Στην τελική ευθεία μπαίνει όπως όλα δείχνουν η αλλαγή σκυτάλης για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Με την κατάθεση σήμερα μίας δεσμευτικής προσφοράς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ -πράγμα που δεν αποτελεί έκπληξη για τους γνωρίζοντες τα της σιδηροδρομικής αγοράς-, ένα σήριαλ άγονων διαγωνισμών και συνεχών παρατάσεων λαμβάνει τέλος.
Ακόμη και πριν την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον Σεπτέμβριο του 2017, η αγορά θεωρούσε μονόδρομο το να καταλήξει και η ROSCO στα χέρια των Ιταλών της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI). Η ουσιαστική αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για την εταιρεία συντήρησης, το οποίο μέχρι τότε άφηναν να διαφανεί ότι παρέμενε χλιαρό, ήρθε τον περασμένο Οκτώβριο δια στόματος του διευθύνοντος συμβούλου, κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι, στο Hitachi Forum στο Μιλάνο. «Ξεκινάμε με τη διαχείριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αξιολογούμε το εάν θα αποκτήσουμε και άλλα τμήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου» είπε λίγες ημέρες μετά από επίσκεψή του στην Αθήνα.
Προίκα της ΕΕΣΣΤΥ αποτελεί η σύμβαση ύψους 25 εκατ. που έχει με την ίδια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, το οποίο και μισθώνεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ (1.160 μονάδες), για 5 χρόνια με option 5 επιπλέον. Κλειδί για την option αποτελεί η σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με λίγα λόγια οι άγονες γραμμές. Προκειμένου όμως να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, και με την απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς, η ΕΕΣΣΤΥ χρειάζεται επενδύσεις σε εξοπλισμό, οι οποίες δύσκολα θα προέλθουν από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η διαδικασία αξιολόγησης της προσφοράς θα εκκινήσει, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, άμεσα και θα διεξαχθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους όρους του διαγωνισμού.