από metereologos.gr
Τρίτη 17 Ιουλίου 2018
 
 

Το «boom» της ελληνικής πορνογραφίας

Η πρώτη αντίδραση παράγοντα της ελληνικής οικονομίας στα capital controls ήταν η δωρεάν προσφορά στο Internet μιας πορνοταινίας με πρωταγωνιστή «υπουργό». Ηταν η τελευταία κίνηση μάρκετινγκ ενός ταχύτατα αναπτυσσόμενου κλάδου
Το «boom» της ελληνικής πορνογραφίας
πηγή: Alamy/visualphotos.com
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Το τριήμερο του τρόμου, μεταξύ 10 και 12 Ιουλίου 2015, όταν παιζόταν στις Βρυξέλλες το θρίλερ της παραμονής της χώρας στη ζώνη του ευρώ, η εταιρεία του Δημήτρη Σειρηνάκη αποφάσισε να προσφέρει δωρεάν πορνό στον πολύπαθο λαό. Ετσι, ως το πέρας της σκληρής διαπραγμάτευσης η ιστοσελίδα της Sirina Entertainment πρόσφερε ελεύθερη πρόσβαση «σε επιλεγμένο premium περιεχόμενο, χωρίς καμία απολύτως χρέωση σε όλους τους Ελληνες». Μεταξύ των δωρεάν ταινιών ξεχώρισε, για ευνόητους λόγους, «Η Βούλα Βαβάτση και ο υπουργός».

Λένε πως σε περιόδους μεγάλου στρες, οικονομικής κρίσης και κοινωνικών αδιεξόδων αυξάνεται συλλογικά η ζήτηση για πορνογραφία. Αυτό είναι αλήθεια. Βέβαια, θα περίμενε κανείς να ανέβει η διάθεση των ανθρώπων να έρθουν πιο κοντά μεταξύ τους και όχι με την οθόνη του σινεμά (παλαιότερα), της τηλεόρασης (λιγότερο παλιά) και του υπολογιστή τους (στις μέρες μας). Η κάθε είδους ανασφάλεια που εξαπλώνεται σαν επιθετικός μύκητας θα περίμενε κανείς να ενεργοποιήσει το αρχέγονο ένστικτό μας για ζευγάρωμα και όχι για μια απλή και εφήμερη εκτόνωση. Η κρίση, ωστόσο, έχει άλλα, πιο μοναχικά πλάνα για εμάς, και, κάπως έτσι, η ελληνική βιομηχανία πορνό εξακολουθεί να γνωρίζει άνθηση, διανύοντας μια παρατεταμένη άνοιξη, ό,τι μήνα και αν έχουμε, ό,τι καιρό κι αν κάνει.

Η γενικευμένη ανηδονία που χτυπά τους λαούς που ζουν υπό καθεστώς λιτότητας, τα σκληρά οικονομικά μέτρα που επηρεάζουν θέλοντας και μη τις σεξουαλικές επιδόσεις, ειδικά του ανδρικού φύλου που στατιστικά νιώθει πιο ακυρωμένο από την ανεργία, οι στυτικές δυσλειτουργίες που εμφανίζονται σε περιβάλλον πραγματικής συνουσίας και εξαφανίζονται όταν βρίσκεται κανείς αντιμέτωπος με τη σεξουαλική μυθοπλασία, μας κάνουν να μιλάμε για τη χρυσή πενταετία του ελληνικού πορνό, από το 2010 ως σήμερα. Παράλληλα, αξίζει να προσθέσουμε ότι η πορνογραφία είναι από τους ελάχιστους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που αναπτύχθηκαν σε επίπεδο παραγωγής και όχι μόνο κατανάλωσης.

Η Τζούλια Αλεξανδράτου σε εγκαίνια οίκου ανοχής στη Λάρισα, τον Ιούλιο του 2010, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της διαβόητης ροζ βιντεοταινίας της. Σήμερα είναι ήδη δύο χρόνια παντρεμένη και διατηρεί χαμηλούς τόνους.

Ηταν άνοιξη του 2010 όταν το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωνε μια σειρά δυσβάσταχτων μέτρων, ύψους αρκετών δισ. ευρώ, τα οποία «έπρεπε» να ψηφιστούν άμεσα. Και ενώ όλοι περίμεναν ότι το πανελλήνιο θα παραληρούσε στην προοπτική ενός ακόμη επεισοδίου στο σίριαλ της ελληνικής λιτότητας, την ίδια στιγμή «έσκασε» με ακόμη μεγαλύτερο κρότο η είδηση-βόμβα ότι η πρώην εστεμμένη «Miss Young» των καλλιστείων του 2002 Τζούλια Αλεξανδράτου πρωταγωνιστεί σε ροζ DVD δίπλα στον Ιαν Σκοτ, το οποίο κρέμεται στα περίπτερα ανά την επικράτεια, στην προνομιακή τιμή των 19,90 ευρώ. Το σκάνδαλο με τη νεοφώτιστη πορνοστάρ έγινε, όπως ήταν φυσικό, βούτυρο στο ψωμί των εγχώριων ΜΜΕ, ολόκληρα πάνελ «ειδικών» στήθηκαν, ψυχολόγοι σκιαγράφησαν το προφίλ της, δασκάλες χορού που τη γνώριζαν από τότε που ήταν κοριτσάκι εξέφραζαν την ανησυχία τους. Η ίδια η Αλεξανδράτου, αρχικά - και διόλου πειστικά - δήλωνε ότι τα πλάνα τραβήχτηκαν εν αγνοία της και ότι επρόκειτο για δικές της προσωπικές στιγμές με τον σύντροφό της, ενώ λίγες ημέρες αργότερα έδωσε συνέντευξη σε μια πανευτυχή Τατιάνα Στεφανίδου και παραδέχτηκε ότι - ω, τι έκπληξις! - επρόκειτο για μια κανονική και άκρως επαγγελματική δουλειά.

