Πώς γεννήθηκε η ιδέα της Pick and Do; «Ηταν κάτι που ξεκινήσαμε από κοινού με την Κατερίνα Μπαρδάκα, με την οποία μάς συνδέει φιλία πολλών ετών. Προσωπικά, προέρχομαι από τον χρηματοπιστωτικό τομέα, εκείνη πάλι, με εμπειρία στον χώρο του μάρκετινγκ, δούλεψε χρόνια σε ταξιδιωτικές εκδόσεις. Μας ένωνε η αγάπη για τα ταξίδια και πάντα μας ενδιέφερε να ζούμε ενδιαφέρουσες εμπειρίες στα μέρη που επισκεπτόμαστε. Ετσι ανακαλύψαμε ότι ενώ υπήρχαν πάμπολλες επιλογές αναψυχής, αυτές δεν ήταν συγκεντρωμένες σε μία σελίδα, ενώ σπάνια υπήρχε δυνατότητα άμεσης κράτησης. Αυτή ακριβώς την έλλειψη προσπαθήσαμε να καλύψουμε με την πλατφόρμα Pick and Do».

Τι είδους δραστηριότητες συγκεντρώνει; «Η πλατφόρμα βγήκε στον αέρα τον περασμένο Ιούλιο και καλύπτουμε ήδη τις περισσότερες περιοχές στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής συγκεντρώνουμε 60 διαφορετικές δραστηριότητες: από αθλητικές δράσεις στη φύση, όπως πεζοπορία, ράφτιγνκ, SUP και ποδήλατο βουνού, μέχρι γιόγκα και παρατήρηση πουλιών, αλλά και βόλτες με γαϊδουράκια. Φυσικά υπάρχουν ξεναγήσεις, αλλά και γαστρονομικές εμπειρίες και οινογνωσίες. Σημειωτέον ότι όλες οι δραστηριότητες που προσφέρονται από την πλατφόρμα μας έχουν εγγύηση καλύτερης τιμής».
Αλήθεια, πόσο εύκολη είναι η συνεργασία με τους επαγγελματίες των οποίων τις δραστηριότητες προβάλλετε; «Δεδομένου ότι πρόκειται κατά κύριο λόγο για μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις, είναι γεγονός ότι οι περισσότερες δεν αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες που τους παρέχουν η τεχνολογία και το Internet. Δεν υπάρχει, για παράδειγμα, η εξοικείωση που πλέον έχουν αποκτήσει οι ξενοδόχοι με αντίστοιχα εργαλεία. Είναι μέρος της δουλειάς μας όμως να τους εκπαιδεύσουμε και να τους βοηθήσουμε. Και τελικά η πλατφόρμα προσφέρει μια ολοκληρωμένη, εύχρηστη και οικονομική λύση για τις επιχειρήσεις εναλλακτικού τουρισμού, ώστε να προωθήσουν τις δραστηριότητές τους».

Θεωρείτε ότι η Ελλάδα μπορεί γενικότερα να επενδύσει στον τουρισμό δραστηριοτήτων; «Νομίζω ότι είναι απαραίτητο να το κάνει. Είναι στρατηγικός στόχος άλλωστε η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Η Ελλάδα διαθέτει τα πάντα και έχει τη δυνατότητα να γίνει προορισμός διακοπών 365 ημέρες τον χρόνο. Οσο για τη δική μας πλατφόρμα, σίγουρα συμβάλλει σε αυτόν τον σκοπό. Θα έλεγα ότι η συγκυρία είναι πολύ καλή: τα ποσοστά του online booking στην ταξιδιωτική αγορά αυξάνονται ραγδαία και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο εργαλείο».

Απευθύνεστε κυρίως στο ελληνικό ή στο ξένο κοινό; «Θα έλεγα ότι απευθυνόμαστε σε κάθε ανήσυχο ταξιδιώτη που δεν συμβιβάζεται με τα συνήθη πακέτα. Επειδή δεν μετράμε ακόμη πολλούς μήνες ζωής και μόλις ξεκινάμε την επικοινωνία σε αγορές του εξωτερικού, ως επί το πλείστον οι επισκέπτες της πλατφόρμας αυτή τη στιγμή προέρχονται από την Ελλάδα. Φυσικά, μας ενδιαφέρει πολύ να προσεγγίσουμε το ξένο κοινό, αλλά είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό το γεγονός ότι και οι Ελληνες που συνήθως στη διάρκεια των διακοπών τους είναι της λογικής «θάλασσα – ήλιος – ξαπλώστρα» φαίνονται να επιθυμούν κάτι διαφορετικό».

Είναι ευνοϊκό το περιβάλλον σήμερα για μια startup στη χώρα μας; Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που συναντήσατε; «Θα έλεγα ότι ήταν η τεχνική υλοποίηση, αλλά τελικά είμαστε περήφανες για το αποτέλεσμα. Θέλαμε η πλατφόρμα να είναι εύχρηστη τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους ταξιδιώτες, προσφέροντας επιλογές σε όλους: παρέες, ζευγάρια, παιδιά, ΑμΕΑ, άτομα τρίτης ηλικίας. Νομίζω πάντως ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για μια startup είναι η χρηματοδότηση. Eμάς μάς βοήθησε η πρωτοβουλία The People’s Trust, ένας ιδιωτικά χρηματοδοτούμενος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει νεοσύστατες και υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις. Τώρα αν με ρωτάτε για τη γραφειοκρατία, είναι σίγουρα κάτι που αντιμετωπίσαμε, αλλά τελικά δεν ήταν ικανή να μας αποθαρρύνει». l
Περισσότερα στο www.pickando.com

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 11 Μαρτίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