Φουντώνει για τα καλά η διαμάχη ΤΡΑΙΝΟΣΕ -ΕΕΣΣΤΥ σχετικά με τις οφειλές ύψους 10 εκατ. ευρώ που κατήγγειλε σήμερα με ανακοίνωσή της η κρατική εταιρεία συντήρησης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσω ανακοίνωσης-απάντησης, περνά στην αντεπίθεση καταγγέλλοντας ως ανακριβείς και συκοφαντικές τις δηλώσεις της ΕΕΣΣΤΥ, εντοπίζοντας ως στόχο, μέσω της διαστρέβλωσης, όπως αναφέρεται, της πραγματικότητας, «την παρέλκυση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ιδιωτικοποίησή της, για την οποία η Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. έχει επανειλημμένως και δημοσίως εκφράσει την έντονη αντίθεσή της».

Σε αυτή τη διελκυστίνδα αλληλοκατηγοριών, ο μεγαλύτερος χαμένος φαίνεται πως είναι το επιβατικό κοινό που θα υποστεί τις συνέπειες μιας διαμάχης που δείχνει να κορυφώνεται. Ήδη η πρώτη κίνηση έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία καταργεί από αύριο, Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018, τα πρωινά και απογευματινά δρομολόγια μεταξύ Αεροδρομίου-Κορωπίου. Με ανακοίνωσή της μάλιστα αποδίδει απολύτως την ευθύνη στην «αδυναμία της ΕΕΣΣΤΥ να παρέχει τροχαίο υλικό».
Όπως εξάλλου ενημερώνει, «δύο μόλις ημέρες πριν τη λήξη της υποβολής προθεσμίας για την κατάθεση της προσφοράς εξαγοράς της, η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. προβαίνει σε εκβιαστικές πρακτικές, αποσύροντας Τροχαίο Υλικό». Δεν μένει όμως εκεί, καθώς εκφράζει ανησυχίες ότι πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος, «εξαιτίας της εκ μέρους της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. καταχρηστικής συμπεριφοράς», να διακοπεί η κυκλοφορία των τρένων, στην οποία ήδη από σήμερα παρουσιάζονται σοβαρές δυσλειτουργίες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάλεσε ήδη την ΕΕΣΣΤΥ στην προσφυγή της διαδικασίας του άρθρου 27 της Σύμβασης για τη συγκρότηση Τεχνικής Επιτροπής, προς επίλυση των Τεχνικών Διαφορών. Παρόλα αυτά, η εταιρεία επιφυλάσσεται κάθε νομίμου δικαιώματός της σχετικά με οποιαδήποτε θετική ή αποθετική ζημία υποστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από την δυσλειτουργία που προκαλείται.
Ως προς την οφειλή των 10 εκατ. ευρώ, που από το πρωί έχει ανάψει νέες φωτιές στη σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ανακοίνωσή της, επισημαίνει ότι τηρούνται απαρέγκλιτα μέχρι σήμερα οι δεσμεύσεις που απορρέουν από τη συμβατική της υποχρέωση, «ήτοι έχει εξοφλήσει όλες τις οικονομικές της υποχρεώσεις για τις εργασίες της Βασικής Συντήρησης του Τροχαίου Υλικού (μέχρι τις 31/05/2018)». Όσο δε για τις εργασίες της Συμπληρωματικής Συντήρησης, η ισχύουσα σύμβαση προβλέπει ότι η ΕΕΣΣΤΥ καταθέτει κοστολογημένη τεχνική προσφορά για τις εργασίες αυτές και μετά από έγκριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην υλοποίησή τους.

η εταιρεία λειτουργίας περνά στην αντεπίθεση ζητώντας τα παραστατικά όλων των εργασιών. «Η εξόφληση των εργασιών αυτών (σύμφωνα πάντοτε με την ισχύουσα Σύμβαση) γίνεται με την προσκόμιση των σχετικών παραστατικών. Παρά τις επανειλημμένες γραπτές οχλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. ουδέποτε παρουσίασε κοστολογημένες τεχνικές προσφορές, καθώς και τα νόμιμα παραστατικά για τις εργασίες της Συμπληρωματικές Συντήρησης» καταγγέλλει στην ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Επιπλέον, αποδίδει στην ΕΕΣΣΤΥ ότι προβαίνει σε εργασίες συντήρησης, τις οποίες αυθαίρετα και μονομερώς χρίζει ως εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης, χωρίς όμως να τηρούνται οι συμβατικές προϋποθέσεις.