από metereologos.gr
Σάββατο 26 Μαΐου 2018
 
 

Ο «ταύρος των θαλασσών»

Η ακτινογραφία του «Cosco Shipping Taurus», ενός από τα πιο σύγχρονα και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματο-κιβωτίων
Ο «ταύρος των θαλασσών»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η εικόνα του από την πρώτη στιγμή σε εντυπωσιάζει. Μήκους σχεδόν 400 μέτρων και με δυνατότητα να μεταφέρει 20.000 κοντέινερ δείχνει επιβλητικό. Κοιτάζοντάς το από την προβλήτα το βλέμμα χάνεται προς τον ουρανό. Νομίζεις ότι βρίσκεται μπροστά σε ουρανοξύστη, ενώ κάποιοι το χαρακτήρισαν «πλωτό νησί» λόγω του μεγέθους του. Ανάμεσα στα εμπορεύματα που μεταφέρει είναι και εξαρτήματα για την κατασκευή αεροσκαφών της Πολιτικής Αεροπορίας. Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει υποδεχθεί ποτέ το λιμάνι του Πειραιά.

Τη Δευτέρα τα ξημερώματα το νεότευκτο «Cosco Shipping Taurus» στο παρθενικό του ταξίδι από Κίνα προς Ρότερνταμ «έδεσε» για πρώτη φορά στην προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Πέραμα. Χρειάστηκαν τρία ρυμουλκά για να το «υποδεχθούν» στο αγκυροβόλιο και ύστερα από περίπου μιάμιση ώρα μπήκε με ασφάλεια στην προβλήτα. Το λιμάνι του Πειραιά εξάλλου είναι από τα ελάχιστα λιμάνια στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη που διαθέτει κατάλληλες υποδομές για να την εξυπηρέτηση γιγαντιαίων πλοίων-κοντέινερ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για το «Cosco Shipping Taurus» έγιναν 1.600 κινήσεις από γερανογέφυρες για φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων.

Οπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι εταιρείες που ασχολούνται με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν συρρικνωθεί σημαντικά και έχουν δημιουργηθεί «συμμαχίες» αναζητώντας οικονομικούς τρόπους μεταφοράς των κοντέινερ με στόχο να μειώσουν το κόστος ανά κιβώτιο. Τη δυνατότητα αυτή την προσφέρουν  γιγαντιαία πλοία όπως το «Cosco Shipping Taurus».

Ετσι μεταφέρεται πολύ μεγαλύτερος αριθμός κοντέινερ με ένα πλοίο αντί να γίνεται μεταφορά του ίδιου αριθμού εμπορευματοκιβωτίων από πολλά μικρότερα, με αποτέλεσμα κέρδος σε χρήμα και χρόνο. Με το κόστος μάλιστα κατανάλωσης καυσίμων να είναι περίπου το ίδιο, η τιμή για τη μεταφορά των κιβωτίων με τα γιγαντιαία πλοία είναι άκρως δελεαστική. Πλέον ο Πειραιάς καθίσταται ανταγωνιστικός έναντι άλλων λιμένων που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τέτοια πλοία, καθώς προσφέρει άμεση εξυπηρέτησή τους.

Κέρδος σε χρόνο και χρήμα υπάρχει όμως και στη συνέχεια, καθώς ορισμένα κοντέινερ που έφερε ως τον Πειραιά το «Cosco Shipping Taurus» θα μεταφερθούν άμεσα, με τρένα, από τις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ ΑΕ προς την Κεντρική Ευρώπη, ενώ άλλα θα φορτωθούν σε μικρότερα εμπορικά πλοία για να μεταφερθούν σε άλλα λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, στην Τουρκία, στην Κύπρο κ.α.

Οπως έχει αναφερθεί, οι δυνατότητες της νέας προβλήτας III εδραιώνουν το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα ευρωπαϊκά λιμάνια. Με την ολοκλήρωση των έργων, η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από 5,5 εκατ. ως τώρα. Επιπλέον 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτα μπορεί να διαχειριστεί ετησίως και ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ.

Στην εκδήλωση για την υποδοχή του πλοίου τη Δευτέρα ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Cosco Shipping Ports Ken Chen είπε ότι ο κινεζικός όμιλος συνεισέφερε στην ανάπτυξη του λιμανιού δημιουργώντας 1.600 θέσεις εργασίας ενώ αύξησε τη δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από 680.000 TEUs σε 3,7 εκατ. ΤEUs το 2017.
Από την πλευρά του ο Captain Fu Chengqiu, διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, σημείωσε ότι η δρομολόγηση του «Taurus» θα φέρει περισσότερη δουλειά στον Πειραιά, και πρόσθεσε πως η κινεζική εταιρεία ύστερα από επτά χρόνια σκληρής δουλειάς κατάφερε να ανεβάσει το λιμάνι του Πειραιά από την 26η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στην 38η.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοηγών κάπτεν Αγγελος Βασιλάκος ανέφερε ότι ο βαθμός δυσκολίας διαχείρισης ενός τέτοιου πλοίου σε μια κλίμακα από το 1 ως το 10 είναι πάνω από 10. Η δυσκολία εξαρτάται από το μήκος, το πλάτος και το βύθισμα του πλοίου, και είναι σαν να χειρίζεσαι «ένα πλωτό νησί».

Σημείωσε επίσης ότι οι πλοηγοί στο λιμάνι του Πειραιά διαθέτουν εμπειρία, ικανότητα και τεχνογνωσία για τη διαχείριση τέτοιων πλοίων και ενώ στην Ευρώπη θα χρειάζονταν τουλάχιστον τέσσερα ρυμουλκά στον Πειραιά χρειάστηκαν τρία. Πρόσθεσε ακόμα ότι αποτελεί πρόκληση για τους πλοηγούς η διαχείριση γιγαντιαίων πλοίων, λέγοντας πως δεν είναι η πρώτη φορά που αντίστοιχου μεγέθους πλοία μεταφοράς κοντέινερ έχουν δέσει στον Πειραιά. Αναφορικά με τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια είπε ότι διαθέτουν πιο πολλά βοηθήματα για να μπορέσουν να κάνουν καλύτερους ελιγμούς, ενώ τα μεγάλα πλοία με τα εμπορευματοκιβώτια είναι πιο «βαριά» στις κινήσεις τους και πιο «νωχελικά».


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-