από metereologos.gr
Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018
 
 

Οι διεθνείς πτήσεις απογειώνουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Ενδιαφέρον για το σχεδιασμό της κυβέρνησης σχετικά με τα 23 «ορφανά» περιφερειακά αεροδρόμια
Οι διεθνείς πτήσεις απογειώνουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Άνοιξαν φτερά το πρώτο πεντάμηνο του 2018 οι διεθνείς πτήσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Η αύξηση 19,8% των διεθνών πτήσεων «απογείωσε» το σύνολο της επιβατικής κίνησης κατά 11,1% για το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου, τη στιγμή που οι πτήσεις εσωτερικού μειώθηκαν κατά 1,09%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται να κινηθεί σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2017, οπότε η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 10,3%. Μια σημαντική εξέλιξη που παρατηρείται είναι η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης στα νησιά που αντιμετώπισαν την προσφυγική κρίση, δηλαδή σε Κω, Σάμο, Μυτιλήνη.

«Δεν είμαστε ακόμη ευχαριστημένοι με την κατάσταση των 14 αεροδρομίων» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece κ. Αλεξάντερ Τσίνελ, κατά την παρουσίαση των επόμενων βημάτων αναγέννησης των αεροδρομίων, σχολιάζοντας την κριτική που έχει δεχθεί η εταιρεία. Όπως επισήμανε, στην πρώτη φάση της ανάληψης των αεροδρομίων η πιο πολύπλοκη διαδικασία ήταν το χτίσιμο αποτελεσματικών διαύλων συνεργασίας και ο συντονισμός με όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται εντός αεροδρομίων.

Μπαίνοντας στη δεύτερη φάση εξέλιξης του επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece, συνολικού ύψους 415 εκατ. ευρώ ως το 2021, ο επικεφαλής της εταιρείας τόνισε ότι η συνεργασία με όλους τους «παίκτες», ανάμεσα στους οποίους και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), είναι πια πολύ καλή. «Βρισκόμαστε στην αρχή της πορείας μας αλλά ήδη έχουμε την υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών και των φορέων του τουρισμού» είπε.

Δίνοντας έμφαση στην εμπειρία που έχει μέχρι σήμερα αποκτήσει η ανάδοχος κοινοπραξία στην πορεία ανάληψης της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων, ο κ. Τσίνελ αν και επισήμανε ότι η Fraport Greece δεν μπορεί να αναλάβει άλλα αεροδρόμια, δεν έκρυψε το ενδιαφέρον να μάθει τι σχεδιάζει η κυβέρνηση για τα υπόλοιπα 23 μικρότερα αεροδρόμια. Δεδομένου ότι σήμερα το μεγαλύτερο κομμάτι της επιβατικής κίνησης αντιστοιχεί σε αεροδρόμια τα οποία διαχειρίζονται ιδιώτες, μια σημαντική παράμετρος είναι ο ρόλος της ΥΠΑ σε κάθε ενδεχόμενο.

Ως το τέλος του 2018 θα κλείσει το θέμα της αποζημίωσης για τεχνικές διαφορές

Όσον αφορά στη διαδικασία της διαιτησίας που βρίσκεται σε εξέλιξη με το Ελληνικό Δημόσιο, σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών για αποζημίωση της Fraport Greece με 27 εκατ. ευρώ, αντί των 60 εκατ. που ζητούσε, εκτίμησε ότι ως το τέλος του έτους η διαδικασία θα ολοκληρωθεί. «Σύμφωνα με τους δικούς μας υπολογισμούς, πιστεύουμε ότι μας αναλογούσε μεγαλύτερη αποζημίωση αλλά εμπιστευόμαστε τη διαδικασία που ορίζει η σύμβαση παραχώρησης» τόνισε ο κ. Τσίνελ.

Υπενθυμίζεται ότι η αποζημίωση αφορούσε φθορές στις υποδομές των 14 αερολιμένων, συγκριτικά με την κατάσταση που είχε καταγραφεί το 2014 και βάσει της οποίας κατατέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας Fraport - Ομίλου Κοπελούζου. Η απόφαση της Επιτροπής προέβλεπε την κατάθεση των τιμολογίων για τις σχετικές επισκευές εντός δύο μηνών, προκειμένου να προχωρήσει το Δημόσιο στην αποζημίωση.

