Ενα μεγάλο μπλε μάτι απέναντι από την πόρτα του αεροσκάφους. Τρώγοντας ψάρι και μεσογειακή σαλάτα, το κοιτάζω από το κάθισμά μου στην 5η σειρά της business class και σκέφτομαι ότι η προστασία από τη βασκανία μάλλον δεν χρειάζεται σε περιπτώσεις όπως αυτή της υπερσύγχρονης Turkish Airlines (της νέας «αεροπορικής δύναμης», της εταιρείας με τις 22.518 πτήσεις σε 1.292 προορισμούς καθημερινά). Μετά προσγειώθηκα.

Εξήλθα του δημοφιλούς αεροδρομίου Ατατούρκ και η Κωνσταντινούπολη ανοίχτηκε μπροστά μου, μαζί με τις γοητευτικές αντιφάσεις της: ο μπακάλης της γειτονιάς ακόμη επιβιώνει, τα φημισμένα παζάρια σφύζουν όχι μόνο από τουριστική αλλά και ντόπια ζωή και οι «πιάτσες βασιλεύουν», όπως λέει ο φίλος μου ο Φοίβος τρώγοντας κοτόπουλο με μπόλικο μπούκοβο – «για οτιδήποτε θελήσεις υπάρχει μια συγκεκριμένη γειτονιά ή σημείο που θα το βρεις σε πληθώρα». Από την άλλη, τα θεόρατα και λαμπερά Malls (όπως το εξαώροφο Cevahir με τα 345 καταστήματα) θυμίζουν δυτική μητρόπολη.

Μια που η κουλτούρα του εμπορίου είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της πόλης, η πρόσκληση σε μια εμπορική γιορτή δεν είναι ευκαταφρόνητη, ακόμη και σε καιρούς κρίσης: Ως τις 26/4, στο πλαίσιο του «Instabul Shopping Fest!», 92 εμπορικά κέντρα και καταστήματα σε δεκάδες κεντρικούς δρόμους μένουν ανοιχτά τουλάχιστον ως τις 11.00 μ.μ. προσφέροντας ως και 30% έκπτωση στις νέες συλλογές (Ανοιξη/Καλοκαίρι 2011) όλων των brands. Ισως οι φετινές διακοπές του Πάσχα να είναι μια καλή ευκαιρία για να συνδυάσει κανείς ψώνια, θρησκευτική κατάνυξη και ιστορικό τουρισμό στην (ίδια) Πόλη.