Μεταφορά των δραστηριοτήτων του αμαξοστασίου της Ο.ΣΥ ΑΕ από το Ελληνικό σε άλλα αμαξοστάσια που λειτουργούν προβλέπει σε πρώτη φάση ο σχεδιασμός της εταιρείας, όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης στη Βουλή. Αυτό θα γίνει προκειμένου ο χώρος που στεγάζει το μεγαλύτερο σήμερα αμαξοστάσιο των οδικών συγκοινωνιών να παραδοθεί, όπως προβλέπεται, στην Ελληνικό ΑΕ για την υλοποίηση της επένδυσης στο χώρο του παλαιού αεροδρομίου.

Παράλληλα, αναζητείται χώρος που θα αποτελεί και την προσφορότερη λύση για τη δημιουργία νέου αμαξοστασίου στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων και ανατολικών προαστίων, ώστε οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας να μην επωμιστούν το κόστος της μεταφοράς στο Θριάσιο. Πρόκειται για ένα λειτουργικό κόστος το οποίο προσδιόρισε ετησίως στα 2,5 εκατ. ευρώ για επιπλέον καύσιμα, «νεκρά» οχηματοχιλιόμετρα, επιπλέον κόστος εργασίας και περιβαλλοντικό κόστος.
«Δεν έχει μετεγκατασταθεί λόγω κόστους»
Πρόκειται για το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. ΑΕ, έκτασης 80.500 τ.μ., στο οποίο φιλοξενούνται σήμερα 370 λεωφορεία. Εξυπηρετεί την ευρύτερη την ευρύτερη περιοχή των νότιων και ανατολικών προαστίων, όπως και το αμαξοστάσιο του Αγίου Δημητρίου. Όπως ενημέρωση το κοινοβούλιο ο κ. Σπίρτζης, ο Οργανισμός συνέταξε αναλυτική μελέτη συλλογής και αξιολόγησης των διατιθεμένων στοιχείων, μετά το αίτημα τον Ιανουάριο του 2016 της «Ελληνικό Α.Ε.» για την απομάκρυνσή του.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η Ο.ΣΥ έλαβε υπόψη της στοιχεία από γραφείο συγκοινωνιακών μελετών που τα προηγούμενα χρόνια είχε κάνει μελέτη και «συγκεκριμένα, το ίδιο γραφείο που επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη του αειμνήστου είχε κάνει τη μελέτη για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Τελείως τυχαίο είναι αυτό» σχολίασε.
Στα ευρήματα τώρα αυτής της μελέτης, οι επιπτώσεις της μεταφοράς του αμαξοστασίου στο Θριάσιο, όπου η Ο.ΣΥ. διαθέτει αμαξοστάσιο 104 στρεμμάτων, είναι σημαντικές. Η αύξηση των ημερήσιων νεκρών οχηματοχιλιομέτρων των πετρελαιοκίνητων λεωφορείων εκτιμήθηκε από 18.875 σε 21.673, δηλαδή 2.797 οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως. Επίσης, θα έχει επιπτώσεις στις ώρες εργασίας του προσωπικού κίνησης, λόγω ακριβώς αυτής της αύξησης αυτών των χιλιομέτρων και κατά συνέπεια το λειτουργικό κόστος του Οργανισμού θα αυξηθεί. Σε ετήσια βάση αυτό εκτιμήθηκε γύρω στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον, το κόστος της επένδυσης για το νέο αμαξοστάσιο ή την επέκταση των υπαρχόντων, όπως έχει προσδιορίσει από τον ΟΑΣΑ, ανέρχεται σε 35 εκατ. ευρώ περίπου. «Και αυτό το κόστος θα το επωμιστούν οι αστικές συγκοινωνίες, γιατί κάποιοι δεν έκαναν καλό σχεδιασμό. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουμε ήδη μετεγκαταστήσει το αμαξοστάσιο του Ελληνικού» είπε ο κ. Σπίρτζης, τονίζοντας ότι αυτά κληροδοτήθηκαν στη σημερινή κυβέρνηση από όσους χειρίστηκαν το θέμα του Ελληνικού πριν.
Καμία καθυστέρηση από εμάς –Ο επενδυτής καθυστέρησε το ΣΟΑ
Όπως παρουσίασε ο αρμόδιος υπουργός, έχει υπογραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2016, συμφωνία του Υπουργείου με την «Ελληνικό ΑΕ» για παράδοση του οικοπέδου τρεις μήνες πριν τη μεταβίβαση των μετοχών. «Βάσει, λοιπόν, όσων συμφωνήθηκαν, μετά και την αλλαγή της σύμβασης -δηλαδή μετά από αυτά που συμφωνήθηκαν, όχι αυτά που παραλάβαμε σαν συμφωνία- η παραχώρηση του Ελληνικού θα γίνει μέχρι τον Ιούνιο του 2018 είναι η συμφωνία που είχαμε υποχρεωθεί και κάναμε στην προηγούμενη διαπραγμάτευση» είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής, καταλήγοντας ότι δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση από την πλευρά του υπουργείου.
Απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράτασης, κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο, ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε ουσιαστικά για επτάμηνη καθυστέρηση τον επενδυτή, ο οποίος κατέθεσε το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης το καλοκαίρι του 2017. «Χωρίς το σχέδιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης, όπως γνωρίζετε, δε θα μπορούσε να υπάρχει κανένας σχεδιασμός, καμία μελέτη και καμία αδειοδότηση» είπε.
Συμπεραίνοντας λοιπόν ότι εάν ο επενδυτής είχε προχωρήσει στην κατάθεση του ΣΟΑ, οι εργασίες θα μπορούσαν και να ξεκινήσουν στο Ελληνικό μέχρι το τέλος του χρόνου γιατί θα υπήρχε αδειοδότηση, κατέληξε ότι τότε θα υπήρχε λόγος να κατηγορείται για κωλυσιεργία. Την ίδια στιγμή, κι ενώ η «Ελληνικό ΑΕ» είχε ζητήσει με επιστολή της από τον Φεβρουάριο του 2016 που έδινε περιθώριο ως τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, επισήμανε ότι σε ένα τόσο μεγάλο έργο, οι εργασίες θα μπορούσαν απλώς να ξεκινήσουν από κάποιο άλλο κομμάτι της έκτασης.