Οπως ήταν αναμενόμενο, το συγκεκριμένο DVD έσπασε τα ταμεία (πούλησε πάνω από 120.000 αντίτυπα), με τις ουρές στα περίπτερα και τη φρενήρη αναπαραγωγή στο Διαδίκτυο να μη θυμίζουν σε τίποτε συμπεριφορά πολιτών που πρόκειται να παραδοθούν από στιγμή σε στιγμή στον μεγαλύτερο μνημονιακό εφιάλτη. Οι θεωρίες συνωμοσίας άρχισαν να δίνουν και να παίρνουν, καθώς ο νεαρός παραγωγός Δημήτρης Σειρηνάκης φάνταζε στα μάτια ορισμένων ακόμη και πράκτορας των δανειστών, βαλτός από την κυβέρνηση και άλλα τέτοια σουρεαλιστικά, προκειμένου να αποπροσανατολίσει τον ελληνικό λαό στην πιο κρίσιμη στιγμή της νεότερης Ιστορίας και υστερίας του.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για έναν δαιμόνιο επιχειρηματία ο οποίος πέτυχε το ιδανικό timing, προσφέροντας στον νεοέλληνα απανωτούς οργασμούς στην πιο ανοργασμική εποχή που μόλις ξεκινούσε. Από τις καλτ ταινίες του Γκουσγκούνη με τις θρυλικές ατάκες-ανέκδοτα, περάσαμε εν μιά νυκτί στο πουδραρισμένο σύμπαν μιας αλλοτινής - έστω αναπληρωματικής - βασίλισσας της ομορφιάς. Η ελληνική βιομηχανία πορνό, όπως και η ελληνική κοινωνία, δεν θα ήταν ποτέ ξανά οι ίδιες. Για τους δικούς της λόγους η καθεμία.

Η εταιρεία παραγωγής με το άκρως ταιριαστό όνομα «Sirina» - χαϊδευτικό εκ του Σειρηνάκης - σημείωσε εξωπραγματικό κύκλο εργασιών και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της, απολαμβάνοντας και το ουσιαστικό μονοπώλιό της επί ελληνικού εδάφους. Ως σήμερα έχει υπογράψει περίπου 50 επαγγελματικές καθώς και 100 «ερασιτεχνικές» παραγωγές. Τα περιοδικά της, τα οποία συνοδεύονται από ταινίες της, πωλούνται στα περίπτερα, με την επαρχία να συμμετέχει στο 60% των πωλήσεων και το αθηναϊκό αναγνωστικό κοινό να διατηρεί το διόλου ευκαταφρόνητο 40%.

Η Μαριάννα Ντούβλη και άλλοι πρωταγωνιστές στις παραγωγές της εταιρείας Sirina.

Μετά τον θρίαμβο της Τζούλιας, μια άλλη ξανθιά τηλεπερσόνα αναδείχθηκε και αναδύθηκε ως πορνοστάρ, πρωταγωνιστώντας μάλιστα σε μια πολύ ακριβή παραγωγή: η Μαριάννα Ντούβλη και η διεθνούς φήμης και καριέρας πορνοστάρ Αλέσκα Ντάιαμοντ - πιο όμορφη και από την Αλεξανδράτου - μοιράστηκαν τον φακό και όχι μόνο, με την ουγγρικής καταγωγής πρωταγωνίστρια να αποκομίζει 700 ευρώ για κάθε σκηνή της ταινίας «Αποπλάνηση στη Σαντορίνη». Οπως είναι φυσικό, στην εποχή του Internet, η Sirina Entertainment διαθέτει και δικό της διαδικτυακό κανάλι κωδικοποιημένου περιεχομένου κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν των αντίστοιχων ξένων καναλιών. «Τώρα με το Internet τα πράγματα είναι πιο ζόρικα. Είσαι πιο εκτεθειμένος» δήλωνε ο Δημήτρης Σειρηνάκης δύο χρόνια πριν, όταν η χαρτογράφηση της ελληνικής βιομηχανίας πορνό έγινε αντικείμενο ενδελεχούς έρευνας που παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η 30χρονη Τζούλια Αλεξανδράτου σφράγισε με τα σαρκώδη χείλη και τις ιδανικές αναλογίες της τη μετατόπιση του πορνογραφικού ενδιαφέροντος στο αψεγάδιαστο γυναικείο σώμα. Η προσοχή πλέον είναι σταθερά στραμμένη στις γυναίκες, με τη βιομηχανία πορνό να τις θέλει όλο και πιο αδύνατες και με όλο και μεγαλύτερο στήθος - οι προσφορές-πακέτα από κλινικές πλαστικής χειρουργικής αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της αλυσίδας.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας οδήγησε σε περισσότερες δυνατότητες, σε περισσότερα εξωτερικά γυρίσματα - τα θαλασσινά τοπία παραμένουν η Νο 1 επιλογή στις εγχώριες παραγωγές. Η ηλικία των πρωταγωνιστριών σημειώνει καθοδική τάση, προτιμώνται οι νεότερες, ενώ οι άνδρες παραμένουν σταθερά πιο ώριμοι-έμπειροι-ρωμαλέοι. Το ομαδικό σεξ παραμένει αγαπημένη θεματική των ταινιών πορνό και το ενδιαφερόμενο κοινό παραμένει σε συντριπτική πλειονότητα (78%) ανδρικό και με υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Οι περισσότεροι παρακολουθούν ταινίες αυτού του είδους με απώτερο στόχο την αυτοϊκανοποίηση, αν και υπάρχει ένα μικρότερο ποσοστό που δηλώνει ότι τις βλέπει «όταν βαριέται». Στην Ελλάδα δεν έχει καλυφθεί ακόμη το κενό παραγωγής ταινιών για γυναικείο κοινό, ωστόσο οι Ελληνίδες προτιμούν τις ταινίες με ετεροφυλόφιλο σεξ ή με σεξ μεταξύ γυναικών.

