Η καθυστέρηση των ΕΛΤΑ να αποδώσουν στη ΔΕΗ τα χρήματα που έχουν εισπράξει από την εξόφληση λογαριασμών ρεύματος έχει αναστατώσει καταναλωτές, την αγορά αλλά και θεσμικούς φορείς.Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ήδη συντάσσει δεύτερη επιστολή, την οποία αναμένεται να αποστείλει την ερχόμενη εβδομάδα, αυτή τη φορά προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς, μεταξύ άλλων, θεωρεί ότι δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά, οι οποίες παραβιάζουν την ανάπτυξη του υγιούς ανταγωνισμού.

Παράλληλα, η Αρχή εξετάζει περαιτέρω το ζήτημα και ιδίως τα αίτια που οδήγησαν στην ανεπίτρεπτη αυτή δυσλειτουργία, προκειμένου να λάβει πρόσθετα μέτρα ή να επιβάλει κυρώσεις. Πάντως, είναι γεγονός ότι το πρόβλημα σέρνεται εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο. Όπως άλλωστε αναφέρει και η ΔΕΗ σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη Πέμπτη, «τον τελευταίο περίπου έναν χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής. Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις».
Είναι αξιοσημείωτο ότι, η ΡΑΕ είχε αποστείλει την περασμένη Τετάρτη μια πρώτη επιστολή προς όλους τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΗ και ιδιώτες), με την οποία τους ζητούσε, καταρχάς, να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών, με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους.
Πάντως, σε χθεσινή της ανακοίνωση (Παρασκευή), η ΔΕΗ υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα για τους θιγόμενους πελάτες της, τουλάχιστον προς το παρόν, μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο επί τόπου, στα καταστήματα της επιχείρησης. Κι αυτό διότι πρέπει οι καταναλωτές να προσκομίσουν την απόδειξη πληρωμής μέσω των ΕΛΤΑ.
Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΕ ζητά από όλους τους προμηθευτές να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.
Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των προβλημάτων με τα ΕΛΤΑ, ο Ρυθμιστής ζητά να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα πρέπει να κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ, εντός δεκαημέρου από την ημέρα που έλαβαν την επιστολή της Αρχής.
Σε ακρόαση η ΔΕΗ
Τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΡΑΕ σχεδιάζει να καλέσει σε ακρόαση τη ΔΕΗ. Όπως επισημαίνουν στελέχη του Ρυθμιστή, τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να κληθούν καθώς δεν είναι στη δικαιοδοσία της ΡΑΕ. Και προσθέτουν: «Θα κληθούν μόνο εάν υπάρξουν στοιχεία που θα καταδεικνύουν ότι τα χρήματα που παρακράτησαν δεν κάλυψαν μόνο «τρύπες» της μισθοδοσίας και άλλες τρέχουσες ανάγκες τους, αλλά κατευθύνθηκαν και σε άλλες δραστηριότητες από τον ενεργειακό τομέα των ΕΛΤΑ».