από metereologos.gr
Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018
 
 

Δημοπράτηση στα «τρία» για τον Οδικό Άξονα Κρήτης

Διόδια μόνο για επισκέπτες και τουρίστες σχεδιάζει το υπ.Υποδομών και Μεταφορών
Δημοπράτηση στα «τρία» για τον Οδικό Άξονα Κρήτης
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Με παράλληλες, αλλά ξεχωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες, αναμένεται μες το επόμενο δεκαήμερο να ξεκινήσει το μεγαλύτερο από τα πολυαναμενόμενα μεγάλα έργα νέας γενιάς, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 1,65 δις., θα ακολουθήσει μια παράδοξη πορεία. Θα σπάσει σε τρία κομμάτια, το καθένα εκ των οποίων θα έχει διαφορετικό χρηματοδοτικό μίγμα, προκειμένου να γλιτώσει από το ευρωπαϊκό «ψαλίδι».

Παράλληλα, πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να προωθήσει μια ακόμα πρωτοτυπία στον ΒΟΑΚ. Προφανώς για να αποφύγει τις αντιδράσεις των Κρητικών σχεδιάζει να εφαρμόσει μεν διόδια, αλλά μόνο για επισκέπτες και τουρίστες κι όχι για τους κατοίκους.

Στόχος της τριχοτόμησης του έργου, συνολικού μήκους 200 χλμ., είναι να καταφέρει το αρμόδιο Υπουργείο να εκπληρώσει τη δέσμευση που συχνά έχει επαναλάβει ο Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει και τους τέσσερις νόμους, από Χανιά έως και Άγιο Νικόλαο. Δέσμευση μάλιστα για την οποία έχει δεχθεί και δρυμεία κριτική από την αντιπολίτευση, κυρίως λόγω της μελετητικής ανωριμότητας μεγάλων τμημάτων του άξονα.

Στο κομμάτι με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, από τα Χανιά έως τη Χερσόνησο, συνολικού μήκους 154 χλμ. και προϋπολογισμού 1,2 δις. ευρώ,  θα προχωρήσει η μέθοδος της παραχώρησης. Όσο για το κομμάτι των 45 χλμ. που απομένουν μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αυτό πρόκειται να σπάσει σε δύο διαγωνισμούς, από τους οποίους και θα προκύψει ένα μίγμα κρατικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης.

Ο σχεδιασμός ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων με διαχωριστική νησίδα -και ΛΕΑ στο μεγαλύτερο μέρος του- «κολλάει» στα τεχνο-οικονομικά μοντέλα που τρέχουν οι Ευρωπαϊκές Αρχές και τα οποία καθορίζουν τη χρηματοδότηση τέτοιων έργων.  Οι όροι βιωσιμότητας στο τμήμα όπου η κυκλοφοριακή επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη ουσιαστικά θα επιβάλλουν «εκπτώσεις» στα χαρακτηριστικά του έργου.

Αυτές τις ημέρες οι «μηχανές» δουλεύουν στο φουλ προκειμένου να κλείσουν όλες οι λεπτομέρειες και να προκηρυχθούν παράλληλα οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τα συνολικά 200 χλμ. του ΒΟΑΚ. Στο έντονο ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων για το εν λόγω έργο είχε αναφερθεί από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Δέδες, εκτιμώντας ότι ο ανάδοχος θα οριστικοποιηθεί στις αρχές του 2019.

Η διαδικασία των διαγωνισμών βεβαίως αναμένεται μακρά, καθώς περιλαμβάνει και την ωρίμανση του έργου προτού μπει σε φάση κατασκευής. Στο πρώτο βήμα πάντως, ως προς την παραχώρηση του βασικού τμήματος, Χανιά-Χερσόνησος, θα έχουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος, ενώ η πλέον απαιτητική και χρονοβόρα φάση θα είναι αυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου. Σε αυτή πρόκειται και να καθοριστεί η βέλτιστη λύση με βάση τη σημερινή χάραξη.




Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (2)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ | 04/06/2018 23:52
    ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΛΑΙΚΙΣΤΙΚΗ ΒΛΑΚΕΙΑ. ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ. ΕΛΕΟΣ
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
    απάντηση51
     
     
    Παραμύθια του ΣΥΡΙΖΑ για αρπαγή των ψήφων απο τους Κρητικους | 04/06/2018 19:33
    Αστο μην το κουράζεται, ο ΒΟΑΚ ειναι το δόλωμα για τα ψηλακια των Κρητικών που πολυ βολικά θα αρχισει το 2019, τη χρονια των εκλογων. Αν οι Κρητικοι ειναι τοσο μπουνταλαδες και τσιμπήσουν στο παραμυθι του ΒΟΑΚ του γυφτοσυριζα θα ειναι άξιοι της μοίρας τους. Η Κρητη ειναι η πρώτη σε αυτοκτονιες για οικονομικούς λόγους επι ΣΥΡΙΖΑ και δεν έπαιξε το ματι τους και τωρα που έρχωντε εκλογες τους επιασε κόψιμο για το ΒΟΑΚ ; Μην τρελαθούμε !
    Θα τάξουν πολλα οι Καραγκιοζηδες
    απάντηση53
     
-