«Η τέχνη είναι το πάθος μου. Η τέχνη είναι αυτό που είμαι». Ο καλλιτέχνης Μattia Biagi είναι εκρηκτικός όταν μιλάει. Αυτό ίσως να οφείλεται στην ιταλική καταγωγή του. Ισως όμως να οφείλεται και στην πηγή της τέχνης του. Πριν από 13 χρόνια ανακάλυψε τον δικό του προσωπικό κώδικα δημιουργίας χρησιμοποιώντας την πίσσα με την οποία καλύπτει αντικείμενα και αναδεικνύει τη δυναμική τους φόρμα. Mε μόνιμη βάση πλέον τις ΗΠΑ, «εισέβαλε» στη νέα καμπάνια «Character» του Johnnie Walker Black Label και του Johnnie Walker Double Black, δημιουργώντας ένα αλληγορικό σύμπαν, τολμώντας να καλύψει ένα δωμάτιο γεμάτο αντίκες, με πίσσα, αναζητώντας τη νέα ομορφιά.
Ποια στοιχεία κάνουν την τεχνική σας ξεχωριστή; «Νιώθω πρωτοπόρος, μιας και έχω ανακαλύψει τη δική μου τεχνική –και άλλοι καλλιτέχνες είχαν χρησιμοποιήσει την πίσσα στο παρελθόν αλλά με διαφορετικό τρόπο. Η πίσσα είναι μέρος του ταξιδιού μου. Εχω μελετήσει τις αδυναμίες και τις δυνατότητες του υλικού –πώς να το χρησιμοποιώ σε διαφορετικά κλίματα καθώς η πίσσα είναι οργανικό υλικό και αλλάζει καθημερινά ανάλογα με τον καιρό».
Τι αντιπροσωπεύει το μαύρο χρώμα στη δημιουργία σας; «Επηρεάζει το μυαλό και το σώμα, βοηθώντας να δημιουργηθεί ένα ανεξερεύνητο συναίσθημα, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση στην εμφάνιση, αυξάνοντας την αίσθηση του δυνατού».
Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας; «Η έμπνευση βρίσκεται παντού, απλώς πρέπει να είσαι έτοιμος να δεις αυτό που χρειάζεται να δεις».
Τι είναι αυτό που συνδέει την τέχνη σας με το Johnnie Walker Black Label και το Johnnie Walker Double Black; «Η δυνατή σύνδεση ξεκινά από το χρώμα και πηγαίνει όλο και βαθύτερα. Η καμπάνια σχεδιάστηκε για να προβάλει μια διεισδυτική οπτική μεταφορά του τολμηρού και έντονου χαρακτήρα –και νομίζω ότι η δουλειά μου παρέχει αυτό το στοιχείο σε κάθε κομμάτι που έχω δημιουργήσει.
Το «καπνώδες», το μυστηριακό, που ανακαλύπτεις στο Johnnie Walker Double Black, το βρίσκεις και στη δουλειά μου (η φωτιά και ο καπνός είναι μέρος της πρακτικής που ακολουθώ, λόγω του ότι δουλεύω με την πίσσα). Νομίζω ότι και εγώ και το brand έχουμε τολμηρό χαρακτήρα».

Πώς θα περιγράφατε την εμπειρία των γυρισμάτων του διαφημιστικού σποτ της καμπάνιας; «Γυρίστηκε στη Νέα Υόρκη κατά τη διάρκεια μιας χιονοθύελλας: από τις μαύρες δημιουργίες το πέρασμα στο λευκό σκηνικό ήταν έντονο. Δεν έπρεπε να υποδυθώ κάποιον ρόλο, απλώς να είμαι ο εαυτός μου. Οι άνθρωποι στο σετ ήταν φανταστικοί, μόλις ξεκίνησα να δουλεύω ένιωσα αμέσως ότι βρισκόμουν «σπίτι»».
Ποια πιστεύετε ότι είναι τα συναισθήματα ενός θεατή μπροστά στα έργα σας; «Κάθε κομμάτι σημαίνει κάτι διαφορετικό για αυτούς που εμπλέκονται, όπως επίσης και για αυτούς που δεν εμπλέκονται. Δίνουμε διαφορετικά νοήματα, ανάλογα με το σύστημα των αξιών μας και ανάλογα με το πώς επηρεαζόμαστε από το γεγονός.
Ο Εντγκάρ Ντεγκά έλεγε «η τέχνη δεν είναι αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό που κάνεις τους άλλους να δουν»».

Δείτε τη νέα καμπάνια των Johnnie Walker Black Label & Double Black στο YouTube.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino τo Μ. Σάββατο 11 Απριλίου 2015

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