπληξη έρχεται και πάλι στον δρόμο, με τον turbo βενζινοκινητήρα της σειράς Drive-E να ξεδιπλώνει τις δυνατότητές του. Η γραμμική του απόδοση συνδυάζεται με την κλιμάκωση του αυτόματου μοτέρ βάζοντας τον οδηγό του από την αρχή σε θέση πρωταγωνιστή, ιδιαίτερα αν εκείνος δεν αρκείται στις γρήγορες μετακινήσεις, αλλά επιθυμεί να παίρνει την κατάσταση στα χέρια του μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για τις «χειροκίνητες» αλλαγές σχέσεων.

Τα 210 χλμ./ώρα τής μέγιστης ταχύτητας του S60 T3 δεν είναι αυτό που πρωτίστως μας ενδιαφέρει. Περισσότερο ενδεικτικά των δυνατοτήτων του σουηδικού συνόλου είναι τα 8,6 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα) και ακόμη περισσότερο οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, π.χ. τη στιγμή που βγαίνεις αριστερά για να προσπεράσεις με ασφάλεια στον συντομότερο δυνατό χρόνο.
Χρησιμοποιώ τη λέξη «σύνολο» διότι αυτή είναι κατά την άποψή μου η σωστή θεώρηση του S60 T3, το οποίο διατίθεται στη χώρα μας από 24.300 ευρώ –η τιμή περιλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο –στα επίπεδα εξοπλισμού Kinetic, Livstyl και Momentum. Τα εξοπλιστικά στοιχεία που συνθέτουν τα τρία διαφορετικά επίπεδα είναι ενδεικτικά του τρόπου με τον οποίο οι Σουηδοί θέλουν να δίνουν στους πελάτες τους το δικαίωμα της επιλογής.
Διότι μπορεί το Kinetic να θεωρείται «βασικό», αλλά περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα City Safety 2ης γενιάς για την αποφυγή συγκρούσεων (ενεργό έως τα 50 χλμ./ώρα), σασί Dynamic για πιο σπορ συμπεριφορά, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής, σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, Start/Stop, σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (SIPS) και προστασίας αυχένα (WHIPS).
Διαθέτει επίσης δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, Cruise Control, ηχοσύστημα Performance με έγχρωμη οθόνη, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Clean Zone σύστημα καθαρισμού της καμπίνας, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά-πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο, φώτα ημέρας, υπολογιστή ταξιδίου, πολλαπλά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου. Με απλά λόγια, αποτελεί μια εξαιρετική value for money επιλογή στα premium οικογενειακά μοντέλα με προφανή σπορ χαρακτηριστικά.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 7 Αυγούστου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