Η ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα αποτελεί μια από τις
βασικές επιλογές του υπουργείου Παιδείας, τόνισε σήμερα από τα Χανιά ο
υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης.

Ο κ.Μπαξεβανάκης, κατά τη διάρκεια ειδικής ημερίδας στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης, παρουσίασε τα αποτελέσματα του προγράμματος Πιλοτικής Μαθητείας της Περιφέρειας Κρήτης που αρχικά εφαρμόστηκε σε σχολεία του Ηρακλείου και αφορά αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων.

Τάξη πιλοτικής μαθητείας

Με βάση το πρόγραμμα, οι απόφοιτοι της Τάξης Πιλοτικής Μαθητείας λαμβάνουν πτυχίο ειδικότητας επαγγελματικής Εκπαίδευσης μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης των σπουδών τους. Επιπλέον, αποκτούν επαγγελματική εμπειρία καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να αμείβονται κατά 75% του νομοθετημένου κατώτατου ορίου ημερομισθίου με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και εργασιακά δικαιώματα.

«Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του προγράμματος είναι πολύ ενθαρρυντικά» σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέροντας ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά περισσότερους από 2.000 αποφοίτους.

Στο «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητεία) με συνολική διάρκεια του προγράμματος εννέα μήνες και περιλαμβάνει:
Μαθητεία με εκπαίδευση στον χώρο εργασίας και μαθήματα ειδικότητας στη σχολική μονάδα.

Για την κατάργηση τμημάτων από επαγγελματικά λύκεια

Από τα Χανιά ο υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε αντιδράσεις που έχουν εκδηλωθεί με αφορμή την κατάργηση τμημάτων από Επαγγελματικά Λύκεια της Κισσάμου και του Αποκόρωνα. Όπως ανέφερε, το υπουργείο έχει εγκρίνει τη λειτουργία σε όλη τη χώρα 1.500 ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ. Τόνισε, δε, πως έχουν επιστρέψει στα σχολεία 3.000 εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα.

«Η κυβέρνηση όχι μόνο αποδυναμώνει την Τεχνική Εκπαίδευση άλλα αντίθετα την ενισχύει» είπε.
Κατά την παρουσία του υφυπουργού στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων, μέλη της τοπικής Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας ζητώντας τη μη κατάργηση τμημάτων των ΕΠΑΛ στην περιοχή, καθώς και ενίσχυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου.