Πρεμιέρα με προβλήματα σήμερα Πέμπτη για την αποκλειστική εφαρμογή του «έξυπνου» εισιτηρίου.
Από το πρωί ουρές σχηματίζονται στα αυτόματα μηχανήματα, ενώ η μεγαλύτερη αναμονή εντοπίζεται στα εκδοτήρια για τους επιβάτες που θέλουν να προμηθευτούν μειωμένο εισιτήριο, καθώς δεν εξυπηρετούνται ακόμα από τα αυτόματα μηχανήματα.
Την ίδια στιγμή, περί τις 15.000 επιβάτες βρίσκονται στον αέρα, καθώς από τους 56.000 ανοικτούς φακέλους που είχαν μέχρι εχθές κατατεθεί στα εκδοτήρια έχουν προσωποποιηθεί μόλις 41.000 ηλεκτρονικές κάρτες. Πράγμα που σημαίνει ότι από τη στιγμή που εχθές έληξε επισήμως η παράταση ισχύος των χάρτινων κουπονιών του μηνός Οκτωβρίου, τυπικά θα πρέπει να πληρώσουν εισιτήριο για τη μετακίνησή τους. Πάντως μια «σιωπηρή» παράταση θεωρείται δεδομένη, καθώς ο βεβιασμένος τρόπος εφαρμογής του εγχειρήματος δημιούργησε μπάχαλο.
Όπως αναφέρει, μιλώντας στο «Βήμα», ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργιάς Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ), κ. Σπύρος Ρεβύθης, δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι μειωμένων εισιτηρίων να μην έχουν τη δυνατότητα να τα προμηθευτούν από όλα τα εκδοτήρια των σταθμών. Για αυτό το λόγο και δημιουργούνται ουρές αναμονής στα εκδοτήρια κεντρικών σταθμών.
Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων επιβεβαιώνει επίσης τη μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των προσωποποιημένων καρτών στο πλαίσιο της διαδικασίας του ανοιχτού φακέλου. Αν και οι επιβάτες ενημερώνονταν ότι μέσα σε 4 εργάσιμες ημέρες θα παραλάμβαναν μέσω ταχυδρομείου τις ηλεκτρονικές κάρτες τους, πολλές αιτήσεις που κατατέθηκαν στις αρχές του μήνα δεν έχουν ικανοποιηθεί, με τις κάρτες να μην έχουν αποσταλεί καν στα ΕΛΤΑ. Όπως λέει ο κ. Ρεβύθης, «μόλις πριν δυο ημέρες ο αρμόδιος ανάδοχος προσέλαβε προσωπικό για προσωποποίηση καρτών, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση».
Προϋπόθεση η ασφάλεια για το σταδιακό κλείσιμο των πυλών
Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ., στην οποία αναφέρεται ότι δεν έχει αποκατασταθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις ηλεκτρονικές πύλες, ώστε σε έκτακτα περιστατικά (φωτιά, ατύχημα κ.α) να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται επιβάτες μέσα στους σταθμούς, ο ΟΑΣΑ διευκρίνισε ότι «το σταδιακό κλείσιμο των πυλών θα γίνεται σε σταθμούς όπου πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις».
Βάσει του σχεδιασμού, όπως αυτός ανακοινώθηκε, οι πύλες θα ξεκινήσουν να κλείνουν σταδιακά τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017. Ως αποτέλεσμα οι επιβάτες, τόσο κατά την είσοδο, όσο και κατά την έξοδο μπορεί να συναντήσουν κλειστές πύλες, άρα θα πρέπει να σκανάρουν το «έξυπνο» εισιτήριο ή την κάρτα τους.
Ειδικότερα, για τις ειδικές ομάδες, όπως άνεργοι, ΑμεΑ, σώματα ασφαλείας, που δικαιούνται μειωμένου ή μηδενικού κομίστρου, καθώς και για κατόχους 3μηνιαίων, 6μηνιαίων κι ετήσιων καρτών που δεν έχουν λάβει ακόμα προσωποποιημένη κάρτα θα υπάρχουν ανοιχτές πύλες για τη διέλευσή τους. Στους σταθμούς όπου σταδιακά θα κλείνουν οι πύλες θα υπάρχει υπεύθυνος για την εξυπηρέτησή τους. Το κλείσιμο των πυλών θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με την ανακοίνωσή του ΟΑΣΑ, ως τις 20 Δεκεμβρίου 2017. Οι πύλες του αεροδρομίου θα κλείσουν πλήρως από την ερχόμενη Δευτέρα, με επιτόπια εξυπηρέτηση για τις παραπάνω ομάδες επιβατών.