Ηρθε στην Αθήνα και αγάπησε τη θάλασσα και τα αρχαία, αλλά και τις φραγκοσυκιές και τον αθάνατο, τον µακρινό συγγενή της αλόης. Τουλάχιστον πέντε από τις περίπου 25 φωτογραφίες που θα παρουσιάσει στην γκαλερί Atopos cvc θα έχουν ελληνικό φόντο. Φιλοπάππου, Σούνιο, Βουλιαγµένης. Τα υπόλοιπα περίπου όπως τα ξέρετε, ή όπως θα τα µάθετε. Με µοντέλα Ασιάτες, στη συντριπτική τους πλειονότητα φίλους του Ρεν Χανγκ, οι οποίοι φωτογραφίζονται όπως τους γέννησε η µάνα τους. Αυτή είναι «η αυθεντική όψη των ανθρώπων» έχει πει αυτός ο 28χρονος κινέζος καλλιτέχνης και η αλήθεια είναι ότι µολονότι όλο και κάποιο πέος ή αιδοίο ξεπετάγονται αυθάδη και απρόβλεπτα στις φωτογραφίες του δεν έχεις ποτέ την αίσθηση ότι βλέπεις κάτι φθηνό ή χυδαίο. Χωρίς να προγραµµατίζει τα κάδρα του, τα φλασαρισµένα αυθόρµητα συµπλέγµατα ανθρώπων, φυτών και ζώων που σχηµατίζονται µπροστά στον φακό του θυµίζουν Τέρι Ρίτσαρντσον και Ράιαν Μακ Γκίνλεϊ (χωρίς τη σεξουαλική διαστροφική φόρτιση που χαρακτηρίζουν τα πορτρέτα του µεν και τη ληθαργική ηδυπάθεια του δε). «Αισθάνοµαι ότι είναι ο σηµερινός νεαρός Αράκι. Βρίσκω ότι η δυναµική του έργου τους είναι συναφής» λέει ο επιµελητής Βασίλης Ζηδιανάκης, ο οποίος ανακάλυψε την «ποιητική δουλειά του µε τον ωµό ερωτισµό» ψάχνοντας διαδικτυακά, µέσω tumblr, το υλικό µιας έρευνας που θα γίνει βιβλίο αυτό το καλοκαίρι: πώς αποτυπώνεται το γυµνό από τους σύγχρονους φωτογράφους. Στη χώρα του Χανγκ, ωστόσο, οι φωτογραφίες του δεν επιτρέπεται να εκτίθενται σε γκαλερί, οι εκδοτικοί οίκοι αρνούνται να τις κυκλοφορήσουν σε λεύκωµα, ενώ ο ίδιος έχει συλληφθεί επί το έργον. Το άστρο του ανατέλλει διεθνώς, πρόσφατα φιλοξενήθηκε ατοµική του έκθεση στην γκαλερί Capricious 88 στη Νέα Υόρκη αλλά εκείνος επιµένει κινεζικά. «Είναι αλήθεια, είµαι περιορισµένος εδώ, αλλά όσο πιο πολύ µε περιορίζει η χώρα µου, τόσο περισσότερο θέλω να µε αποδεχτεί για αυτό που είµαι και κάνω».
info:

«Occupy Atopos #RenHang»: Γκαλερί Atopos cvc (Σαλαμίνος 72, Αθήνα), από 22/04 ως 10/06.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 19 Απριλίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