Ετος σταθμός για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα είναι το 2019, καθώς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης κατά την άφιξη του μετροπόντικα στην «Καλαμαριά», η έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του μετρό θα συνδυαστεί με τον εκσυγχρονισμό των λεωφορείων που ως τότε θα έχει επιτύχει ο νέος ΟΑΣΘ.

«Το 2019 ξεκινάει η δοκιμαστική λειτουργία της κύριας γραμμής του Μετρό, το 2020 δίνεται στους πολίτες και δύο μήνες αργότερα, θα δοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά» ανέφερε, τονίζοντας ότι «το έργο του Μετρό, από ανέκδοτο, επιτέλους ολοκληρώνεται». Μέχρι τότε, όπως συμπλήρωσε, «το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης επιτέλους θα έχει τις αστικές συγκοινωνίες που όφειλε εδώ και πάρα πολλά χρόνια να έχει» τόνισε, αναφερόμενος στην επίλυση των προβλημάτων που έχει παραλάβει ο ΟΑΣΘ από τις προηγούμενες διοικήσεις.
Παράλληλα, παρουσία του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ κ. Γιάννη Μυλόπουλου, ανακοίνωσε την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, που αφορούν τις επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αναδεικνύοντας την προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση και το υπουργείο στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού δικτύου και στις δυτικές συνοικίες της πόλης. Οι δυο διαγωνισμοί για τις πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
«Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα με τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού σε σχέση με τις δυτικές συνοικίες, γενικότερα. Και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Τις ξεχνούσαν. Δεν είμαστε σ΄ αυτή τη λογική» επισήμανε.
Σχετικά με τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό για τη συμπρωτεύουσα, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το χρόνο που θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μετρό τόνισε χαρακτηριστικά: «Θα ρωτήσετε όσους έκαναν συμβάσεις που προέβλεπαν ότι η σύμβαση του παλιού ΟΑΣΘ θα είναι 2 χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό και των επεκτάσεών του».
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, άξονας θα είναι οι σταθμοί του μετρό, στη λειτουργία του οποίου θα «κουμπώσουν» τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ. «Μιλάμε για μία τελείως διαφορετική λογική που θα αναβαθμίσει την πόλη, το αστικό περιβάλλον, και την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό είναι πολύ κοντά» σχολίασε.
Απαντώντας μάλιστα στις αιτιάσεις σχετικά με δυσαρέσκεια απέναντι στη διοίκηση του ΟΑΣΘ, επισήμανε τα εξής: «Υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια για τη στάση συγκεκριμένων κύκλων που έχουν καθυστερήσει την εκκαθάριση. Από ό,τι ξέρω, μέσα στην επόμενη εβδομάδα συζητείται στο ΣτΕ η μία προσφυγή, υπάρχει δυσαρέσκεια από αυτά που έχουμε βρει, που είναι έξω από την φαντασία και θα τα αναδείξει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, και υπάρχει και δυσαρέσκεια για διάφορες αθλιότητες που διακινούνται στα ΜΜΕ σε σχέση με την διοίκηση του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ».
Ο «Φρίξος» στην Καλαμαριά
Σήμερα, το δεύτερο Μηχάνημα Ολομέτωπης Κοπής (TBM) έφτασε στον τέταρτο κατά σειρά σταθμό της επέκτασης της βασικής γραμμής προς την Καλαμαριά. Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, τα δεδομένα δείχνουν ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται και κατά πάσα πιθανότητα οι δίδυμες σήραγγες της επέκτασης θα ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι, αντί για τον Σεπτέμβριο που είχε προβλεφθεί.
Το έργο της επέκτασης της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77χλμ. περίπου, 5 υπόγειους σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, καθώς και μέρος των απαιτούμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων.
Προκειμένου οι πέντε σταθμοί, δηλαδή Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα, να αποδοθούν στους πολίτες το 2021, απαιτούνται διαγωνισμοί για την προμήθεια συρμών, σηματοδότησης και Η/Μ συστημάτων, που δρομολογούνται για μέσα στο τρέχον έτος.