Πλάνο εργασιών στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια

Θεσσαλονίκη: Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» πραγματοποιείται επέκταση στο Terminal, της τάξης των 30.000 τ.μ., προς τα Βορειοδυτικά. Επιπλέον, γίνονται ανακατασκευές στο φυλάκιο, στο σύστημα αποχέτευσης, ανακαινίσεις, επεκτάσεις, ενώ διαμορφώνεται καινούριος χώρος διακίνησης αποσκευών, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 87 εκατ. ευρώ.

Κέρκυρα: Τα κύρια έργα αφορούν στην επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 10.000 τ.μ. Προστίθενται 7.500 τ.μ. στο πεδίο ελιγμών των αεροσκαφών, ανακαινίζεται ο υφιστάμενος τερματικός σταθμός, ενώ πραγματοποιούνται ανακαινίσεις, εκτεταμένες επιδιορθώσεις, πλήρης καθαρισμός, αναβαφή και νέα σήμανση, συνολικού προϋπολογισμού κοντά στα 36 εκατ. ευρώ.

Χανιά: Ανακαίνιση τμημάτων στο πεδίο ελιγμών και στάθμευσης των αεροσκαφών, καθώς επίσης και σε περιοχές ελέγχου ασφαλείας, σε χώρους VIP και αναβάθμιση σε χώρους αποθήκευσης, συνολικού προϋπολογισμού 4,9 εκατ. ευρώ.

Ζάκυνθος: Κατασκευάζεται νέο φυλάκιο, νέος υποσταθμός και ένα κτίριο με μηχανοηλεκτρικό υλικό, ενώ πραγματοποιούνται βελτιώσεις στον αεροδιάδρομο, τον τροχόδρομο και στο πεδίο ελιγμών των αεροσκαφών, συνολικού προϋπολογισμού 13,7 εκατ. ευρώ.

Κεφαλονιά: Κατεδαφίζεται πλήρως το παλιό Terminal και στη θέση του κατασκευάζεται νέο, έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ οι λειτουργίες ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών μεταφέρονται από το παλιό στο καινούριο. Επίσης, κατασκευάζονται νέα φυλάκια, υποσταθμός και πραγματοποιούνται επιδιορθώσεις στους χώρους των αεροσκαφών, στον διάδρομο προσγείωσης και στον τροχόδρομο. Γίνεται ριζική ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης, σε όλο το μήκος, συνολικού προϋπολογισμού κοντά στα 24 εκατ. ευρώ.

Άκτιο: Πρόκειται για ένα από τα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας. Στα 7.000 τ.μ. του τερματικού σταθμού προστίθενται ακόμη 2.500 τ.μ. Επίσης, κατασκευάζεται νέο φυλάκιο, γίνεται αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού, ριζική επανασήμανση και μαρκάρισμα του διαδρόμου προσγείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, συνολικού προϋπολογισμού 9 εκατ. ευρώ.

Καβάλα: Το Terminal επεκτείνεται κατά 2.000 τ.μ., δημιουργούνται νέος πυροσβεστικός σταθμός και νέο φυλάκιο, ενώ γίνονται διορθώσεις στο διάδρομο προσγείωσης, στον τροχόδρομο και στα πεδία ελιγμών των αεροσκαφών, συνολικού προϋπολογισμού 10,7 εκατ. ευρώ.

Ρόδος: Γίνεται αναβάθμιση όλων των τμημάτων του αεροδρομίου, των εμπορικών χώρων με νέο Duty Free, νέα συστήματα διακίνησης αποσκευών και νέο φυλάκιο. Στον εξωτερικό χώρο πραγματοποιείται αναβάθμιση στο διάδρομο προσγείωσης, στον τροχόδρομο και στα πεδία ελιγμών και στάθμευσης των αεροσκαφών, καθώς επίσης και ριζική ανακαίνιση του συστήματος ψύξης και κλιματισμού, συνολικού προϋπολογισμού 35,5 εκατ. ευρώ.

Κως: Δημιουργείται Terminal το οποίο θα φθάσει στα 25.000 τ.μ., 4.500 τ.μ. προστίθενται στο πεδίο ελιγμών, αναβάθμιση στον διάδρομο προσγείωσης, στον τροχόδρομο, συνολικού προϋπολογισμού 44 εκατ. ευρώ.

