Στην ομάδα «ferryhopper», που ανέπτυξε μια καινοτόμο πλατφόρμα online αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε νησιά που δεν συνδέονταν μέχρι τώρα μεταξύ τους, προσφέροντας πολλαπλά ταξίδια σε μία κράτηση απονεμήθηκε το 1ο βραβείο στον 4ο διαγωνισμό καινοτομίας «Blue Growth», για τη γαλάζια οικονομία που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά.

Το 2ο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα από το Ε.Μ.Π. «MESTOR», για την εφαρμογή της ιδέας μείωσης των εκπομπών ρύπων στα λιμάνια μέσω της ηλεκτροδότησης των πλοίων με ένα καινούργιο σύστημα πρωτοπόρων μπαταριών.
Το 3ο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα «ELIMINATORE» για την κατασκευή μιας συσκευής με 20 έμβολα που καθαρίζει αποτελεσματικά και με μικρότερο κόστος και χωρίς περιβαλλοντικές συνέπειες τα δίκτυα των κλωβών στις ιχθυοκαλλιέργειες.
Επίσης το 4ο βραβείο δόθηκε στην ομάδα «RECYCLING» για την μέθοδο που ανέπτυξε για την ανακύκλωση σκαφών από πολυεστέρα.
Ακόμη το 5ο βραβείο πήρε η ομάδα «keeano» για την ηλεκτρονική εφαρμογή εξατομικευμένων πληροφοριών για την επιλογή παραλιών ανά τον κόσμο με βάση τις προσωπικές ανάγκες του καθενός.
Επιπλέον το 6ο βραβείο πήραν λόγω ισοβαθμίας οι ομάδες «DR.OP4SE.A» για τη χρήση drones προωθημένης τεχνολογίας για την καταπολέμηση της πειρατείας στα πλοία και «NESER ENGINEERING» που παρουσίασε τη δοκιμασμένη μέθοδο διοχέτευσης αέρα στον κινητήρα του πλοίου επιτυγχάνοντας μείωση κατά 40% της κατανάλωσης καυσίμου και 70% της εκπομπής ρύπων.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 16 υποψήφιες ομάδες που παρουσίασαν τις επιχειρηματικές τους ιδέες και πρακτικές ενώπιον συμβουλίου κριτών, με τη συμμετοχή ειδικών από τον χώρο της Ναυτιλίας, καθώς και πολυπληθούς κοινού.
Από την πλευρά του ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης, στην ομιλία του, τόνισε: «Το «Blue Growth» είναι ο πρώτος διαγωνισμός για καινοτόμο επιχειρηματικότητα που εδράζεται και στοχεύει στη θαλάσσια οικονομία σε σχέση με τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη που συνέβη στον κόσμο. Η γαλάζια οικονομία είναι μία έννοια που έχει εφευρεθεί τελικά, με την παρούσα της έννοια, τα τελευταία πέντε χρόνια και στην Ευρώπη φέρνει περίπου 500 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο και 5,5 εκατομμύρια δουλειές. Η καινοτομία της είναι ότι για πρώτη φορά συγκεντρώνει όλους τους τομείς της θαλάσσιας οικονομίας, της οικονομικής δραστηριότητας που έχει σχέση με τη θάλασσα.»

Και πρόσθεσε: «O Πειραιάς σήμερα έχει πάνω από το 50% νεανική ανεργία, ένα πραγματικά σοκαριστικό νούμερο, ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στον Δυτικό κόσμο. Και αυτό είναι και το ζητούμενο. Έχει όμως και πολλές μεγάλες ευκαιρίες που συμβαίνουν εδώ στον Πειραιά. Ο Πειραιάς παραμένει το σπίτι της μεγαλύτερης πλοιοκτητικής κοινότητας, του ελληνικού εφοπλισμού. Ο Πειραιάς έγινε το ευρωπαϊκό «terminus» της μεγαλύτερης δημόσιας επένδυσης που συντελείται σήμερα του «one belt one road», του νέου δρόμου του μεταξιού, όπου η μεγαλύτερη εξαγωγική βιομηχανία, η Κίνα, έχει επιλέξει τον Πειραιά ως το σημείο που συναντά το μεγαλύτερό της πελάτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.»

Ανέφερε ακόμη ότι «ο Δήμος του Πειραιά εξασφάλισε ένα καινοτόμο εργαλείο και μπορεί για πρώτη φορά να υλοποιήσει μία δικιά του στρατηγική και να επενδύσει ο ίδιος 100 εκατομμύρια ευρώ στην ανταγωνιστικότητα και στη βιωσιμότητα του Πειραιά. Το ΜΕΤΡΟ και το ΤΡΑΜ μας ταλαιπωρούν χρόνια, αλλά συνδέουν με μέσα σταθερής τροχιάς για πρώτη φορά τον Πειραιά με τον υπόλοιπο χώρο. Και εδώ σε αυτό το κτίριο και στα γύρω – γύρω κτίρια πραγματοποιούνται επενδύσεις ανάπλασης. Δεν είναι δυστυχώς στη χώρα μας πολλά τα σημεία όπου συναντώνται δύο σημαντικά σημεία της παγκόσμιας αλυσίδας αξίας: ο ελληνικός εφοπλισμός και το «one belt one road» με επενδύσεις πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή. 380 εκατομμύρια ευρώ υλοποιεί επενδύσεις η «COSCO» στον ΟΛΠ. Εμείς ως Δήμος έχουμε ένα επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 120 εκατομμυρίων ευρώ, το ΜΕΤΡΟ και το ΤΡΑΜ είναι μία δημόσια επένδυση της τάξης των 400 εκατομμυρίων ευρώ και η παρούσα επένδυση το real estate είναι βέβαια σημαντική, αλλά πραγματοποιούνται παρά πολλές επενδύσεις real estate γύρω από τον Πειραιά.»
Σημείωσε επίσης ότι «σκοπός μας είναι ο Πειραιάς – και νομίζω ότι έχουμε την ευκαιρία να το πετύχουμε όλοι μαζί, να καταστεί ένα καινοτόμο ανταγωνιστικό και ανθεκτικό κέντρο ανάπτυξης της γαλάζιας οικονομίας με διεθνή προσανατολισμό και εμβέλεια.».