Συζητήθηκε ύστερα από πολύωρη διαδικασία ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου η προσφυγή του ελληνικού Δημοσίου και της τράπεζας Πειραιώς με την οποία ζητούν να τεθούν υπό καθεστώς ειδικής διαχείρισης τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).
Οι δύο αιτούντες αναφέρουν ότι εκπροσωπούν άνω του 60% του συνόλου των απαιτήσεων της ΕΝΑΕ, καθώς τα χρήματα που τους οφείλουν τα Ναυπηγεία αφορούν ποσά που για μεν το Δημόσιο υπερβαίνουν τα 660 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για την Τράπεζα Πειραιώς τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Τα ναυπηγεία επίσης χρωστούν δεδουλευμένα στους εργαζόμενους που υπερβαίνουν τα 175 εκατομμύρια ευρώ.
Το Δημόσιο, στην προσφυγή του, επικαλείται έκθεση του ελεγκτικού οίκουDeloitte,σύμφωνα με την οποία τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρίαPRIVINVEST SHIPBUILDINGSAL(HOLDING),που κατέχει τις μετοχές των Ναυπηγείων, είχεαρνητική καθαρή θέσηπουέφτανε πλέον στα 985,4 εκατομμύριαευρώ. Επομένως, για να ανταποκριθεί θαέπρεπε να προβεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1,108 διςευρώ.
Η πλευρά των μετόχων Ναυπηγείωναρνείται τις αιτιάσεις του Δημοσίουκαιεπικαλείται απόφασητουΔιαιτητικού Δικαστηρίου, του περασμένου Οκτωβρίου,που επιδικάζει στο Δημόσιο την καταβολή ποσού 200 εκατομμυρίων ευρώ.Η ιδιοκτήτρια των ΕΝΑΕαναφέρει ότι το Δημόσιο οφείλειεπίσης στα ΕΝΑΕποσό 247 εκατομμυρίων ευρώ. Επικαλούμενηεπίσης την εν λόγω απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου υποστηρίζειότιείναι εν ενεργεία ηεκτελεστικήσύμβασητου 2010με το Δημόσιο για το πρόγραμμα «Ποσειδών» και την κατασκευή δύο υποβρυχίων αξίας πλέον των800εκατομμυρίων ευρώ.
Για την υπόθεση των Ναυπηγείωνέχει ασκηθεί από τα αρμόδια όργανα της ΕΕ προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, σχετικά με κρατικές ενισχύσειςτων οποίων ζητείται η ανάκτηση. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα, η προσφυγή στο Πρωτοδικείο είναι μονόδρομος ώστε, εφόσον γίνει αποδεκτή από το δικαστήριο, να αποφευχθεί η πτώχευση των Ναυπηγείων.
Οπως είπε πρόσφατα ο κ. Πιτσιόρλας στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας στην Βουλή: «Θεωρούμε ότι είναι μονόδρομος η διαδικασία που ακολουθούμε και για να αποφύγουμε την καταδίκη και για να μπορέσουμε μέσω της διαδικασίας της ειδικής διαχείρισης να διατηρήσουμε τα ναυπηγεία – και ιδιαίτερα το στρατιωτικό σκέλος του ναυπηγείου να το διατηρήσουμε εν ζωή. Επίσης, να οργανώσουμε μία διαδικασία για την αναζήτηση νέων επενδυτών, ούτως ώστε να μπορέσει να συνεχιστεί η λειτουργία του. Οπως βεβαίως το εμπορικό τμήμα και αυτό να επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο, και μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και αυτό να αξιοποιηθεί».
Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα, αν απορριφθεί η προσφυγή από το Πρωτοδικείο, η καταδίκη της Ελλάδας και η υποχρέωση ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων θα σημάνει το κλείσιμο των Ναυπηγείων.