από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018
 
 

πΓΔΜ: Εγκαινιάστηκε το τελευταίο τμήμα του «Αυτοκινητοδρόμου της Φιλίας»

Ζόραν Ζάεφ: Στόχος μου η Ευρώπη
πΓΔΜ: Εγκαινιάστηκε το τελευταίο τμήμα του «Αυτοκινητοδρόμου της Φιλίας»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

«Σήμερα εγκαινιάζω τον Δρόμο της Φιλίας που ενώνει δύο φιλικές χώρες με την Ευρώπη. Η μία είναι στην Ευρώπη, η άλλη όχι. Στόχος δικός μου είναι η Ευρώπη». Αυτό το μήνυμα επέλεξε να στείλει ο πρωθυπουργός της FYROM κ. Ζόραν Ζάεφ κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του οδικού άξονα Demir Kapijia - Smokvica μήκους 28,2 χλμ που φέρνει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη και τα Σκόπια.

Ο οδικός αυτός άξονας ονομάστηκε Δρόμος της Φιλίας και αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Paneuropean Corridor X μήκους 1.451 χλμ που ενώνει το Σάλτσμπουργκ με τη θεσσαλονίκη μέσω Λουμπλιάνας, Ζάγκρεμπ, Βελιγραδίου και Σκοπίων.

Τα εγκαίνια είχαν έντονο ελληνικό χρώμα, καθώς ο Δρόμος της Φιλίας κατασκευάστηκε εξ΄ολοκλήρου από την κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ και στην τελετή παρέστη και ο υπουργός υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Ο Γενικός Διευθυντής Διεύρυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Κρίστιαν Ντάνιελσον επισήμανε πως το έργο θα ενισχύσει της μεταφορές στη ΝΑ Ευρώπη και θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα.

Ο προϋπολογισμός του οδικού άξονα των 28,2 χλμ ανήλθε στα 227 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε κυρίως από ευρωπαϊκά κονδύλια. Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται το 2012 και θα δοθεί σήμερα 24/42018 στην κυκλοφορία. Ηταν ένα ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό έργο που περιλαμβάνει εκτός από τον οδικό άξονα, δύο δίδυμα τούνελ μήκους 1,2 χλμ, 6 γέφυρες, 5 υπόγειες διαβάσεις και 120 αγωγούς νερού. Στα εργοτάξια απασχολήθηκαν κυρίως Ελληνες λόγω των ιδιαίτερα εξειδικευμένων έργων που έπρεπε να κατασκευαστούν. Η κυκλοφορία του δρόμου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε ημερήσια βάση μεταξύ 2020 - 2025 σε 10.000 οχήματα.


Χρήστος Σπίρτζης: Σημαντικός ο ρόλος των υποδομών στην άμβλυνση προβλημάτων



Την πεποίθηση ότι ο ρόλος των υποδομών και των μεταφορών «είναι ιδιαίτερος στο να αμβλυνθούν και τα προβλήματα που υπάρχουν σε πιο σημαντικά ζητήματα» εξέφρασε, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με την ευκαιρία της παρουσίας του στα εγκαίνια του τελευταίου- τμήματος του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου 10.

«(Οι δύο χώρες) έχουμε να συζητήσουμε πολλά θέματα γύρω από τις αρμοδιότητες του υπουργείου. Να πούμε ότι σε αυτόν το δρόμο εργάστηκαν ελληνικές εταιρείες και για τη μελέτη και για την κατασκευή του (...) Η φιλία των δύο λαών πρέπει να προχωρήσει. Ο ρόλος των υποδομών και μεταφορών είναι ιδιαίτερος στο να αμβλύνουμε και τα προβλήματα που υπάρχουν σε πιο σημαντικά ζητήματα» επισήμανε ο έλληνας υπουργός

Ζόραν Ζάεφ: Μονοπάτι για τους πολίτες



Ως μονοπάτι για τους πολίτες, που εκτείνεται μέχρι «τη γείτονα και φίλη δημοκρατία της Ελλάδας», χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ, το τμήμα Demir Kapija-Smokvica του "Αυτοκινητοδρόμου της Φιλίας". Με το συγκεκριμένο έργο υποδομής (που κατασκευάστηκε από την ελληνική εταιρεία ΑΚΤΩΡ), συμπλήρωσε, «κάνουμε πλήρως λειτουργικό το τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου 10, που διέρχεται από τη χώρα μας».

