Στη Θεσσαλονίκη συνεδριάζει σήμερα Τετάρτη το Διοικητικό Συμβούλιο της Terminal Link SAS, παγκόσμιος λιμενικός διαχειριστής, εταιρεία που συνδυάζει τη συμμετοχή του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM με τον κινεζικό παγκόσμιο λιμενικό διαχειριστή CMPorts και εταίρος της τριμερούς κοινοπραξίας που ελέγχει το 67% της OΛΘ ΑΕ.
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης 10μελης αποστολή της εταιρείας πραγματοποιεί από χθες διήμερη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη. Χθες Τρίτη συναντήθηκαν στο κτίριο Διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ εκπρόσωποι της Terminal Link SAS με μέλη της κυβέρνησης, εκπροσώπους των αυτοδιοικητικών φορέων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά και των παραγωγικών τάξεων της Βόρειας Ελλάδας.
H αποστολή της Terminal Link SAS με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, κ. Farid Τ. Salem,αποτελείται από τον CEO της Τerminal Link SAS και Αναπληρωτή Πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Boris Wenzel και τον Aντιπρόεδρο της Terminal Link SAS, κ. Laurent Martens. Στην αποστολή μετέχoυν επίσης ο κ. Lars Kastrup, Senior Vice President της CMA CGM, όπως επίσης και τρία υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της China Merchants Port Holding Company Ltd (CMPorts), oι κ.κ. Jingtao Bai, Kong Yim και Jianhui Li.
Στη συνάντηση, την οποία συντόνισε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, παρέστησαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, η Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κ. Βούλα Πατουλίδου, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών φορέων και προξενικών αρχών.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο Πρόεδρος της Τerminal Link SAS, κ. Farid Τ. Salem, τόνισε ότι «σκοπός μας είναι να αναδείξουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε κύριο σταυροδρόμι στην περιοχή του Αιγαίου και της Αδριατικής και να συνδέσουμε τη Θεσσαλονίκη με τη βαλκανική ενδοχώρα».
Παράλληλα, ο κ. Salem, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των φορέων για την παρουσία τους, υπογράμμισε τη θέληση της Κοινοπραξίας για την ουσιαστική συνεχή συνεργασία με τους φορείς της πόλης και της επιχειρηματικής κοινότητας για την επιτυχία του εγχειρήματος.
Ο Πρόεδρος της Terminal Link SAS σημείωσε πως για να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημα χρειάζεται η συνδρομή της κυβέρνησης, η οποία θα πρέπει να μεριμνήσει για την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού με τα εθνικά και διευρωπαϊκά δίκτυα, για τη λειτουργία του Τελωνείου σε 24ωρη βάση και για την
αποτελεσματικότερη οργάνωση της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Ο κ.Κουρουμπλής, δήλωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τις υποχρεώσεις αυτές, διαβεβαιώνοντας ότι αυτά για τα οποία έχει αναλάβει ευθύνη ο ίδιος θα γίνουν πολύ γρήγορα.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «διψάει» για ανάπτυξη, θέλει να κερδίσει το χαμένο χρόνο που το χωρίζει από άλλα λιμάνια και να πρωτοπορήσει σε σχέση με λιμάνια που το ανταγωνίζονται», επισήμανε ο κ. Κουρουμπλής.
Ο κ. Μπουτάρης, εξέφρασε την ικανοποίηση του διότι, όπως επεσήμανε, «αυτή η επένδυση, αν και πέρασε από 40 κύματα, αποτελεί μία πραγματικότητα και ελπίδα για το μέλλον».
Η Terminal Link SAS, ελέγχεται σε ποσοστό 51% από τη γαλλική CMA CGM και σε ποσοστό 49% από την China Merchants Port Holdings Company Ltd ( CMPorts), έναν από τους μεγαλύτερους Παγκόσμιους Λιμενικούς Διαχειριστές, στο χαρτοφυλάκιο του οποίου συμπεριλαμβάνονται 32 λιμάνια σε 17 χώρες, σε 5 ηπείρους.
Μετά το τέλος της σημερινής συνάντησης υψηλόβαθμα στελέχη της Κοινοπραξίας ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του λιμένα Θεσσαλονίκης.