Πώς αισθάνεστε μετά το δημοψήφισμα;«Είμαι υπέρ της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας. Δεν έπρεπε να φτάσουμε ως εδώ. Τι έκαναν εδώ και πέντε μήνες οι πολιτικοί; Τι έκαναν εδώ και πέντε χρόνια;».
«Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρούμε» λέει ένα αγαπημένο τραγούδι σας. Πράγματι τα χάσαμε για πάντα; «Οταν το έγραφα είχα κάποιες ελπίδες. Οσο περνάνε τα χρόνια αμφιβάλλω».
Ποιο τραγούδι θα θέλατε να αντηχήσει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα; «Ο Εθνικός Υμνος».


Το σαξόφωνο σας διάλεξε ή το διαλέξατε; «Ξεκίνησα με βιολί. Ζήτησα όμως σαξόφωνο επειδή ήταν η εποχή που βλέπαμε τα αμερικανικά μιούζικαλ. Ο δάσκαλός μου μού είχε φέρει μια καινούργια τρομπέτα. Ευτυχώς δεν μου ταίριαξε στα χείλη. Ετσι μου έδωσε το σαξόφωνο που έγινε ολόκληρη η φωνή μου».


Ξεκινήσατε να παίζετε στα καμπαρέ της Τρούμπας. Τι κρατάτε από εκείνη την εποχή; «Γνώρισα τη ζωή από όλες τις πλευρές: τη δυστυχία, την αρρώστια, τον θάνατο. Από τα καμπαρέ πέρασαν σπουδαίοι μουσικοί. Τα νούμερα έρχονταν τελευταία στιγμή και έπρεπε να παίξεις τη μουσική που σου έφερνε η αρτίστα. Κάναμε πρόβα, φανταστείτε, μέχρι και το πώς θα αποχωρούσαμε όταν άρχιζε το ξύλο».
Ποιες στιγμές της καριέρας σας ξεχωρίζετε; «Τη στιγμή που οδηγούσα και άκουσα στο ραδιόφωνο ότι η μεγαλύτερη επιτυχία της εποχής ήταν το τραγούδι μου «Kάθε λιμάνι και καημός». Την περιοδεία μου στην Αμερική και τον δίσκο που με συμπεριέλαβε στους δέκα καλύτερους σαξοφωνίστες στον κόσμο. Τον δίσκο «Aλβανία» που γράψαμε με τον Πυθαγόρα και τραγούδησε η Μαρινέλλα. Ηταν η πρώτη συναυλία που μεταδόθηκε απευθείας στην τηλεόραση από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά».
Αντιμετωπίσατε προβλήματα στη χούντα με το τραγούδι «Κράτα, μάνα, και θα γίνει το μεγάλο πήδημα» αυτού του δίσκου. «Μάλιστα συνελήφθη ο Μάνος Λοΐζος γιατί νόμισαν ότι το είχε γράψει εκείνος».
Με τη Μαρινέλλα πώς γνωριστήκατε; «Ημουν στο Θέατρο Παρκ στον θίασο Χατζηχρήστου και είχαμε πάρει ως guest εκείνη και τον Καζαντζίδη. Κατάλαβα ότι αδικείται να του κάνει μόνο σεκόντο. «Στέλιο, άσε να πει ένα τραγούδι μόνη της» του λέω. Eνα βράδυ που τον έπεισα, τη βάζω και λέει την «Oμορφη πόλη» του Θεοδωράκη. Βγήκε και χάλασε ο κόσμος. Υστερα ηχογράφησε το τραγούδι μου «Kλείσε τα μάτια σου καρδιά μου». Ο Στέλιος, θυμάμαι, την έφερε στο στούντιο και δεν κάθησε να την ακούσει, πήγε στη μάνα του».
Πώς ήρθε η τελική ρήξη μεταξύ τους; «Θυμάμαι ήμουν στη Σταδίου, έρχεται η Μαρινέλλα, κλαίει και μου λέει «Σώσε με. Toν άφησα και δεν έχω λεφτά ούτε στη μάνα μου να πάω στο Παγκράτι». Είχα πάρει βραβείο τραγουδιού στη Βαρσοβία και ετοιμαζόμουν για περιοδεία στη Ρωσία. Την πήρα μαζί μου. Επειδή ήρθε τελευταία στιγμή, πληρώθηκε σε ρούβλια. Αγόρασε ένα γούνινο παλτό από εκεί, το πούλησε εδώ όταν γυρίσαμε. Ηταν η αρχή της τεράστιας
επιτυχίας της».
Εχετε συνδεθεί και με τον Γιάννη Πάριο όμως. «Βεβαίως. Πέρυσι δώσαμε μια συναυλία στην Κέρκυρα. Ηρθαν 8.500 άτομα.Θα την επαναλάβουμε και εφέτος πιστεύω. Ο Γιάννης, θυμάμαι, δούλευε σε ένα ξενοδοχείο απέναντι από τη «Νεράιδα». Ηρθε να μου δείξει τους στίχους του. «Είναι πολύ καλοί, αλλά συνεργάζομαι αυτόν τον καιρό με τον Πυθαγόρα» του είπα. Ενώ είχε σηκωθεί να φύγει, μου ζήτησε να τον ακούσω. Aυτό ήταν. Είπα στον Μάκη Μάτσα «Σου φέρνω ερωτικό τραγουδιστή για τα επόμενα 30 χρόνια». Εχουν περάσει 40».
Το «Να η ευκαιρία» έχει σχέση με τα σημερινά talent shows; «Οχι. Και τώρα υπάρχουν καλές φωνές, αλλά δεν καταλήγουν στον τελικό οι καλύτεροι. Εκείνη η εκπομπή ήταν σχολείο. Νικητές ήταν η Γλυκερία, ο Λιδάκης, ο Αδαμαντίδης, η Βενετσάνου. Τελικά, ποιος ο λόγος σήμερα, με αυτή την κρίση, να γίνονται talent shows;».
Στις 29 Ιουλίου τι θα ακούσουμε στη Λίμνη Βουλιαγμένης; «Ο,τι ωραιότερο μπορώ να παίξω. Θα είναι προπαραμονή της Πανσελήνου και γι’ αυτό έχω διαλέξει «φεγγαροτράγουδα». Μαζί μου θα είναι και μια καταπληκτική λυρική φωνή, η Ελένη Σταμίδου».

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 12 Ιουλίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