Σαντορίνη: Προστίθενται 11.000 τ.μ. στο Terminal, το οποίο θα ξεπεράσει πλέον τα 15.000 τ.μ. Αναβαθμίζονται και ανακαινίζονται οι χώροι των αεροσκαφών και δημιουργείται νέο φυλάκιο. Επιπλέον, πραγματοποιείται αφαίρεση αμιάντου από όλους τους χώρους του αεροδρομίου, συνολικού προϋπολογισμού 26,6 εκατ. ευρώ

Μύκονος: Επέκταση στο Terminal στο οποίο προστέθηκαν 4.500 τ.μ. Χτίζεται νέος πυροσβεστικός σταθμός, φυλάκιο και γίνονται αναβαθμίσεις στον διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης, ο οποίος ανακαινίστηκε πλήρως σε όλο του το μήκος, καθώς επίσης και στον τροχόδρομο και στο πεδίο ελιγμών, συνολικού προϋπολογισμού 24,6 εκατ ευρώ.

Μυτιλήνη: Προστίθενται 5.000 τ.μ. στο υφιστάμενο Terminal, επεκτείνεται ο τροχόδρομος κατά 5.000 τ.μ. Γίνονται επίσης επιδιορθώσεις και ανακαινίσεις στον τροχόδρομο και στον διάδρομο προσγείωσης απογείωσης, ενώ δημιουργούνται πυροσβεστικός σταθμός και φυλάκια, συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.

Σάμος: Προστίθενται 1.400 τ.μ. στο Terminal, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται αναβαθμίσεις των αεροδιαδρόμων, τροχοδρόμων και πιστών συνολικού προϋπολογισμού 13,5 εκατ. ευρώ.

Σκιάθος: Προστίθενται 2.500 τ.μ. στο Terminal, γίνεται επανασήμανση του διαδρόμου απογείωσης - προσγείωσης, και δημιουργούνται νέος πυροσβεστικός σταθμός και φυλάκιο συνολικού προϋπολογισμού 15,7 εκατ ευρώ.

Σε όλα τα αεροδρόμια, πλην των Χανίων για το οποίο δεν υφίσταται ανάγκη, εγκαθίστανται νέα συστήματα διακίνησης αποσκευών.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Τα "ορφανα" .... | 12/06/2018 15:51
    Κυρία Κλώντζα Όλγα, μην καθοδηγείτε άλλο την κοινή γνώμη. Τα "ορφανά" αεροδρόμια όπως τα αποκαλείτε ανήκουν στο Ελληνικό δημόσιο. Τα έσοδά τους είναι λιγοστά με σκοπό να χαριστούν και αυτά πιο εύκολα σε εταιρίες. Επίσης η ετήσια αύξηση των επιβατών αλλά και των πτήσεων είναι σταθερή εδώ και 20 χρόνια. Δεν είναι αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης...
    ΠΠ
    απάντηση33
     
     
    Τα ορφανα???? | 12/06/2018 15:36
    Κύριε συγγραφέα του άρθρου, μην καθοδηγείται άλλο την κοινή γνώμη. Τα "ορφανά" αεροδρόμια όπως τα αποκαλείτε ανήκουν στο Ελληνικό δημόσιο. Τα έσοδά τους είναι λιγοστά με σκοπό να χαριστούν και αυτά πιο εύκολα σε εταιρίες. Επίσης η ετήσια αύξηση των επιβατών αλλά και των πτήσεων είναι σταθερή εδώ και 20 χρόνια. Δεν είναι αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης...
    ΠΠ
    απάντηση22
     
     
    ελληνικη γραφειοκρατια | 12/06/2018 11:01
    ΕΑΝ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΤΕ ΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ.ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΩ ΟΤΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ 20ΕΤΙΑ. ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΗ ΤΙΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΕ ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ.
    TASOS
    απάντηση160
     
     
    Ta δεδομένα.. | 12/06/2018 08:41
    Μετά την καταγραφή και μέχρι την παραλαβή των αεροδρομίων εμφανίσθηκαν καταστροφές (κομψά λέγονται φθορές) αξίας μεταξύ 60-27εκτμ € και ουδείς ασχολείται πώς και από ποιόν προκλήθηκαν; Φαίνεται ότι την διοίκηση απασχολεί μόνο το κόστος που θα καταβληθεί και όχι οι ένοχοι, ωστόσο εμείς οι φορολογούμενοι θα πληρώσουμε την επαναστατική γυμναστική και οι κυβερνώντας υποχρεούνται να ερευνήσουν ποιοί προκάλεσαν αυτές τις ζημιές
    Aix
    απάντηση220
     
-