από metereologos.gr
Δευτέρα 21 Μαΐου 2018
 
 

Προϋπόθεση το δίκτυο για να μπουν στις ράγες τα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«Έκλεισε» η δεσμευτική οικονομική προσφορά των Ιταλών για την ΕΕΣΣΤΥ
Προϋπόθεση το δίκτυο για να μπουν στις ράγες τα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η συμπλήρωση του παζλ του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι το τέλος της νέας χρονιάς, αλλά και η διεκδίκηση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού διαμορφώνουν τις προκλήσεις του 2018. «Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 υπήρξε χρονιά σταθμός, καθώς
στις 14 Σεπτεμβρίου γίναμε μέλος μιας μεγάλης σιδηροδρομικής οικογένειας. Ανοίγονται νέοι δρόμοι για έναν καινούριο κύκλο ανάπτυξης της εταιρείας, αλλά και των ανθρώπων της, με προτεραιότητα τις νέες υπηρεσίες που σχεδιάζουμε τόσο στον επιβατικό, όσο και στον εμπορευματικό τομέα» ανέφερε, μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης.  

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση και ολοκλήρωση των έργων υποδομής του δικτύου, επισήμανε ότι στη σύμβαση δεν υπάρχουν σχετικές ρήτρες, όμως η έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων θα δώσει την ευκαιρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναπτύξει το επενδυτικό της πλάνο και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της. Παράλληλα, κοινοποίησε την απόφαση είτε η μητρική εταιρεία, είτε η θυγατρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να καταθέσει δεσμευτική προσφορά στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ.

Στο τέλος του 2018 πλήρως έτοιμος ο άξονας Αθήνας - Θεσσαλονίκης

Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφέρθηκε σε έγγραφες, αλλά και προφορικές δεσμεύσεις του ΟΣΕ. Σύμφωνα με τις γραπτές δεσμεύσεις, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα δοθεί το τμήμα Πειραιάς - Αθήνα, καθώς ο ένας κλάδος στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι χωρίς ηλεκτροκίνηση, ενώ η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση θα είναι έτοιμη στα τέλη Μαρτίου. Δεδομένου ότι στο κομμάτι αυτό του δικτύου περιλαμβάνονται δύο σήραγγες, συνολικού μήκους 9 χλμ., οι μεγαλύτερες ίσως στα Βαλκάνια, το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό.

Όπως όμως είπε ο κ. Τσαλίδης, σύμφωνα με τις προφορικές διαβεβαιώσεις, τον Ιούνιο του 2018 θα είναι έτοιμη η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, ενώ η ολοκλήρωση σήμανσης και τηλεδιοίκησης θα παραδοθεί στο τέλος του έτους. Η βελτίωση του δικτύου θα σημάνει και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα να «τρέξουν» σύγχρονα τρένα στις ελληνικές ράγες, όπως προβλέπει το 5ετές επενδυτικό πλάνο της FS Group για την Ελλάδα, συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Ενδεικτικό της σημασίας της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου είναι το γεγονός ότι στον βασικό άξονα της χώρας, στη διαδρομή από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν σήμερα τουλάχιστον 10 βραδυπορίες, σε ορισμένες μάλιστα οι ταχύτητες φτάνουν μόλις τα 10 χλμ/ώρα.

Σε ό,τι αφορά στον Προαστιακό, τόσο στον οριζόντιο άξονα που είναι Κιάτο -
Αεροδρόμιο, όσο και στον κάθετο άξονα που θα είναι Πειραιάς - Χαλκίδα, σε ένα μήνα ολοκληρώνονται τα έργα της ηλεκτροκίνσησης. Όμως για τα συστήματα σήμανσης και τηλεδιοίκησης υπάρχουν μόνο στο κομμάτι ΣΚΑ-Αεροδρόμιο. Εκεί προβλέπεται πύκνωση δρομολογίων με συχνότητες που θα φτάνουν τα 20 λεπτά.

Οι πρώτες προσλήψεις στην εποχή των Ιταλών

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά μπροστά με σταθερά βήματα, βασιζόμενη
στην τεχνογνωσία, στην εμπειρία, αλλά και στην ικανότητα του προσωπικού της,
σε ένα μέλλον το οποίο έχει πολλές προκλήσεις, αλλά και πολλές ευκαιρίες
ταυτόχρονα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαλίδης, μεταφέροντας το μήνυμα της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έθεσε μάλιστα ως προτεραιότητα, με το πέρας των εορτών, την προκήρυξη πρόσληψης, σε πρώτη φάση, 60 μηχανοδηγών, καθώς και επιπλέον επιστημονικού προσωπικού που έχει ανάγκη η εταιρεία στους τομείς των χρηματοοικονομικών, του ΙΤ, του operation, του στρατηγικού σχεδιασμού.

Πέρα από το ζήτημα των υποδομών, η ανάγκη για μηχανοδηγούς αποτελεί επίσης προτεραιότητα της εταιρείας, καθώς πολλοί εξ αυτών τη νέα χρονιά παγιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, άρα χρειάζεται αναπλήρωση. Η απαραίτητη εκπαίδευση των μηχανοδηγών έχει ήδη ληφθεί υπόψη στους σχεδιασμούς της διοίκησης, όπως εξήγησε ο κ. Τσαλίδης, και δεν πρόκειται να δημιουργηθεί κανένα κενό στα δρομολόγια.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ και «έξυπνο» εισιτήριο

Μέσα στο μπάχαλο που δημιούργησε το προηγούμενο διάστημα η απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για άμεση πλήρη εφαρμογή από τον ΟΑΣΑ του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έκανε εντύπωση η πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκδίδει δικά της εισιτήρια. Μάλιστα, πολλοί έκαναν εικασίες για κόντρες ανάμεσα στις διοικήσεις των δύο εταιρειών.

Βάζοντας τα πράγματα σε μια σειρά, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξήγησε ότι πρόκειται για μια ιστορία που ξεκίνησε το 2011, οπότε διαμορφώθηκε το πλαίσιο αποφάσεων για το ηλεκτρονικό εισιτήριο χωρίς όμως να ληφθεί υπόψη ότι η εταιρεία διέθετε ήδη ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει  πρόβλεψη σύνδεσης των δύο συστημάτων.

«Η σύμβαση του Δεκεμβρίου του 2014 δεν επέτρεπε αλλαγές. Σήμερα, έχουμε  υπογράψει ένα μνημόνιο συναντήλησης,  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ΟΑΣΑ και ο ΟΣΕ -που έχει την ευθύνη των σταθμών- για την επίλυση του ζητήματος της πλήρους διαλειτουργικότητας ως το καλοκαίρι του 2018» ανέφερε. Ξεκαθάρισε επίσης ότι στο θέμα της τιμολογιακής πολιτικής και των εσόδων δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς στο σύστημα φαίνεται ποιο κομμάτι του δικτύου χρησιμοποίησε ο επιβάτης, άρα η κατανομή των εσόδων θα είναι εύκολη.

Τέλος, χαρακτηρίζοντας καλοδεχούμενο τον ανταγωνισμό από τις άλλες εταιρείες που ήδη έχουν λάβει άδεια να πραγματοποιούν δρομολόγια στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς και από όσες θα θελήσουν στο μέλλον, ακόμα κι αν είναι ο ίδιος ο ΟΣΕ, τόνισε ότι «λόγω των  ετών λειτουργίας και της εμπειρίας του προσωπικού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει πάντα το πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης».


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-