Συνάντηση όλων των εμπλεκομένων πλευρών με στόχο να βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ των ενδιαφερόμενων ακτοπλοϊκών εταιρειών θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από τις διαμαρτυρίες της Golden Star Ferries αναφορικά με τις εγκρίσεις αιτημάτων για την δρομολόγηση πλοίων της. Μάλιστα στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Γιώργος Στεφάνου γνωστοποίησε την Τρίτη το απόγευμα την πρόθεση του να προχωρήσει σε απεργία πείνας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Mε αφορμή τη δημοσιότητα που έδωσε η εταιρία Golden Star Ferries στο θέμα σχετικά με τα δρομολόγια των πλοίων της και μετά από ενημέρωση που είχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το Δήμαρχο Σαντορίνης, για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι του νησιού, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου να στείλει τεχνικό κλιμάκιο στο νησί, ώστε να προσδιοριστεί το πρόβλημα και να βρεθεί λύση. Έτσι κι έγινε, ενώ παράλληλα ακολούθησαν συσκέψεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά και με εκπροσώπους της εταιρίας. Στις συσκέψεις αποφασίστηκε να εκδοθεί πρώτα η τεχνική έκθεση για το λιμάνι της Σαντορίνης και στη συνέχεια να αναζητηθεί λύση για το θέμα των δρομολογίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η διαμαρτυρία του κ. Γιώργου Στεφάνου στο Υπουργείο. Αύριο έχει οριστεί συνάντηση των εμπλεκομένων πλευρών προκειμένου να βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ των ενδιαφερομένων εταιριών.»

Σημειώνεται πως πριν την ανακοίνωση είχε προηγηθεί στο υπουργείο σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας κατά την οποία σύμφωνα με πληροφορίες ο κ.Στεφάνου είχε αποδεχθεί την πρόταση που του έγινε για αλλαγή στις ώρες άφιξης του συμβατικού πλοίου του στη Σαντορίνη κατά 15 λεπτά μετά την αναχώρηση του πλοίου της Hellenic Seaways. Ωστόσο ο κ. Στεφάνου είχε εμφανιστεί επιφυλακτικός λέγοντας πως αναμένει ακόμη την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας για την έγκριση των σχετικών δρομολογίων.

Ο κ. Δημήτρης Στεφάνου της Golden Star Ferries σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου στις 15.30 στα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά κατηγόρησε εκ νέου τον κ. Κουρουμπλή ότι για λόγους που ο ίδιος δεν γνωρίζει δεν υπογράφει το αίτημα της εταιρείας για την δρομολόγηση των συμβατικών πλοίων υποστηρίζοντας παράλληλα ότι τα αιτήματα για τα δυο ταχύπλοα της εταιρείας ήταν εμπρόθεσμα βάση της ημερομηνίας που το έστειλε στο υπουργείο. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός έχει για μεγάλο χρονικό διάστημα στα συρτάρια του γραφείου του την απόφαση για δρομολόγηση των πλοίων από Πειραιά για Κρήτη μέσω Κυκλάδων και δεν υπογράφει με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και να αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα να βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας εκατοντάδες μέλη των πληρωμάτων.

Eπιπλέον τόνισε ότι εφόσον υπάρχει πρόβλημα στο λιμάνι της Σαντορίνης τότε αφορά όλες τις εταιρείες και όχι μόνο τη δική του. Αναφορικά με το θέμα της παραπομπής στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους των αιτημάτων για δρομολόγηση των νέων ταχυπλόων της εταιρείας στις Κυκλάδες επεσήμανε ότι κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ο νομικός σύμβουλος του υπουργείου πρότεινε να γίνει αποδεκτό το αίτημα. Για το θέμα πάντως εκκρεμεί η τελική απόφαση από το ΝΣΚ.

Λίγο αργότερα στις 17.00 λίγα μέτρα μακρύτερα στην Ακτή Μιαούλη έδωσαν έκτακτη συνέντευξη Τύπου ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος εκ μέρους της εταιρείας Seajets και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Speed Lines κ. Γιάννης Δεπάστας.

Ο κ. Ηλιόπουλος είπε μεταξύ άλλων ότι «δεν θα γίνει το Αιγαίο μπάτε σκύλοι αλέστε. θέλουμε ένα Αιγαίο με όραμα, σταθερότητα, νομιμότητα και όχι πειρατικό» λέγοντας πως εάν κάποιοι το μετατρέψουν σε «πειρατικό» τότε θα αποσυρθούν τα πλοία της Sea Jets από το Αιγαίο και θα μπουν σε άλλες γραμμές όπως στην Πορτογαλία. Ζήτησε να τηρείται ο νόμος σχετικά με τα εκπρόθεσμα αιτήματα δρομολόγησης πλοίων και να μην υπάρχουν διακρίσεις σε βάρος πλοιοκτητών. Αναφορικά με τα εκπρόθεσμα δρομολόγια πρόσθεσε ότι μπορούν να εγκρίνονται εφόσον είναι για γραμμές που δεν εξυπηρετούνται κάτι που δεν ισχύει για την Golden Star Ferries.

«Αν εγκριθούν τα εκπρόθεσμα αιτήματα της Golden Star Ferries θα δημιουργηθεί χάος στο ακτοπλοϊκό δίκτυο» είπε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Δεπάστας ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε την επιβίωση των εταιρειών μας».

Η κατάσταση στο λιμάνι της Σαντορίνης

Μιλώντας στο Βήμα ο δήμαρχος Σαντορίνης κ. Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος ανέφερε ότι την Τρίτη συνομίλησε τηλεφωνικά με τον κ. Κουρουμπλή και του επανέλαβε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει δυνατότητα να δέσει μόνο ένα πλοίο στο λιμάνι του νησιού και ζήτησε να μην γίνεται ταυτόχρονη άφιξη πλοίων. Ως προς το αίτημα της ακτοπλοϊκής εταιρείας είπε ότι δεν έχει καμία αντίρρηση και ότι εξυπηρετεί το δρομολόγιο απλά θα πρέπει να βρεθεί λύση ως προς τις ώρες αφίξεων. Αναφορικά με την ζημιά που υπάρχει εξέφρασε την ελπίδα ως το καλοκαίρι να έχει αποκατασταθεί σημειώνοντας επίσης ότι η σχετική μελέτη για την προβλήτα επικινδύνων εγκρίθηκε χθες από το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου και ενδεχομένως σήμερα να έχει αποσταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει εγκρίνει για το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΡΥ» της Golden Star Ferries από 13/04/2018 έως 31/10/2018 την εκτέλεση της γραμμής Ηράκλειο-Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο-Τήνο-Ανδρο και Ραφήνα. Επίσης, για το επιβατηγό οχηματαγωγό Σούπερ Φέρρυ ΙΙ της ίδιας εταιρείας της γραμμή Ηράκλειο-Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο-Τήνο-Ανδρο-Ραφήνα.

Η Golden Star Ferries αγόρασε πρόσφατα δύο ταχύπλοα που προορίζονται για τη γραμμή Πειραιάς-Κυκλάδες, κάνοντας χιαστή δρομολόγια. Δηλαδή, όταν το ένα θα πηγαίνει προς Κυκλάδες το άλλο θα επιστρέφει.

Η εταιρεία, στις 4 Δεκεμβρίου, κατέθεσε αίτηση για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων στη γραμμή Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ίος –Σαντορίνη – Νάξος – Πάρος – Μύκονος -Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.

Η αίτηση της εταιρείας συζητήθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στις 15 Δεκεμβρίου. Λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου.

Προφορικά ο δικηγόρος του ΥΝΑ έδωσε τη νομική έγκριση. Όμως το ΣΑΣ παρέπεμψε το ζήτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.