«Αυτό το τμήμα του 'Αυτοκινητοδρόμου της Φιλίας' ενσμωματώνει μια ιστορία» τόνισε ο κ. Ζάεφ, εξηγώντας πως πρόκειται για «την ειλικρινή ιστορία στήριξης και συνεργασίας» μεταξύ της χώρας του και της ΕΕ. Όπως χαρακτηριστικά είπε, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά σύμβολα της "ξεκάθαρης δέσμευσης της κυβέρνησής του για την ανάδειξη της χώρας του σε εποικοδομητικό σημείο που συνδέει και ενοποιεί αρμονικά".

Κατά τον κ. Ζάεφ, η θεμελιώδης αξία και αποφασιστικότητα της κυβέρνησής του, να αυξηθούν οι δυνατότητες της χώρας σε επίπεδο τέτοιο ώστε να αξίζει να είναι μέλος της ΕΕ, αποτελεί ισχυρό κίνητρο για την εναρμόνιση της (εθνικής) στρατηγικής οδικών υποδομών με εκείνη των Βρυξελλών.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ υπενθύμισε ότι ξεκίνησε η κατασκευή, ανακατασκευή ή αποκατάσταση των οδικών υποδομών σε αυτοκινητοδρόμους και περιφερειακά οδικά δίκτυα, συνολικού μήκους 800 χλμ και προϋπολογισμού 270 εκατ. ευρώ.

"Φυσικά, πρέπει να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση (...) Το αναγνωρίζουμε αυτό (...) Την ίδια ώρα, αυτό το πρότζεκτ είναι τόσο σημαντικό και μνημειώδες, ώστε (δεν υπάρχει λόγος) έστω να αναφέρουμε τις παραλείψεις και τις αντιφάσεις που περιβάλλουν την κατασκευή του. Αυτές τις απόψεις (του έργου) τις διαχειρίζονται τώρα άλλοι θεσμοί σχετικοί με την επιβολή του νόμου. Θα επαναλάβω μόνο την αποφασιστικότητά μας, παρά τις αδυναμίες και τα χρέη που κληρονομήσαμε, να ολοκληρώσουμε όπως υποσχεθήκαμε όλα τα οδικά έργα που έχουν ξεκινήσει στις συντομότερες δυνατόν προθεσμίες" πρόσθεσε.

Κρίστιαν Ντάνιελσον: Δεν αρκεί το hardware, χρειάζεται και software



Την προσδοκία του ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα δώσει ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη όχι μόνο της πΓΔΜ αλλά και της ευρύτερης περιοχής, εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στη χώρα, Κρίστιαν Ντάνιελσον (Cristian Danielsson). Τα εγκαίνια του σημαντικού αυτού έργου, πρόσθεσε, σηματοδοτούν και την έναρξη της εκστρατείας "ΕU for YOU", η οποία επικεντρώνεται στην κοινοτική βοήθεια στο πεδίο των μεταφορών.

Υπενθύμισε, δε, ότι τα προηγούμενα χρόνια η ΕΕ επένδυσε περίπου 325 εκατ. ευρώ για έργα οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών στην ΠΓΔΜ.

«Περίπου 100 χλμ αυτοκινητοδρόμων (στην ΠΓΔΜ) κατασκευάστηκαν ή ανακαινίστηκαν, συν άλλα 64 χλμ τοπικών οδών και 16 χλμ σιδηροδρόμου. Επίσης, 11 σιδηροδρομικοί σταθμοί ανακαινίστηκαν. Όλο αυτό 'μιλάει' για τη σημασία που η ΕΕ αποδίδει στην ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και της συνδεσιμότητας. Θεωρούμε ένα τέτοιο δίκτυο σαν το κλειδί για τη συνολική κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της ΕΕ», υπογράμμισε ο κοινοτικός αξιωματούχος, προειδοποιώντας ωστόσο ότι τα έργα υποδομών αποτελούν μόνο το hardware και η πραγματική δυναμική μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως μόνο αν υπάρξει και καλύτερο software, κάτι που σημαίνει καλύτερη λειτουργία των συνοριακών διαβάσεων, βελτιωμένα συστήματα έξυπνων μεταφορών και μεγαλύτερη οδική ασφάλεια.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-