Τα σκληρά οικονομικά μέτρα, που όσο πάει γίνονται σκληρότερα, φαίνεται ότι αυξάνουν την τεχνητή μας λίμπιντο. Το συναίσθημα, οι όρκοι αιώνιας πίστης, τα «σ' αγαπώ» και τα «είσαι το άλλο μου μισό» δίνουν όλο και πιο συχνά τη θέση τους σε ανώδυνες σχέσεις ή καθόλου σχέσεις. Αν η λιτότητα είναι η λέξη της εποχής, η ανηδονία είναι το παράγωγό της. Μόνο που πρόκειται για μια διεστραμμένη ανηδονία, που μας κάνει όλο και πιο συχνά απρόθυμους απέναντι στο πραγματικό, σάρκινο σώμα και πρόθυμους να ικανοποιηθούμε με το πάτημα ενός κουμπιού.

Στον Γούντι Αλεν ανήκει μία ακόμη επιτυχημένη φράση: «Αυνανισμός; Μην τον υποτιμάτε. Είναι σεξ με κάποιον που αγαπώ». Οπως και το επίσης καυστικό: «Η τελευταία φορά που μπήκα μέσα σε γυναίκα ήταν όταν επισκέφθηκα το άγαλμα της Ελευθερίας». Ο αυνανισμός είναι όντως υγεία και οι ταινίες πορνό βρίσκονται εκεί για να εκτονώνουν και ταυτόχρονα να καταλαγιάζουν τα ερωτογενή ένστικτά μας. Ο κόσμος δεν θα ήταν ο ίδιος χωρίς την πορνογραφία και η πορνογραφία δεν θα ήταν η ίδια χωρίς τον κόσμο. Απλώς, σε δύσκολους καιρούς κρίσης, οι άνθρωποι τείνουν να κλειδώνουν συναισθηματικά και να στρέφονται στο σεξ χωρίς συναίσθημα ή στην προσομοίωση σεξ επίσης χωρίς συναίσθημα. Τα αιώνια παιδιά μιας γενιάς που ωρίμασε πάνω στην κορύφωση του πάρτι, τώρα κορυφώνουν κλειδωμένα στα δωμάτιά τους, σαν στερημένοι έφηβοι που θα πιαστούν στα πράσα από γονείς που πιθανότατα κοιμούνται στο διπλανό δωμάτιο λόγω οικονομικής στενότητας.

Οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως όταν ακόμη και κατά τη διάρκεια του ούτως ή άλλως μοναχικού αυνανισμού δεν φαντασιωνόμαστε υπαρκτά πρόσωπα κλείνοντας τα μάτια, αλλά τα έχουμε ορθάνοιχτα μπροστά σε παντελώς άγνωστους - και ας είναι διάσημοι - πορνοστάρ, αποξενωνόμαστε από ό,τι μετατρέπει το σεξ σε συναίσθημα. Ο αλλοτινός πιο ερωτικός λαός του κόσμου την τελευταία πενταετία έχει μετατραπεί σε έναν από τους πιο μοναχικούς και ανασφαλείς. Σε τέτοιες συνθήκες πλουτίζουν οι έξυπνες επιχειρηματικές ιδέες που σε πιάνουν στον ύπνο και σου ρίχνουν στο κρεβάτι την Τζούλια. Αλλά, όπως όλα τα ωραία πράγματα στον κόσμο, έτσι και η πορνογραφία είναι απείρως πιο ενδιαφέρουσα όταν τη μοιράζεσαι με κάποιον.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 15 Αυγούστου 2015




ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Βλέμματα περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.