Μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη δεύτερη φάση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, σε μια έκταση 1.450 στρεμμάτων όπου βρίσκεται η σιδηροδρομική υποδομή και οι αποθήκες Κ1 και Κ2. Το λεγόμενο «Θριάσιο 2», που βρίσκεται πλάι στην έκταση των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ για την οποία οριστικός ανάδοχος είναι η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ –Goldair, αφορά στην υπολειπόμενη επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Για ένα έργο κόσμημα έκανε λόγο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας με τίτλο «Συνδυασμένες Μεταφορές και ο Ρόλος της Ελλάδας» που διοργάνωσε το Υπουργείο.
Αίσθηση προκάλεσαν όμως οι αναφορές που έκανε σε πιέσεις μέσω επιστολών που έφτασαν στο Υπουργείο, προκειμένου το Θριάσιο να παραχωρηθεί με ενιαίο διαγωνισμό. «Ήθελαν να το απαξιώσουν και να το πάρουν πολύ φτηνά» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι σήμερα δικαιώνεται η επιλογή που τελικά έγινε. Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση των εξελίξεων στην εμπορική ζώνη του Πειραιά, αποτελεί κοινό μυστικό το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον συνδυασμό του εμπορικού λιμένα με την τεράστια έκταση στο Θριάσιο.
Ο κ. Σπίρτζης συνέχισε στέλνοντας, όπως είπε, ένα μήνυμα «ότι όσα συμφέροντα και αν υπάρχουν που θέλουν να πάρουν κοψοχρονιά τις υποδομές στη χώρα μας, να ψάξουν μια άλλη χώρα, έξω από την Ευρώπη. Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να προχωράμε τον σχεδιασμό με διαφάνεια και με την υπηρέτηση του Στρατηγικού Σχεδίου της χώρας και της Ευρώπης για τις Συνδυασμένες Μεταφορές».
Φάνηκε μάλιστα να θέλει να προλάβει αντίστοιχες πιέσεις στον εν εξελίξει διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. «Κλείνω την παρένθεση για το Θριάσιο, για να μην επαναληφθούν στο διαγωνισμό που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα φαινόμενα. Δεν πρόκειται να ενδώσουμε σε τέτοιες πιέσεις από όπου και αν έρθουν επιστολές στο Υπουργείο» είπε.
Προχωράει η συμβασιοποίηση των 588 στρ. της ΓΑΙΑΟΣΕ
Όσον αφορά στην εξέλιξη του διαγωνισμού της ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως ανέφερε από το βήμα του συνεδρίου, σε λίγο καιρό αυτή η παραχώρηση θα συμβασιοποιηθεί και θα περάσει για κύρωση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις εμπροσθοβαρείς υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου, καθώς η κοινοπραξία θα υλοποιήσει μέσα στην πρώτη τριετία την κατασκευή 120.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκευτικών χώρων, εκ των συνολικά 240.000 τ.μ. που θα κατασκευάσει σε βάθος 10ετίας.
Σημειώνεται ότι η είσοδος ιδιώτη επενδυτή στα 588 στρ. του Θριάσιου ήταν όρος για τη χρηματοδότηση με περίπου 180 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. των σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών έργων που έχουν υλοποιηθεί στην όμορη έκταση των περίπου 1.450 στρεμμάτων.
Μέρος του επικείμενου διαγωνισμού για το «Θριάσιο 2» θα αποτελέσουν οι απαραίτητες για τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου γερανογέφυρες που αφαιρέθηκαν από την εργολαβία ως κρατική ενίσχυση. Επίσης, ο επενδυτής θα αναλάβει να ολοκληρώσει έργα για τον «Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό» και τον «Σταθμό Διαλογής», καθώς και για τις υποστηρικτικές λειτουργίες.
«Το Θριάσιο επικοινωνεί πλέον με το μεγαλύτερο λιμάνι των Βαλκανίων, συνδέεται με το σύγχρονο οδικό δίκτυο και με το πρώτο αεροδρόμιο της χώρας. Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για ένα σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο. Και παράλληλα θα δώσει μια νέα ζωή σε μια περιοχή που για δεκαετίες χρησιμοποιήθηκε ως παιδί ενός κατώτερου Θεού» επισήμανε κατά τη διάρκεια της ημερίδας ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας.