από metereologos.gr
Σάββατο 21 Ιουλίου 2018
 
 

Οριστικά στην Alstom η προμήθεια της νέας γενιάς συρμών του Τραμ

Οι περιπέτειες του διαγωνισμού και οι δικαστικές εμπλοκές από το 2013
Οριστικά στην Alstom η προμήθεια της νέας γενιάς συρμών του Τραμ
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τέλος σε μια διαγωνιστική περιπέτεια διάρκειας άνω των τεσσάρων ετών μπαίνει με την απόφαση που κατακυρώνει οριστικά την προμήθεια της νέας γενιάς συρμών του τραμ της Αθήνας στη γαλλική Alstom. Ο διαγωνισμός μετά από τρεις προκηρύξεις, με την πρώτη να ξεκινά το 2013 και να τερματίζεται άδοξα δυο χρόνια μετά λόγω δικαστικών εμπλοκών, βαίνει προς την ολοκλήρωσή του. Μένει μόνο η έγκριση νομιμότητας της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα ο συμβατικός χρόνος που αντιστοιχεί σε 940 ημέρες, δηλαδή περίπου 31 μήνες.

Η προμήθεια των 25 νέων συρμών τραμ είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του δικτύου τραμ της πρωτεύουσας με την κυκλοφορία της επέκτασης προς Πειραιά. Για την επέκταση και μόνο προς Πειραιά απαιτούνται 12 συρμοί, γεγονός που σημαίνει ότι με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας των 5,4 χλμ. από το ΣΕΦ προς το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά, το φθινόπωρο του 2018, θα απαιτηθεί αναδιοργάνωση δρομολογίων στο σύνολο του δικτύου για να καλυφθούν οι αυξημένες απαιτήσεις.

Από τους έξι διεκδικητές το 2014 στους Γάλλους της Alstom

Στον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε τον Νοέμβριο του 2013, κατήλθαν μετά από αλλεπάλληλες αναβολές αρχικά έξι εταιρείες, οι CNR, Solaris, Pesa, Stadler, Skoda και CAF. Οι πρώτες τρεις αποκλείστηκαν για τυπικούς λόγους, ενώ μετά την τεχνική αξιολόγηση πρώτη ανεδείχθη η CAF. Οι ενδιαφερόμενοι όμως επιδόθηκαν σε δικαστικές διαμάχες τορπιλίζοντας το διαγωνισμό, καθώς η Skoda ζήτησε αποκλεισμό της CAF, ενώ η Solaris, που είχε «κοπεί» για τυπικούς λόγους ζητούσε να γίνει δεκτή. Η Αττικό Μετρό οδηγήθηκε στην ακύρωση του διαγωνισμού δυο χρόνια μετά την έναρξή του.

Η δεύτερη απόπειρα προκήρυξης έγινε το Μάρτιο του 2016, όμως ούτε αυτή ευοδώθηκε. Ένα μήνα αργότερα η νεόκοπη τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό, αποφάσισε την ανάκληση της απόφασης προκήρυξης και επαναδημοπράτησή του, «ώστε  να  γίνει  καλύτερη επεξεργασία της κατανομής του βάρους μεταξύ των κριτηρίων και του τρόπου βαθμολόγησης, ο οποίος θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από αναλογικότητα, σαφήνεια και (όπου είναι εφικτό) από προσδιορισμό της προτιμώμενης λύσης». Ουσιαστικά, η απόφαση αντανακλούσε τις επιφυλάξεις της διοίκησης για φωτογραφικό διαγωνισμό.

Όμως μπρος-πίσω είχαμε και την τρίτη φορά που επιχειρήθηκε να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός, λόγω ελλιπούς προετοιμασίας. Έτσι, μέσα σε λίγες ημέρες τον Φεβρουάριο του 2017, ο διαγωνισμός βγήκε, «μαζεύτηκε» λόγω απαίτησης προέγκρισης από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, και επαναδημοπρατήθηκε.

Δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν από την Alstom, τη Hyundai Rotem και τη Skoda, ωστόσο μόνο η Alstom πέρασε στην επόμενη φάση, με αποτέλεσμα να κατατεθούν προσφυγές από τους  υπόλοιπους διεκδικητές. Τελικά, στα τέλη του 2017 το τοπίο ξεκαθάρισε με την απόρριψη των προσφυγών, και άνοιξε ο δρόμος για τon γαλλικό πολυεθνικό όμιλο. Το συνολικό κατ' αποκοπή τίμημα της προμήθειας, που προσέφερε ο ανάδοχος, είναι συνολικής αξίας 54.183.898 ευρώ (μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ). Οι νέοι συρμοί που θα ενταχθούν στο δίκτυο θα περιλαμβάνουν όλες τις τεχνικές βελτιώσεις που έχουν προκύψει από το 2004, όταν και ήλθε η πρώτη γενιά συρμών της Ansaldobreda.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.